onboard video kaart en de MSI GeForce 710

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-05 20:35
Ik wilde van 2 naar 3 monitoren gaan, en mijn onboard videokaart (Intel UHD Graphics 630) heeft maar 2 uitgangen, dus een pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP gekocht, en er in gezet.
Deze videokaart heeft 3 uitgangen. En (gelukkig) kwestie van in mn pc pluggen en het werkt :)

3 monitoren aan de praat nu.

Maar.... nu vraag ik me af: de onboard videokaart (Intel UHD Graphics 630) wordt nu niet meer herkend in Windows... Deze lijkt dus te worden uitgeschakeld, door die MSI ?

Vragen die ik heb:
1. is dit gebruikelijk?
2. gaat de onboard videokaart automatisch weer werken als ik de MSI uit plug?
3. Is de onboard videokaart weer aan te zetten, en deze tegelijk met de MSI te gebruiken? Zodat je dus (2 + 3 = 5) monitoren kan gebruiken op 1 pc? Of werkt dat niet zo? Zo ja, hoe is dit te doen?

Ik gebruik Windows 10.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is normaal inderdaad. Je zal de BIOS in moeten om de onboard UHD630 weer aan te zetten of de GT710 eruit halen. Waar dat staat verschilt per bord en generatie, dus daar zal je zelf naar op zoek moeten. De handleiding van je moederbord helpt daar al veel bij :)

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 19-04-2021 21:49 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-03 20:01

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

pastafan schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:18:
Vragen die ik heb:
1. is dit gebruikelijk?
2. gaat de onboard videokaart automatisch weer werken als ik de MSI uit plug?
3. Is de onboard videokaart weer aan te zetten, en deze tegelijk met de MSI te gebruiken? Zodat je dus (2 + 3 = 5) monitoren kan gebruiken op 1 pc? Of werkt dat niet zo? Zo ja, hoe is dit te doen?
1) Ja, de onboard gpu gaat meestal automatisch uit als je een “echte” gpu er in zet.
2) Ja, als je de 710 er weer uit haalt, gaat de 630 automatisch weer aan.
3) Als je de pc aanzet moet heel vaak op <delete> drukken, dan kom je in het bios. Ergens in het bios kan je de onboard graphics weer aanzetten (waar het staat verschilt per moederbord, vaak kan je het wel in de handleiding of op het internet vinden). Dan kan je dus in totaal 5 monitoren aansluiten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Heb even in de BIOS gekeken en de optie staat nu op Auto, maar ik kan hem ook op Enabled zetten, dat zou dan (volgens de toelichting rechts op het scherm), betekenen dat zowel de onboard videokaart als ook de externe videokaart actief worden, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHVEVOdB53_aJQaJuWdmVm-39Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDC7UcNMCVRQJgTPdJ4FBukP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

pastafan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:45:
Heb even in de BIOS gekeken en de optie staat nu op Auto, maar ik kan hem ook op Enabled zetten, dat zou dan (volgens de toelichting rechts op het scherm), betekenen dat zowel de onboard videokaart als ook de externe videokaart actief worden, toch?

[Afbeelding]
Dat is correct. En op die manier kan je dan ook de aansluitingen van de onboard videokaart gebruiken (en dus tot max 5 schermen gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
top. Bedankt allen voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:49:
[...]

Dat is correct. En op die manier kan je dan ook de aansluitingen van de onboard videokaart gebruiken (en dus tot max 5 schermen gaan)
Heb de instelling op Enabled gezet en getest. Inderdaad beide videokaarten zijn actief. Dus max 5 schermen nu. Interessant :)
Pagina: 1