Toon posts:

Vriend van me heeft een oude pentium 2-350 en wil.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
..upgraden, kan ik hier een slotket inzetten en dan een celeron 800 ofzo erop zetten?
Ik weet zo niet precies wat voor mobo hij heeft..
Kan vast niet zo gezegd worden zonder welk mobo ie heeft maar ik probeer het toch ff..

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:10 schreef SickBastard het volgende:
Ik weet zo niet precies wat voor mobo hij heeft..
Mwoa, dat is niet geheel onbelangrijk voor het antwoord op deze vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 14:11 schreef Courage het volgende:

[..]

Mwoa, dat is niet geheel onbelangrijk voor het antwoord op deze vraag.
D8 ik dus all.....
Ik vraag het anders: PAST het, of het het doet is wat anders, p2 is toch hetzelde als een p3 slot? dus een celeron-p3 convertor moet toch werken? passen iig...?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ligt eraan...
p3 heb je in slot1 uitvoering en socket 370 uitvoering...
je zult toch echt ff moeten kijken wat vor MoBo je hebt...

¯\_(ツ)_/¯

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

De PII 350 was de eerste processor van Intel die op een 100 MHz bus liep. Daarnaast had de intel 440 BX uiteindelijk een multiplier van 8 ofzo (correct me if I'm wrong). Hiermee kan hij dus tot 8 * 66 MHz = 533 MHz celeron processors hebben. Dit zou moeten kunnen met en slotket en een bios upgrade. Succes ermee.

PS ik ga er hier wel van uit dat hij een 440 BX chipset heeft, aangezien je het hebt over een oude PII 350. contorleer het wel eerst even.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Het meest waarschijnlijk is inderdaad een BX-moederbord. Dan zijn er een aantal mogelijkheden:
1. Een slot 1 Pentium 3 in Katmai versie (te herkennen aan snelheid tot 600 Mhz en 512kB cache). Deze draait altijd.
2. Een Celeron 1 in PPGA-uitvoering met een Slotket-adapter, fsb 66 Mhz, maximale kloksnelheid (niet-overgeklokt) bij multiplier 8 is dus 533Mhz. Deze draait ook altijd.
3. Een Celeron 2 met een fsb van 66 met Coppermine-core. snelheden van 566 tot 800 Mhz. Deze draaien op de meeste recente BX-borden. De core-spanning moet dan instelbaar zijn tot onder de 1,8 volt. Bij oudere BX-borden die de Coppermine officieel niet ondersteunen (zoals de mijne) draait hij toch wel, al is de core-spanning (bij mij 1,8 volt) wat te hoog. Op zich is dat alleen maar gunstig voor het OC-en. Dat kan heel makkelijk omdat BX-borden een fsb tot 133 Mhz gemakkelijk aankunnen.
3. Een Celeron 2 met een fsb van 100. Snelheden 800 mhz en hoger. Hier zijn er dezelfde twijfels m.b.t. ondersteuning door mobo als de langzamere versies, alleen minder oc-mogelijkheden door de hogere fsb.
4. Pentium 3 boven de 600 Mhz, dus coppermine-core. Gezien de prijs zou ik hier alleen aan beginnen als het mobo ze uitdrukkelijk ondersteunt.
Succes

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 16 augustus 2001 14:16 schreef Ricochet het volgende:
De PII 350 was de eerste processor van Intel die op een 100 MHz bus liep. Daarnaast had de intel 440 BX uiteindelijk een multiplier van 8 ofzo (correct me if I'm wrong). Hiermee kan hij dus tot 8 * 66 MHz = 533 MHz celeron processors hebben. Dit zou moeten kunnen met en slotket en een bios upgrade. Succes ermee.

PS ik ga er hier wel van uit dat hij een 440 BX chipset heeft, aangezien je het hebt over een oude PII 350. contorleer het wel eerst even.
Multiplier boeit geen kont, die is gelocked, dat werkt wel gewoon...

De grote vraag is of er Coppermines op kunnen... Fysiek past het wel gewoon (al dan neit met slotket) je moederbord moet het (lage) votlage van deze CPU's kunnen leveren... en dat valt eigenlijk niet te zeggen als je het type mobo niet weet..
Daarnaast is het ook (bijna altijd) noodzakelijk om een bios-update te doen, zodat de cpu herkent word..

Conclusie: als je niet weet wat voor mobo het is kom je geen ruk verder ;)

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gaat het toevallig over deze vriend?
[topic=206674]
:P

PSN: Houtvlot

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Op donderdag 16 augustus 2001 14:32 schreef BrZ het volgende:

[..]

Multiplier boeit geen kont, die is gelocked, dat werkt wel gewoon...

De grote vraag is of er Coppermines op kunnen... Fysiek past het wel gewoon (al dan neit met slotket) je moederbord moet het (lage) votlage van deze CPU's kunnen leveren... en dat valt eigenlijk niet te zeggen als je het type mobo niet weet..
Daarnaast is het ook (bijna altijd) noodzakelijk om een bios-update te doen, zodat de cpu herkent word..

Conclusie: als je niet weet wat voor mobo het is kom je geen ruk verder ;)
Voltage probleem is nog wel op te lossen door een slotket met voltage regulator te pakken.. Blijft nog het probleem van de bios..

Overigens hoeft het niet persee een 440BX te zijn.. Maar ook dat zal niet echt een probleem zijn!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:28

Gallus

Cheesy

Op donderdag 16 augustus 2001 15:06 schreef Twynn het volgende:

Voltage probleem is nog wel op te lossen door een slotket met voltage regulator te pakken.. Blijft nog het probleem van de bios..
Ehm, en waar koop ik die dan?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Pagina: 1