Geschil met voedings (PSU) leverancier uit Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:31
Een tijd geleden heb ik via een contactformulier en e-mail een extra pci-e kabel besteld voor een voeding.
Deze kabel kon ik na invullen van de psu gegevens (s/n) en persoonlijk contact via de e-mail gewoon bestellen, volgens de fabrikant.

Het gaat een om zeer bekende fabrikant van behuizingen, voedingen, processorkoelers, etc uit Duitsland.

Prijs met verzendkosten was €9,90.
Nu heb ik tot 2 keer toe de verkeerde (en beide keren dezelfde) kabel ontvangen.

Ik heb bij de fabrikant aangegeven dat ik hier zeer teleurgesteld over ben en dat ik graag het bedrag van €9,90 terug wil op mijn rekening.
Want ik heb nu besloten om dan maar een andere voeding aan te schaffen en dat heb ik tevens gecommuniceerd.
Volgens mij heb ik de verkoper genoeg kans gegeven om de juiste kabel te sturen, inclusief extra foto's met uitleg erbij na de eerste keer.

Ik heb deze kabel als particulier besteld.

Er wordt nu aangegeven dat ik beide kabels retour moet sturen naar Duitsland, met de communicatie erbij.
En dan pas kan ik mijn geld terug krijgen.

Hier gaan bij mij al de hakken in het zand en ik heb aangegeven dat ik dit geen correcte oplossing vind.
Ik begrijp op zich wel dat men eerst de goederen retour wilt...
Maargoed, ik heb gevraagd of men dan de €18,00 voor het aangetekend en verzekerd retour sturen naar Duitsland gaat vergoeden.
En dan nog niet te spreken over de tijd die dit heeft gekost; voor Jan met de korte achternaam.

Wat is jullie standpunt en mening hierover?
Ik weet dat het om een zeer klein bedrag gaat maar het is inmiddels een principe kwestie voor mij geworden.
Waar heb ik recht op en wat mogen beide partijen van elkaar verwachten?

[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-04-2021 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 19:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Haal even rustig adem.
Verzendkosten terug worden in NL al bijna nooit vergoed en in DL helemaal niet.
Geef hen rustig meermaals de kans op het naar tevredenheid op te lossen, bv door de correcte kabel op te sturen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 17:22
Tja, het heeft de leverancier inmiddels al veel meer gekost ook al geef je aan dat de fout daar ligt. Ik zou het echter wel waarderen dat ze op basis van een e-mail en contactformulier dit al hebben gedaan. De kans op fouten is dan simpelweg groter.

Ik persoonlijk zou mijn verlies nemen die al kleiner is dan de leverancier en verder gaan zoeken.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
wodkabuikje schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:11:
Tja, het heeft de leverancier inmiddels al veel meer gekost ook al geef je aan dat de fout daar ligt. Ik zou het echter wel waarderen dat ze op basis van een e-mail en contactformulier dit al hebben gedaan. De kans op fouten is dan simpelweg groter.

Ik persoonlijk zou mijn verlies nemen die al kleiner is dan de leverancier en verder gaan zoeken.
Ik kon het artikel pas bestellen/een contactformulier invullen, nadat ik alle gegevens van de voeding ingevuld had.

Model, type en serienummer....

En pas daarna kreeg ik een mail terug met de melding dat ik de kabel kon bestellen.

Dat ik dan kabels van een 750 watt model ipv een 400 watt model krijg vind ik nogal een verschil en een opmerkelijke fout.
Het is non-conform.
Fysiek anders, qua aansluitingen anders en qua pinout (als je pech hebt blaas je dan je systeem op).
Let wel; de eerste keer na het ontvangen van de verkeerde kabel heb ik van de juiste en verkeerde kabel foto's meegestuurd.

Het verlies is al genomen en ik blijf van dit merk in de toekomst ver vandaan.

Qua inzet en 2de poging van nasturen vind ik het wel netjes.

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-04-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Een schopje: ik krijg het betaalde bedrag terug en hoef niets retour te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:11
Juup schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:10:
Verzendkosten terug worden in NL al bijna nooit vergoed en in DL helemaal niet.
Bij wkoa niet nee. Maar als iets niet conform is doordat ze het verkeerde gestuurd hebben is het volgens mij wettelijk zo dat de winkel moet betalen voor de retourzending.
Geef hen rustig meermaals de kans op het naar tevredenheid op te lossen, bv door de correcte kabel op te sturen.
Dit lijkt mij ook het beste. Gewoon duidelijk aangegeven dat ze nog 1 kans krijgen om het juiste artikel te sturen en je anders je geld terug wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Philip Ross schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:09:
Bij wkoa niet nee. Maar als iets niet conform is doordat ze het verkeerde gestuurd hebben is het volgens mij wettelijk zo dat de winkel moet betalen voor de retourzending.
Dat is zeker zo. Zou wat zijn, anders. De webwinkel maakt fouten waardoor er kosten gemaakt worden, en de klant mag daarvoor betalen. Nee, de overeenkomst is een conform product, dus ze moeten gewoon zorgen dat je dat krijgt, of anders je volledige aankoopbedrag terug.

Dat je verder nog een setje verkeerde kabels hebt liggen is hun probleem. De koper wil ze niet, en het zijn dus gewoon nog de kabels van de winkel. Of ze die terug willen, dat ze de klant die laten houden, of dat ze iemand langssturen om die dingen ritueel te verbranden, dat is hun probleem en verantwoordelijkheid (en daarmee ook de kosten). Je moet er als klant wel aan meewerken, omdat het hun kabels zijn.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
wodkabuikje schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:11:

Hele rare logica dit. Een winkel/fabrikant stuurt jou 2x het verkeerde product op, en dan laat jij het maar zitten? Omdat die fabrikant/winkel puur door hun eigen fout extra kosten gemaakt heeft?

Ik geloof er weinig van dat jij daar wel mee akkoord zou gaan, en zou zeggen laat maar zitten. Wat een onzin.

De winkel/fabrikant moet dit gewoon netjes oplossen, zonder extra kosten voor de klant. Simpel.

Als ik de winkel/fabrikant was had ik gewoon het goede kabeltje gratis opgestuurd, en de verkeerde kabels mag de klant houden. Dat is gewoon een nette oplossing. (en die kabels kosten zo'n fabrikant natuurlijk ook geen drol, versturen kost meer dan het kabeltje.)

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 19-04-2021 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Een beetje een herhaling van e.e.a.... maar als afsluiting:

Kortom: ik heb zelf aangegeven geen (poging) kabeltje meer te wensen en aangegeven dat ik (helaas) een andere voeding heb gekocht.
M.a.w. ontbinding van de overeenkomst.

Hierna verzocht men mij dus om de beide verkeerde kabels retour te sturen, waarna ik dus het aanschaf bedrag retour zou krijgen.
Ik vroeg dus of men dan ook de €18,00 voor het retoursturen wilde vergoeden.

En nu heeft men er voor gekozen om (ik citeer) uit "coulance" dan maar toch het aanschaf bedrag terug te storten, zonder dat ik de verkeerde kabels retour hoef te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-04-2021 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
HugoBoss1985 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:35:
Een beetje een herhaling van e.e.a.... maar als afsluiting:

Kortom: ik heb zelf aangegeven geen (poging) kabeltje meer te wensen en aangegeven dat ik (helaas) een andere voeding heb gekocht.
M.a.w. ontbinding van de overeenkomst.

Hierna verzocht men mij dus om de beide verkeerde kabels retour te sturen, waarna ik dus het aanschaf bedrag retour zou krijgen.
Ik vroeg dus of men dan ook de €18,00 voor het retoursturen wilde vergoeden.

En nu heeft men er voor gekozen om (ik citeer) uit "coulance" dan maar toch het aanschaf bedrag terug te storten, zonder dat ik de verkeerde kabels retour hoef te sturen.
het is toch ook coulance dat je ze mag houden. je had ze ook voor 10 euro via dhl kunnen versturen.of zelf een reroutlabel kunnen maken. was jij je kabels kwijt. dus in zo verre is het wel coulance ja.

verzekerd versturen is niet echt nodig. en kan een bedrijf prima een afweging in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
loki504 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:55:
[...]

het is toch ook coulance dat je ze mag houden. je had ze ook voor 10 euro via dhl kunnen versturen.of zelf een reroutlabel kunnen maken. was jij je kabels kwijt. dus in zo verre is het wel coulance ja.

verzekerd versturen is niet echt nodig. en kan een bedrijf prima een afweging in maken.
Ze geven zelf aan het coulance is dat het bedrag wordt teruggestort zónder dat ik retour hoef te sturen.

Ik kan absoluut niets met deze kabels (en ga hier niets mee "doen") dus ze hadden mij net zo goed een gebakken drol kunnen laten houden.
De kabels kwijtraken is niet mijn probleem, mijn geld terug krijgen wél.

Ik ben zelf van mening dat wanneer het al "lastig" verloopt en "niet goed" gaat met een bedrijf dat je jezelf beter zo goed mogelijk in kan dekken.
Het vertrouwen is immers weg.
Dat betekent voor mij aangetekend en (je kan dan verzekeren tot een waarde van €500,00) verzekerd versturen.
En foto's maken van tevoren.

Hoe dan ook zou ik ze vriendelijk verzocht hebben om de door mij te maken verzendkosten van tevoren aan mij over te maken.
Geen idee of ik daar recht op zou hebben, tot zo ver is het niet gekomen.

Ik denk dat je gelijk heb dat zij de wijze van verzending mogen kiezen (accepteren, of niet, of anders) aangezien de kabels nog steeds van hun zijn in feite.
Ze hebben hier verder geen woord over een andere verzendwijze (kosten) gerept/een afweging aan mij kenbaar gemaakt.
Ze zijn akkoord gegaan met mijn voorstel zonder een tegenvoorstel (mij verzoeken tot verzending met DHL o.i.d.).

Let wel (nogmaals): ik heb ook benadrukt dat dit mij tijd gekost heeft en zou gaan kosten.
Inpakken, weg brengen, verzending afrekenen, etc.

Als het gevoel erbij positiever was dan had ik het netter gedaan en dan had ik hun gevraagd wat hun wens was w.b.t. de verzending ;)

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-04-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:45
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2021 22:47 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Precies wat je zegt. Wow, geweldig, je mag een paar kabels houden waar je helemaal niets aan hebt.
Dat heeft helemaal niets met coulance te maken. Dat is het bedrijf wat problemen oplost wat ze zelf veroorzaakt hebben.

Coulance zou zijn de goede kabel opsturen, en de rest van de kabels ook laten zitten. (of voor een retourformulier zorgen)

Nu schiet de klant er niets mee op, het probleem is alleen opgelost. Dat is geen coulance.

@DonJunior Wat een onzinnige dooddoener.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 19-04-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
Er zijn ook kabels te bestellen van deze fabrikant (gokje) op Amazon, werkt prima en gratis retour indien noodzakelijk.

Of een mooie custom cable van een welbekende Tweaker, kost ook zoiets ;)

Edit: wel enigszins afhankelijk van welke kabel je mist natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Dagion op 19-04-2021 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Even voor de volledigheid:
HugoBoss1985 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:09:
Hoe dan ook zou ik ze vriendelijk verzocht hebben om de door mij te maken verzendkosten van tevoren aan mij over te maken.
Geen idee of ik daar recht op zou hebben, tot zo ver is het niet gekomen.
Ja, daar heb je recht op, en de keuze voor wel of niet verzekerd terugsturen (en ook het risico van onverzekerd terugsturen) ligt dan bij hun.

Zolang het geen hele werkdagen gaat kosten zijn tijd en moeite helaas minder makkelijk te vergoeden. Maar als zoiets veel tijd gaat kosten kan de webwinkel natuurlijk wel een "mooie" review tegemoet zien.

Maar mooi dat er geen getouwtrek meer nodig is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 20-04-2021 08:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
@HugoBoss1985 Voor die 10 euro zou ik geeneens al die moeite doen, dit kost alleen maar meer dan het oplevert.

Wel mooi dat je in je openingspost schijnbaar je best doet om de naam van de betreffende fabrikant niet te noemen, maar we in je `signature' wel kunnen zien welke voeding je hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
ruftman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:47:
@HugoBoss1985 Voor die 10 euro zou ik geeneens al die moeite doen, dit kost alleen maar meer dan het oplevert.

Wel mooi dat je in je openingspost schijnbaar je best doet om de naam van de betreffende fabrikant niet te noemen, maar we in je `signature' wel kunnen zien welke voeding je hebt....
Ik had mij er eind vorige week bij neergelegd, toen heb ik ook gemaild met (kort omschreven) "laat maar zitten".
Maar ik bedacht me dit weekend dat ik gewoon mij geld terug wil en daar recht op heb.

Corsair komt uit de USA en niet uit Duitsland, volgens mij ;)
M.a.w. het gaat niet om Corsair.
Wanneer je met dit soort topics een naam van de winkel/fabrikant/leverancier post, wordt deze toch verwijderd door een moderator.

Dat moet ik overigens aanpassen, ik heb die PSU een maand geleden verkocht :P
Aangepast en het gaat ook niet om Cooler Master :+

[ Voor 33% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-04-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:49:
[...]

Ik had mij er eind vorige week bij neergelegd, toen heb ik ook gemaild met (kort omschreven) "laat maar zitten".
Maar ik bedacht me dit weekend dat ik gewoon mij geld terug wil en daar recht op heb.

Corsair komt uit de USA en niet uit Duitsland, volgens mij ;)
M.a.w. het gaat niet om Corsair.
Wanneer je met dit soort topics een naam van de winkel/fabrikant/leverancier post, wordt deze toch verwijderd door een moderator.

Dat moet ik overigens aanpassen, ik heb die PSU een maand geleden verkocht :P
Aangepast en het gaat ook niet om Cooler Master :+
CM is ook Taiwanese.

ben nu wel benieuwd. niet omdat ik er nooit iets wil kopen of zo. maar meer welke dan uit duitsland komt:P

aah weet al welke je bedoelt:P wist niet dat die uit duitsland komen:P

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 21-04-2021 10:36 ]

Pagina: 1