Ivm het veranderen van baan, uitbereiden van het gezin (van 4 naar 5 (2 volwassenen en 2 -> 3 kinderen)) zijn we op zoek naar een nieuwe gezinsauto.
Momenteel rijden we een (nieuwe) Skoda Octavia (Lease), die erg goed bevalt qua gemak, stilte, luxe. Daarnaast prive nog een Polo voor als de vrouw naar het werk moet, die ook prima met 3 kinderen te gebruiken is ernaast.
Wat zoeken we:
Echter zoeken we als gezinsauto wel een iets ruimere auto er naast die de volgende eigenschappen heeft:
- Bouwjaar 2011? (max 10 jaar oud), nieuwer is beter
- Budget: 15K Max, 10K is beter,
- Kilometers per jaar: ca 20 / 25K.
- 5 volwaardige stoelen (Huidige octavia is dus 2,5 stoelen op de achterbank, daar zet je niet 3 kinderzitjes op).
- Trekhaak is ideaal (Vakantie met de vouwwagen), achteraf montage is ook mogelijk, echter zou dit dan in het budget moeten zitten (~1K?)
- Kilometerstand / Onderhoud: Goede vraag, wat zegt dit per model & brandstofsoort? Welke kosten kan ik dan de komende +/- 5 jaar zeker verwachten (riem/ketting / lagers / ...)
Wat heb ik zelf gevonden:
- Volkswagen Touran
+ 5 volwaardige zitplekken (leverbaar in 7 persoons uitvoering)
+ Veel ruimte over in de kofferruimte
+ VW VAG infotainment en bedieningspaneel
- Issue met bepaalde T(F)SI motoren en kettingen (Kan niet heel hard maken, of is dit verleden tijd bij +2011 bouwjaren?
- ??
- Citroen Picasso (grand picasso? )
+ 5 volwaardinge zitplekken
- Citroen (betrouwbaarheid?)
- Bediening / infotainment..
- Renault Espace / Peugot 5008?
- Zie citroen
- Opel Zafira
+ 5 Volwaardige stoelen (7p uitvoeringen)
- Opel infotainment / bedieningen
Wat is mijn vraag;
Zoals jullie bovenstaand lezen zijn er meerdere auto's geschikt, echter zoek ik waarom ik voor een bepaald type zou moeten kiezen of juist niet.
Ik ben zelf gecharmeerd van de VAG groep manier van afwerking (Skoda < VW) en infotainment in een auto. Echter zijn er merken / types waar ik niet aan gedacht heb, of moet ik hier wat van afstrepen?
Momenteel rijden we een (nieuwe) Skoda Octavia (Lease), die erg goed bevalt qua gemak, stilte, luxe. Daarnaast prive nog een Polo voor als de vrouw naar het werk moet, die ook prima met 3 kinderen te gebruiken is ernaast.
Wat zoeken we:
Echter zoeken we als gezinsauto wel een iets ruimere auto er naast die de volgende eigenschappen heeft:
- Bouwjaar 2011? (max 10 jaar oud), nieuwer is beter
- Budget: 15K Max, 10K is beter,
- Kilometers per jaar: ca 20 / 25K.
- 5 volwaardige stoelen (Huidige octavia is dus 2,5 stoelen op de achterbank, daar zet je niet 3 kinderzitjes op).
- Trekhaak is ideaal (Vakantie met de vouwwagen), achteraf montage is ook mogelijk, echter zou dit dan in het budget moeten zitten (~1K?)
- Kilometerstand / Onderhoud: Goede vraag, wat zegt dit per model & brandstofsoort? Welke kosten kan ik dan de komende +/- 5 jaar zeker verwachten (riem/ketting / lagers / ...)
Wat heb ik zelf gevonden:
- Volkswagen Touran
+ 5 volwaardige zitplekken (leverbaar in 7 persoons uitvoering)
+ Veel ruimte over in de kofferruimte
+ VW VAG infotainment en bedieningspaneel
- Issue met bepaalde T(F)SI motoren en kettingen (Kan niet heel hard maken, of is dit verleden tijd bij +2011 bouwjaren?
- ??
- Citroen Picasso (grand picasso? )
+ 5 volwaardinge zitplekken
- Citroen (betrouwbaarheid?)
- Bediening / infotainment..
- Renault Espace / Peugot 5008?
- Zie citroen
- Opel Zafira
+ 5 Volwaardige stoelen (7p uitvoeringen)
- Opel infotainment / bedieningen
Wat is mijn vraag;
Zoals jullie bovenstaand lezen zijn er meerdere auto's geschikt, echter zoek ik waarom ik voor een bepaald type zou moeten kiezen of juist niet.
Ik ben zelf gecharmeerd van de VAG groep manier van afwerking (Skoda < VW) en infotainment in een auto. Echter zijn er merken / types waar ik niet aan gedacht heb, of moet ik hier wat van afstrepen?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen