volwaardige 5(+) persoons occasion gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 14:51
Ivm het veranderen van baan, uitbereiden van het gezin (van 4 naar 5 (2 volwassenen en 2 -> 3 kinderen)) zijn we op zoek naar een nieuwe gezinsauto.

Momenteel rijden we een (nieuwe) Skoda Octavia (Lease), die erg goed bevalt qua gemak, stilte, luxe. Daarnaast prive nog een Polo voor als de vrouw naar het werk moet, die ook prima met 3 kinderen te gebruiken is ernaast.

Wat zoeken we:
Echter zoeken we als gezinsauto wel een iets ruimere auto er naast die de volgende eigenschappen heeft:
- Bouwjaar 2011? (max 10 jaar oud), nieuwer is beter
- Budget: 15K Max, 10K is beter,
- Kilometers per jaar: ca 20 / 25K.
- 5 volwaardige stoelen (Huidige octavia is dus 2,5 stoelen op de achterbank, daar zet je niet 3 kinderzitjes op).
- Trekhaak is ideaal (Vakantie met de vouwwagen), achteraf montage is ook mogelijk, echter zou dit dan in het budget moeten zitten (~1K?)
- Kilometerstand / Onderhoud: Goede vraag, wat zegt dit per model & brandstofsoort? Welke kosten kan ik dan de komende +/- 5 jaar zeker verwachten (riem/ketting / lagers / ...)

Wat heb ik zelf gevonden:
- Volkswagen Touran
+ 5 volwaardige zitplekken (leverbaar in 7 persoons uitvoering)
+ Veel ruimte over in de kofferruimte
+ VW VAG infotainment en bedieningspaneel
- Issue met bepaalde T(F)SI motoren en kettingen (Kan niet heel hard maken, of is dit verleden tijd bij +2011 bouwjaren?
- ??
- Citroen Picasso (grand picasso? )
+ 5 volwaardinge zitplekken
- Citroen (betrouwbaarheid?)
- Bediening / infotainment..
- Renault Espace / Peugot 5008?
- Zie citroen

- Opel Zafira
+ 5 Volwaardige stoelen (7p uitvoeringen)
- Opel infotainment / bedieningen

Wat is mijn vraag;
Zoals jullie bovenstaand lezen zijn er meerdere auto's geschikt, echter zoek ik waarom ik voor een bepaald type zou moeten kiezen of juist niet.
Ik ben zelf gecharmeerd van de VAG groep manier van afwerking (Skoda < VW) en infotainment in een auto. Echter zijn er merken / types waar ik niet aan gedacht heb, of moet ik hier wat van afstrepen?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De Skoda Octavia wordt volledig zakelijk gereden en het idee is om de Polo in te ruilen voor een ruimere auto?
Een Ocativa (station) heeft namelijk een enorme kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is er niks Japans te krijgen in dit segment?
Toyota, Nissan, Mazda, Honda?

[ Voor 9% gewijzigd door Juup op 19-04-2021 17:36 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:30
Ford S-Max

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:07
Volvo xc90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toyota prius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
tollo71 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:28:
De Skoda Octavia wordt volledig zakelijk gereden en het idee is om de Polo in te ruilen voor een ruimere auto?
Een Ocativa (station) heeft namelijk een enorme kofferbak.
Octavia gaat inderdaad weg, en moet dus worden vervangen door een andere (grote) auto.
Polo blijft als woon-werk verkeer / boodschappen auto voor de partner.
Juup schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:34:
Ik zie ook de Mazda 5, ziet er leuk uit maar weet ik verder ook niet veel van. Ervaring iemand?
Ziet er goed uit, kan dat binnen mijn budget en wensen?
Denk dan wel aan brandstof verbruik waar ik uiteraard ook liever wat zuiniger ben dan een slurper.
Vind ik absoluut niet mooi. Zijn er praktische overwegingen om dit wel te doen?
Added to the list.
Ervaringen mee? Welk model / type / blok?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:30
Toyota Prius+ is kwalitatief een ijzersterke keuze. Die moet je echt rationeel kiezen want het ziet er niet uit.

De S-Max is net even ruimer dan wat je op je lijstje had. Ford heeft daarnaast betrouwbare motoren met minder issues dan de TSI’s van de VAG groep. Ik denk dat je met zoiets een hele nette en complete auto koopt, gewoon bij een dealer:

https://www.autoscout24.n...y_link&utm_campaign=share

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:51
Met een vergelijkbaar budget (15k) heb ik een Grand Picasso Diesel gekocht. Wat ik lees kun je hiermee pech hebben, maar een erg fijne en ruime auto in in te rijden. We hebben 3 kids en ik had deze auto graag veel eerder gehad ( eerst ook zitten klooien met een 2,5 zitplaats achter). De hoge zit en zee aan ruimte is echt heerlijk! Infotainment is niet super, maar wel erg veel mogelijkheden. En beter dan andere auto's, zeker als die weer een paar jaar ouder zijn.

Voordeel van de Grand Picasso Diesel is de prijs: ik heb 15k betaald voor een auto van 3 jaar oud met 80k km. Daarnaast is de auto zuinig en in onderhoud tot nu toe niet extreem duur.

Nadeel, je rijdt in een Citroën en in een diesel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 22:01
S-max , groot betrouwbaar en geen dweil.

Met 25K kan een diesel ook nog wel , anders 1.6 turbo 160pk of de 2.0 turbo 200 pk waarvan de laaste schaarser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ga eens in de Skoda Superb zitten. Je zult je verbazen over de ruimte! Daar passen zeker 3 kinderstoelen naast elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 22:01
BvZwolle schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:29:
Ga eens in de Skoda Superb zitten. Je zult je verbazen over de ruimte! Daar passen zeker 3 kinderstoelen naast elkaar!
Zo zijn er wel meerdere , alleen de mpv wint het op praktische ruimte met de hoogte . De stoelen zijn weliswaar smal maar de voorgevormde bank is eruit en dat is met 3 zitjes een groter probleem dan de breedte vd ruimte zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKo1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 23:55
Renault (grand) scenic 1.6 dci. Ruime compleet uitgeruste auto's met betrouwbare en sterke motor met distributieketting. Met een budget van 10k goed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@soepah Die leaseauto gaat weg begrijp ik uit het verhaal?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Juup schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:34:
Wij hebben al heel lang naar tevredenheid met 3 (ondertussen) pubers een Honda FRV. Drie volwaardige stoelen achterin, 3 stoelen voorin (middelste kan je inklappen tot armleuning) en heel veel kofferruimte.

Misschien een beetje te oud voor TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met 3 kinderzitjes zit je volgens mij vrij snel op een MPV-achtige.

Prius+ is kwalitatief geweldig, vreselijk zuinig en behoorlijk compleet qua opties. Uiterlijk is wat apart, maar tja, MPV\s zijn nooit echt mooie dingen, en ik vind dit nog wel meevallen. En ze mogen dingen trekken, nu is een trekgewicht van 725kg wat triest, maar waarschijnlijk genoeg voor je vouwwagen.

Met jouw budget kom je ook genoeg Metsubsidie Foutlanders PHEV tegen, dat kan ook nog best interessant zijn. Best flinke SUV, kan flink trekken, en voor wat het is niet eens enorm onzuinig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

S-Max for sure. Betrouwbaar, enorm ruim, veel rijplezier. Wij hebben er al 3 gehad tussen 2013 en nu. Echt zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RobinHood schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 01:21:
Met 3 kinderzitjes zit je volgens mij vrij snel op een MPV-achtige.

Prius+ is kwalitatief geweldig, vreselijk zuinig en behoorlijk compleet qua opties. Uiterlijk is wat apart, maar tja, MPV\s zijn nooit echt mooie dingen, en ik vind dit nog wel meevallen. En ze mogen dingen trekken, nu is een trekgewicht van 725kg wat triest, maar waarschijnlijk genoeg voor je vouwwagen.

Met jouw budget kom je ook genoeg Metsubsidie Foutlanders PHEV tegen, dat kan ook nog best interessant zijn. Best flinke SUV, kan flink trekken, en voor wat het is niet eens enorm onzuinig.
Mochten ze te duur zijn om te draaien kun je er eventueel ook nog LPG in zetten.

In beide auto's trouwens. Zowel de Outlander als de Prius.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50
VW transporter multivan. Heb je ook geen trekhaak nodig voor je vouwwagen, die schuif je dan gewoon in je laadbak :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-05 21:40
Hier ook 3 grote kinderstoelen in een S-max uit 2014, past perfect, enorme kofferbak erbij en rijdt goed.

Zoek een platinum versie, dan heb je alle opties, goed interieur, stoelen etc.
Waar je op moet letten als het een panoramadak betreft is dat de verduistering goed werkt. Bij mij ging die snel stuk en is een reparatie van 1500+ euro.

Ik heb zelf de 1.6 ecoboost handgeschakeld. Toch wat angst voor een automaat met mogelijke onderhoudskosten en storingen. De 1.6 heeft voldoende vermogen, maar het is geen strepentrekker.

Verder een hele relaxte reisauto, erg ruim en infotainment is wat mij betreft voldoende, gewoon bluetooth alles van de telefoon afspelen. Navigatie vind ik niks maar gebruik ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Timmert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:05:
S-Max for sure. Betrouwbaar, enorm ruim, veel rijplezier. Wij hebben er al 3 gehad tussen 2013 en nu. Echt zeer tevreden
Het zal dan niets met de betrouwbaarheid te maken hebben gehad. Maar waarom dan 3 vanaf 2013?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Falcon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:05:
@soepah Die leaseauto gaat weg begrijp ik uit het verhaal?
Correct, de leaseauto moet ik achter laten.
MaKo1977 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:03:
Renault (grand) scenic 1.6 dci. Ruime compleet uitgeruste auto's met betrouwbare en sterke motor met distributieketting. Met een budget van 10k goed te vinden.
Ga ik ook naar kijken, bedankt!
BvZwolle schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:29:
Ga e in iedergeval in verdiepen. Aangezien de octavia ook goed bevalt. Kijken of er ergens een in de buurt staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 15:43
Renault grand scenic?
5 volwaardige stoelen.
7 zits is er ook.

Audio is wel wat basic misschien.
Veel ruimte voor en achterin.

Of de grote broer espace.

Enigste wat wij tot nu toe last van hebben is een haperend slot dat vervangen moet worden.

Tevens ook detectie of de gordels achterin gesloten zijn of niet.
Handig met eigenwijze kids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

hardware-lover schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:01:
[...]

Het zal dan niets met de betrouwbaarheid te maken hebben gehad. Maar waarom dan 3 vanaf 2013?
De eerste was een 2.0-16v met een max trekgewicht van 1200kg. Dat was te weinig voor de caravan die we destijds kochten. Toen een Kuga 2.5T gekocht, maar die vonden we bij nader inzien te krap. In 2015 ingeruild voor een 2011 1.6 EcoBoost en toen die wat ouder werd / hogere kilometerstand kreeg hebben we hem omgeruild voor een 2017 1.5 EcoBoost van het nieuwe model.

Heeft idd niets met betrouwbaarheid te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

soepah schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:04:
[...]

Ga e in iedergeval in verdiepen. Aangezien de octavia ook goed bevalt. Kijken of er ergens een in de buurt staat.
Stiekem best jaloers :P .. Superb liftback of combi.. mooi model.

Mocht je de 1.4TSI overwegen (gezien je budget denk ik dat je daar op uit komt) is dit artikel van Multimerk altijd handig om erbij te pakken: https://www.multimerk.nl/...seat-bij-de-1-4-tsi-motor en onze vrienden van www.skodaforum.nl.

Oh en er is hier ook ergens een topic om de VAGCOM in te stellen door diverse Tweakers. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 20-04-2021 17:10 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1