Samen met m'n vriendin heb ik recent een nieuwbouwhuis gekocht. Daarbij wil ik er zeker van zijn dat de netwerkkabels die er getrokken worden goed zijn en daarbij ook geschikt voor de toekomst. In de offerte die ik heb gekregen (van het electra meerwerk) wordt er rekening gehouden met het trekken van cat 5e kabels. Ik heb gevraagd waarom er met deze kabels gewerkt wordt als er ook al cat 6/7/8 uit is. Gericht op de toekomst lijkt het me zonde nu oude kabels te leggen als er nu al gigabit netwerken aankomen.
Hij kwam terug met een meerprijs van 90 euro per kabel. Nu heb ik geen huis gekocht waarbij elke kabel 100 meter moet zijn, dus ik schrik hiervan. Is dit een reële prijs voor zo'n kabel? Het gaat hier dus om de meerprijs bovenop de prijs om een cat5e kabel te trekken.
Ik stream/game/download veel en mijn vriendin doet dat ook. Ik wil overal in huis stabiel en snel internet hebben. We hebben nu 500mbit van ziggo maar wellicht dat we de overstap naar 1gb maken in het nieuwe huis.
Iemand hier goed advies in?
Hij kwam terug met een meerprijs van 90 euro per kabel. Nu heb ik geen huis gekocht waarbij elke kabel 100 meter moet zijn, dus ik schrik hiervan. Is dit een reële prijs voor zo'n kabel? Het gaat hier dus om de meerprijs bovenop de prijs om een cat5e kabel te trekken.
Ik stream/game/download veel en mijn vriendin doet dat ook. Ik wil overal in huis stabiel en snel internet hebben. We hebben nu 500mbit van ziggo maar wellicht dat we de overstap naar 1gb maken in het nieuwe huis.
Iemand hier goed advies in?