Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvo_duh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 11:46
Hallo mede-tweakers!

Ik heb sinds afgelopen weekend een Synology NAS en mijn maat raadde mij aan ook deze UPS ertussen te zetten zodat de nas genoeg tijd heeft om zichzelf af te sluiten middels de USB verbinding,

Mijn enige concern is dan het volgende: mijn huis heeft in geen enkele ruimte (behalve enkel stopcontact in de keuken) Randaarde contacten.

Is dit een probleem of kan ik deze dan nogsteeds verbinden?

als ik mij net goed heb ingelezen op een ander topic is het tegenwoordig verboden/zeer afgeragen de aarde via de verwarming installatie te bevestigen.

Ik vermeen dat dit echter wel in de keuken gedaan is.

Beste antwoord (via yvo_duh op 19-04-2021 15:08)

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
D-dark schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:42:
Moet gewoon werken.
Maar hoe erg is het als de NAS eens een keer zonder stroom komt te staan en crashed?
Zelfde risico als je pc zogezegd
Dit. Heb zelf een UPS gehad, maar uiteidelijk weer uitgefaseerd. Vervangende accu's zijn duur, en het apparaat kost ruimte, en gebruikt stroom.

Offtopic: Als het een eigen woning betreft zou je eens kunnen overwegen de draden eruit te trekken en in het hele huis aarddraaden en randaarde te leggen. Waarschijnlijk heb je ook één aardlek van 0,5 Ampere, in plaats van meerdere van 30mA?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
Moet gewoon werken.
Maar hoe erg is het als de NAS eens een keer zonder stroom komt te staan en crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvo_duh
Moet gewoon werken.
Dat is een goede vraag, ik weet dat er op genoteerde PSU een surge protectie zit maar deze zal niet zijn werk doen zonder randaarde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Moet gewoon werken.
Dit. Heb zelf een UPS gehad, maar uiteidelijk weer uitgefaseerd. Vervangende accu's zijn duur, en het apparaat kost ruimte, en gebruikt stroom.

Offtopic: Als het een eigen woning betreft zou je eens kunnen overwegen de draden eruit te trekken en in het hele huis aarddraaden en randaarde te leggen. Waarschijnlijk heb je ook één aardlek van 0,5 Ampere, in plaats van meerdere van 30mA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvo_duh
Meester_J schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:05:
[...]Als het een eigen woning betreft zou je eens kunnen overwegen de draden eruit te trekken en in het hele huis aarddraaden en randaarde te leggen. Waarschijnlijk heb je ook één aardlek van 0,5 Ampere, in plaats van meerdere van 30mA?
Het is het huis van mijn moeder en zelf zoekende naar een eigen woning,

Ik denk ook niet dat zij zelf er erg op staat te springen als ik alle contactdozen open trek.

Wellicht is voor een thuisnas/DAVserver/media center een UPS wel overkill maar ik ben liever zeker dan dat deze data verloren gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Volgens mij heb je een backup nodig en geen UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weet ik niet welke Nas van Synology je gebruikt maar de meeste hebben twee schijven in mirror, dus zelfs al zou er een schijf kapot gaan dan heb je de andere nog, en zoals hierboven aangegeven je moet ook nog back-ups maken van je Nas, want zoals je weet 1 (nas,schijf ect. )is geen.

En hoewel zomaar stroomloos maken zeker niet aan raden is voor de levensduur kan ik je uit ervaring vertellen dat de paar keer dat ik zomaar de stoom uitzette de NAS weer zonder problemen opstartte.
Pagina: 1