Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Topicstarter
Ik laat binnenkort dan toch een Remeha Tzerra Ace 28 installeren. Ik heb boven een werkkamer (op het noorden) waar we vaak zitten te werken en (alleen) daar willen we het in de winter warm hebben. De woonkamer is beneden, met veel zon, warmte en op het zuiden)

Mijn vraag: kan ik met de https://www.coolblue.nl/p...et-2-radiatorknoppen.html ook alleen de werkkamer boven verwarmen, zonder dat de woonkamer ook verwarmd wordt? En kan ik deze twee ruimtes dan apart van elkaar verwarmen? Dus soms de woonkamer wel en de werkkamer niet, en andersom?

Op mijn huidige radiatoren zitten kranen met de nummers 1,2,3,4 en 5. Dus dat is geen probleem.
Zou dit zo werken?

Als dit niet zou werken dan zou ik voor deze eenvoudige thermostaat gaan: V&A aangeboden: Honeywell Round Modulation

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 19-04-2021 11:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:53
Ja kan, overal slimme knoppen op zetten. Er is ook een algemeen Tado topic, kijk daar even, is ook een vertegenwoordiger van Tado die helpt met de moeilijkere issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Jan,dank, werkt dit alleen als ik overal slimme knoppen opzet, of werkt dit ook als ik alleen op een radiator in de werkkamer een slimme knop zet en de rest niet, daar zitten nog oudere knoppen op, wel met 1,2,3,4 en 5? De rest van de radiatorknoppen boven staan sowieso altijd uit bij ons, bijv. in de slaapkamers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb zelf thuis ook Tado en kan alle ruimtes apart verwarmen, dus woonkamer niet, slaapkamer wel. Als ik me niet vergis moet je wel rekening houden dat je 1 radiator hebt die altijd "open" staat (zonder slimme knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:05

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je moet tado zien als een systeem waar je enerzijds je thermostaatkranen mee kan open/dichtzetten en anderzijds de ketel kan aansturen wanneer er warmtevraag is.

Als je geen tado kraan op je radiatoren beneden hangt, dan ga je gewoon mee de benedenruimte verwarmen als je boven warmte nodig hebt.

Als je een tadokraan boven en beneden hebt, dan gaat hij de radiator beneden dichtzetten en boven open, zo wordt er boven verwarmd en beneden niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aha, dan werkt het dus toch niet!

Ik heb beneden twee convectorputten met in totaal 4 kranenen ik wil niet nog 4 van die slimme tadokranen kopen. Dus als ik boven een slimme knop heb, en die radiator gaat aan, dan verwarmd mijn cv ketel onbedoeld dus ook beneden, wat ik juist niet wil. Dan kan ik beter die goedkope Honeywell kopen en het maar laten zitten denk ik....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 19-04-2021 11:57 ]

Pagina: 1