Ik dacht precies hetzelfde, moest ff kijken welk spel ik nou had opgestartjori040 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:11:
Digitaal gekocht voor m'n Series X.![]()
Dacht van ik ga zo rond 00:00 een stukje te gaan checken maar ik zie in de store dat het slotje er pas om 02:00 vanaf gaat.
Volgens mij is het team dat deze game gemaakt heeft ook erg fan van Metro Exodus
Valt mee toch? Ik las dat de game in een uurtje of acht uit te spelen is.Xtr3me4me schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:13:
Holy sh*t dit spel is langggg!
Hoe lang heb je over dat gedeelte gedaan? Ik was met
spoiler: title
twee en een half uur alweer het kasteel uit. Vond dat best jammer. Gave omgeving.
Je bent nu echt nog op het begin van het spel.
Je bent nu echt nog op het begin van het spel.
[ Voor 65% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2021 09:03 ]
Ga nu naar het 3de gebied en zit op 15 uur.Maar ik kijk dan voor loot ook wel in elk kastje of kistje.
En wat een heerlijk gevoel als je ergens weer een vet wapen ziet liggen.
En wat een heerlijk gevoel als je ergens weer een vet wapen ziet liggen.
[ Voor 27% gewijzigd door jori040 op 09-05-2021 09:57 ]
Beetjes0kkie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:36:
[...]
Wacht maar tot de tweede dungeon
Ben net klaar met dat gedeelte en dat was echt het meest creepy wat ik ooit gespeeld heb
Alien Isolation vibes. Escape room achtig.
Erg tof gedaan. Deed me wat aan die
PT Demo denken.
[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2021 10:32 ]
Anoniem: 306567
Survive the attack is echt pittig op hardcore, ben er eindelijk doorheen. Je moet wel echt een goede strategie hebben om dit te halen.
Er is nog een hogere moeilijkheidsgraad als je de game hebt uitgespeeld of als je het trauma pack hebt. Ben wel benieuwd hoe die speelt.
Er is nog een hogere moeilijkheidsgraad als je de game hebt uitgespeeld of als je het trauma pack hebt. Ben wel benieuwd hoe die speelt.
Zit nu op 11 uur en ben bij de laatste dungeon 
Ik kan telkens niet stoppen met spelen, ik vind dit deel persoonlijk 100x beter dan RE7.
Ik kan telkens niet stoppen met spelen, ik vind dit deel persoonlijk 100x beter dan RE7.
Ik vind deel 7 wel meer horror dan deel 8. In iedergeval wat ik er tot nu toe van heb gezien. Vind die lycans nou niet echt angstaanjagend of zo. Deel 7 zat ik in het begin echt op het puntje van mijn stoel. Dat heb ik hier niet bij moet ik zeggen.s0kkie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:33:
Schijnbaar is de hogere moeilijkheidsgraad erg goed te doen vanwege het feit dat je na het uitspelen de unlimited ammo cheat kunt krijgen zoals in veel RE spellen.Anoniem: 306567 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:29:
Survive the attack is echt pittig op hardcore, ben er eindelijk doorheen. Je moet wel echt een goede strategie hebben om dit te halen.
* offtopic *
[ Voor 29% gewijzigd door Geronimous op 09-05-2021 14:54 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja, maar welke game wordt niet makkelijk met een cheat.uchiha tijntje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:46:
[...]
Schijnbaar is de hogere moeilijkheidsgraad erg goed te doen vanwege het feit dat je na het uitspelen de unlimited ammo cheat kunt krijgen zoals in veel RE spellen.
Het gaat mij vooral om hoe die moeilijkheidsgraad is zonder cheats. Ik gebruik zelf in geen enkele game cheats.
Oh ja dat zal dan wel een pittige playthrough worden. Het zijn op de normale difficulty al bulletsponges. Dit gecombineerd met de ietwat clunky controls (wat bij een RE past) vraag ik me af of dat nog leuk blijft.Anoniem: 306567 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Ja, maar welke game wordt niet makkelijk met een cheat.
Het gaat mij vooral om hoe die moeilijkheidsgraad is zonder cheats. Ik gebruik zelf in geen enkele game cheats.
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-05-2021 11:53 ]
Weet niet precies waar je bent met de game maar er zijn aardig wat stukken nog meer creepy en horror dan deel 7Anoniem: 306567 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:35:
[...]
Ik vind deel 7 wel meer horror dan deel 8. In iedergeval wat ik er tot nu toe van heb gezien. Vind die lycans nou niet echt angstaanjagend of zo. Deel 7 zat ik in het begin echt op het puntje van mijn stoel. Dat heb ik hier niet bij moet ik zeggen.
* offtopic *
Wel eens met je mbt 7. Die was een stuk enger dan RE8. Ben nu net het derde gebied uit en vind het nog steeds allemaal wat meevallen.
Wel eens met je mbt 7. Die was een stuk enger dan RE8. Ben nu net het derde gebied uit en vind het nog steeds allemaal wat meevallen.
[ Voor 103% gewijzigd door Geronimous op 09-05-2021 14:55 ]
Ik vind sowieso lycans niet eng of zo. Dat was ook in Underworld. Daarom was Underworld ook altijd minder eng dan een resident evil. Ene kant vind ik het wel jammer dat er voor lycans gekozen is. Re4 was ook enger dan dit deel. Kan nog komen inderdaad. Maar ik speel het nu zoals bijvoorbeeld metro exodus. Een game met een horror element.Timothy3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Ja eens. En RE7 voelde ook gewoon een stuk claustrofobischer, wat het eng maakte. Hier heb ik nog maar 1 dungeon meegemaakt die creepy was. Voor de rest valt het vooralsnog goed mee.
Metro is de perfecte vergelijking trouwens!
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2021 12:19 ]
Denk dat het grote verschil is dat je bij RE7 niet helemaal door had wat er aan hand was. En dat maakt het een psychologische horror. Je weet niet wat je kan verwachten.Timothy3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:19:
Ja eens. En RE7 voelde ook gewoon een stuk claustrofobischer, wat het eng maakte. Hier heb ik nog maar 1 dungeon meegemaakt die creepy was. Voor de rest valt het vooralsnog goed mee.
Nu weet je direct wat je kan verwachten er is niet echt meer een verrassingselement. Ook omdat je direct geconfronteerd wordt met lycans.
Ik had bij de cutscene na Survive the attack echt een planet of the apes gevoel trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 09-05-2021 12:25 ]
Deze game heeft gewoon wat meer om het lijf dan 7.Gezien hij bijna vier jaar in ontwikkeling is geweest vermoed ik dat dit ook meteen de duurste Resident Evil productie is.s0kkie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:33:
Ik vond zeven toch echt wel stukken beter. Veel enger, spannender, lekker puzzelen. Dat mis ik toch allemaal wat in deze game. Puzzelen is vrij minimaal en de game is echt iets te makkelijk.
Ik vermaak me er echt prima mee
maar had er toch wel iets meer van verwacht.
[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2021 14:15 ]
Precies dit. Het puzzelen is ook een stuk makkelijker geworden. Bij deel 7 had ik de vibes zoals deel 1 en deel 2. Dat je soms vast zit en dat het lang duurt voordat je verder komt. Nu is alles een beetje open deur.Timothy3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:14:
Ik vond zeven toch echt wel stukken beter. Veel enger, spannender, lekker puzzelen. Dat mis ik toch allemaal wat in deze game. Puzzelen is vrij minimaal en de game is echt iets te makkelijk.
En uitgespeeld
Ongeveer 13 uur over gedaan, voor mij persoonlijk de beste RE tot nu toe.
Het puzzelen was inderdaad te makkelijk en het voelde iets meer als een actie game dan deel 7 maar toch dat alles zo veel groter en uitgebreider was is dit deel voor mij veel beter.
10/10
Het puzzelen was inderdaad te makkelijk en het voelde iets meer als een actie game dan deel 7 maar toch dat alles zo veel groter en uitgebreider was is dit deel voor mij veel beter.
10/10
Is een goede reden voor maar ga niks spoileng0tanks schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:36:
Is er eigenlijk een speciale reden waarom Ethan zoveel kan hebben? Zijn lichaam en al helemaal zijn handen krijg aardig wat te verduren tijdens deze game.
Hier ook, Beste Re tot nu toe in story telling en story overlappingen maar veel te makkelijk en te kort, ze mogen wel wat gaan doen aan de difficulty balance en lengte van het verhaal in de zin van dat bv de treasures gewoon verhalende side quests moeten zijn, het is allemaal zeer old school en tijd voor dat gedeelte van de game om te evolueren naar een hoger level, Qua lengte en difficulty is dit gewoon de COD onder de RE'S en dat was 7 ook al voor zoiets kijk ik liever een interactieve film. verder 8.5/10s0kkie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:19:
En uitgespeeld![]()
10/10
[ Voor 6% gewijzigd door robzzzzzzzz op 09-05-2021 20:55 ]
Deze game is wel iets langer dan de gemiddelde COD....
En laat de treasures maar zoals ze zijn. RE is niet het type game voor verhalende sidequests imo. Daar zijn andere games beter geschikt voor.
Beste story ben ik het ook niet echt mee eens. Vond die van zeven stukken beter.
En laat de treasures maar zoals ze zijn. RE is niet het type game voor verhalende sidequests imo. Daar zijn andere games beter geschikt voor.
Beste story ben ik het ook niet echt mee eens. Vond die van zeven stukken beter.
[ Voor 29% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2021 21:08 ]
Dat is een mening, en daar heb je recht op, ik vond dit zelf een vd beste storys uit de gehele serie en speel al vanaf 1, Super immersive en cinematic daar hou ik van, Kon vroeger natuurlijk niet met de technologie van toen maar op dat punt 10/10, verder veel te kort te makkelijk, en als je als developer voor een semi open world kiest, dan stem ik voor story driven sidequests, Totaal geen zin die chests te zoeken zonder enige nuance kwa story.Timothy3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:07:
Deze game is wel iets langer dan de gemiddelde COD....
En ff als toevoeging..... Langer dan de gemiddelde cod totaal niet, dit was 8 uur gameplay , 9u omdat de omgevingen zo mooi zijn om te bekijken maar toch echt te kort!
[ Voor 10% gewijzigd door robzzzzzzzz op 09-05-2021 22:03 ]
Ik was er ook bang voor dat de game te kort ging zijn maar het valt me alleszins mee. Als je alle treasure chests ed niet opzoekt en je gaat niet exploren dan is de game inderdaad kort. Maar dan skip je toch wel een behoorlijk gedeelte van de game imo.
Dat puzzelen en zelf uitzoeken en vinden van de treasure vind ik dan juist weer erg leuk. Als ze er sidequests en daarmee bv fetch quests van maken dan haak ik af. Dan is RE voor mij geen RE meer.
Dat puzzelen en zelf uitzoeken en vinden van de treasure vind ik dan juist weer erg leuk. Als ze er sidequests en daarmee bv fetch quests van maken dan haak ik af. Dan is RE voor mij geen RE meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2021 22:14 ]
Behind the scenes motion capture:
Toch best knap dat je in zo'n 'steriele' omgeving kunt acteren.
Toch best knap dat je in zo'n 'steriele' omgeving kunt acteren.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Wat je zegt gaat gewoon nergens over, want gefrustreerd een niet levende map doorzoeken naar chests?... Zoals ik al zei zonder enige nuance of drive gaat gewoon nergens over.... Waarom dat doen? om in je volgende playthrough met betere weapons de gehele story en map weer te doorlopen?Timothy3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:13:
Ik was er ook bang voor dat de game te kort ging zijn maar het valt me alleszins mee. Als je alle treasure chests ed niet opzoekt en je gaat niet exploren dan is de game inderdaad kort. Maar dan skip je toch wel een behoorlijk gedeelte van de game imo.
Ik persoonlijk ziet niet zoveel in mutliple playthroughs etc
Na een keer is de spanning er wel af, en het mag best een tikkeltje langer, uitgebreider, en de mechanics mogen wel eens wat worden gemoderniseerd, verder top game!
Om te exploren? Elke schat te vinden, te puzzelen, wapens te verbeteren, lore te lezen en nieuwe wapens te vinden? Om gewoon leuk elk gebied te clearen en uit te speuren? Genoeg motivatie om alle schatten te verzamelen! En waarom gefrustreerd zoeken? Heb er juist alle lol mee.
Dat puzzelen en schatten zoeken hoort imo juist helemaal bij de RE serie.
Dat puzzelen en schatten zoeken hoort imo juist helemaal bij de RE serie.
[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2021 23:36 ]
Ik lees alle lore, vind ik geweldig, maar schatten zoeken in een dode omgeving zonder enige triggers en actie vind ik echt totaal niks aan.
Ik speel het al sinds Re 1, en ook al is de serie veel veranderd op een positieve manier, mag in de punten die ik noem nog wel wat verandering en verbetering toe worden gevoegd.
Ik speel het al sinds Re 1, en ook al is de serie veel veranderd op een positieve manier, mag in de punten die ik noem nog wel wat verandering en verbetering toe worden gevoegd.
Maar dat is toch gewoon een essentieel onderdeel van Resident Evil? Puzzelen, schatten zoeken en wapens upgraden? Wat zou een character dat je van tevoren vertelt dat je iets voor hem/haar moet zoeken daaraan toevoegen? De essentie blijft toch gewoon hetzelfde?
Hoe zie je die sidequests dan voor je in een RE game?
Ik ben het hier volledig mee eens. Dat puzzelen en dingen zoeken hoort gewoon bij resident evil. Ik heb denk ik nu bijna het kasteel uit. Maar ik kan zeker niet zeggen dat dit het beste deel is eerlijk gezegd. Ik vind het zelfs iets te westers worden. Waar de vorige delen wat mysterieuzer en enger waren. Is dit meer een soort actie adventure game met een horror element erbij. Het is totaal niet eng, de puzzels zijn veel te simpel. En de bosses die je tegen komt zijn niet al te moeilijk. (en dan speel ik op hardcore).Timothy3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:46:
Maar dat is toch gewoon een essentieel onderdeel van Resident Evil? Puzzelen, schatten zoeken en wapens upgraden? Wat zou een character dat je van tevoren vertelt dat je iets voor hem/haar moet zoeken daaraan toevoegen? De essentie blijft toch gewoon hetzelfde?
De vijanden lycans, vampieren etc vind ik ook redelijk saai en vindt ze ook niet echt bij resident evil horen. Ze zijn de roots van Resident evil compleet kwijt, want wat heeft dit met het t-virus te maken? Meestal zijn het mutaties van mensen. Maar het is mij iets te veel fantasy geworden. Daarnaast merk ik ook niet echt wat dit verhaal precies met de oude delen te maken heeft. Er zit voor mij eigenlijk best weinig verhaal in. Dus snap niet helemaal dat mensen zeggen dat dit het beste verhaal tot nu toe is.. De characters worden helemaal niet uitgediept. De bosses kom je tegen en vermoord je. Maar je weet niks van ze. Ik vind het verhaal nou juist heel gebrekkig. Ze hebben voor mij veel te veel een soort remake van deel 4 willen maken. (village, merchant waar je dingen kan kopen, grauwe sfeer in het dorp etc.) Maar hij komt er tot nu toe niet echt in de buurt.
Resident evil 4 was ook deels een shooter, maar daar merkte je dat je een vijand raakte. Meestal gaf de vijand een terugslag. Bij re8 is het gewoon een spons waar je op schiet. Geen enkele reactie. Tot de vijand opeens neer valt.
Ik vind de hoofd characters heel erg Amerikaans aanvoelen, ik mis echt de Japanse sfeer van de oude delen. Maar goed. Ik heb de game nog niet uitgespeeld, dus het kan nog komen.
In vergelijking met deel 7 wat een briljante game was. Hebben ze tot nu toe voor mij een beetje de plank mis geslagen.
Edit: bedenk mij ook nog dat ik de hele manier van ammo en potions maken ook veel te makkelijk vind. Herbs nemen helemaal geen ruimte in beslag, tot je een potion maakt. Het ouderwets mixen van Herbs is er niet meer bij. Ammo is genoeg te krijgen, daarnaast had je vroeger dat je slim moest omgaan met ammo die je kon meenemen of in een box bij een save point kon doen. Moest je soms terug omdat je bepaalde dingen niet kon meenemen. Nu is alleen ammo en wapens en potions van toepassing in je inventory. De rest zitten in tabbladen en kan je onbeperkt meenemen. Dat maakt de game ook niet echt een resident evil voor mij.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 10-05-2021 01:04 ]
dat idee had ik ook toen ik de demo speelde... heb 7 met VR gespeeld. dit lijkt meer op een actie game, echter dan ga ik wel warzone spelen. speelt clunky.Anoniem: 306567 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 00:15:
[...]
Ik ben het hier volledig mee eens. Dat puzzelen en dingen zoeken hoort gewoon bij resident evil. Ik heb denk ik nu bijna het kasteel uit. Maar ik kan zeker niet zeggen dat dit het beste deel is eerlijk gezegd. Ik vind het zelfs iets te westers worden. Waar de vorige delen wat mysterieuzer en enger waren. Is dit meer een soort actie adventure game met een horror element erbij. Het is totaal niet eng, de puzzels zijn veel te simpel. En de bosses die je tegen komt zijn niet al te moeilijk. (en dan speel ik op hardcore).
De vijanden lycans, vampieren etc vind ik ook redelijk saai en vindt ze ook niet echt bij resident evil horen. Ze zijn de roots van Resident evil compleet kwijt, want wat heeft dit met het t-virus te maken? Meestal zijn het mutaties van mensen. Maar het is mij iets te veel fantasy geworden. Daarnaast merk ik ook niet echt wat dit verhaal precies met de oude delen te maken heeft. Er zit voor mij eigenlijk best weinig verhaal in. Dus snap niet helemaal dat mensen zeggen dat dit het beste verhaal tot nu toe is.. De characters worden helemaal niet uitgediept. De bosses kom je tegen en vermoord je. Maar je weet niks van ze. Ik vind het verhaal nou juist heel gebrekkig. Ze hebben voor mij veel te veel een soort remake van deel 4 willen maken. (village, merchant waar je dingen kan kopen, grauwe sfeer in het dorp etc.) Maar hij komt er tot nu toe niet echt in de buurt.
Resident evil 4 was ook deels een shooter, maar daar merkte je dat je een vijand raakte. Meestal gaf de vijand een terugslag. Bij re8 is het gewoon een spons waar je op schiet. Geen enkele reactie. Tot de vijand opeens neer valt.
Ik vind de hoofd characters heel erg Amerikaans aanvoelen, ik mis echt de Japanse sfeer van de oude delen. Maar goed. Ik heb de game nog niet uitgespeeld, dus het kan nog komen.
In vergelijking met deel 7 wat een briljante game was. Hebben ze tot nu toe voor mij een beetje de plank mis geslagen.
Edit: bedenk mij ook nog dat ik de hele manier van ammo en potions maken ook veel te makkelijk vind. Herbs nemen helemaal geen ruimte in beslag, tot je een potion maakt. Het ouderwets mixen van Herbs is er niet meer bij. Ammo is genoeg te krijgen, daarnaast had je vroeger dat je slim moest omgaan met ammo die je kon meenemen of in een box bij een save point kon doen. Moest je soms terug omdat je bepaalde dingen niet kon meenemen. Nu is alleen ammo en wapens en potions van toepassing in je inventory. De rest zitten in tabbladen en kan je onbeperkt meenemen. Dat maakt de game ook niet echt een resident evil voor mij.
Desalniettemin zit er genoeg in om de game te spelen, maar ik denk dat biohazard beter was icm. VR.
Het is verder een vermakelijke game, als je het los ziet van de resident evil franchise. Want dit is geen Resident evil. Dat was deel 7 wel.shakespeare schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:00:
[...]
dat idee had ik ook toen ik de demo speelde... heb 7 met VR gespeeld. dit lijkt meer op een actie game, echter dan ga ik wel warzone spelen. speelt clunky.
Desalniettemin zit er genoeg in om de game te spelen, maar ik denk dat biohazard beter was icm. VR.
Ze hebben hem ook bewust minder eng gemaakt:
https://comicbook.com/gam...e-not-as-scary-biohazard/
"Some of the feedback we received regarding [Resident Evil 7] was that it was too scary to play,"
it's always our goal to create something that anybody can feel comfortable jumping in and playing, so we eased up on the tension curve [in Resident Evil Village] relative to Resident Evil 7: Biohazard, so that players aren't in constant fear."
Tja... Dan moet je ook geen resident evil game kopen, het is horror!
Het is nu gewoon gemaakt voor het brede publiek en het is niet meer de niche horror game die het was. En dat is erg jammer.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 10-05-2021 09:22 ]
De eerste paar uur zijn en voelden voor mij absoluut als Resident Evil. Maar halverwege de game verandert het spel van een horrorgame in een shooter. Alsof je twee verschillende games aan het spelen bent.
De GamesRadar verwoordde precies wat ik denk
Most noticeably it feels like there's a real difference between the first and second half. The opening is strong, clever, and fun - full of atmosphere and intrigue as you explore (and features a part that's probably one of the best stand-alone horror levels of the year). While the latter half veers into 'okay' territory, with some combat slogs, a boss fight that's a bit of a stretch even by Resident Evil standards and, while it's still good, it lacks the same spark and craft as the beginning.
The change between the first and second halves feels like a gradual drift from the sinister tone of the last game, to Revelations' louder, fun action movie vibe.
Eerste paar uur was inderdaad wel okay. Alleen toen ik al best snel die lycans zag was het voor mij al over eerlijk gezegd.Timothy3000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:22:
De eerste paar uur zijn en voelden voor mij absoluut als Resident Evil. Maar halverwege de game verandert het spel van een horrorgame in een shooter. Alsof je twee verschillende games aan het spelen bent.
[...]
Het is gewoon jammer dat de game voor het brede publiek gemaakt wordt. Resident evil was nou juist erg goed omdat het een niche game was... Zelfde was bij the evil within 1 en 2. Deel 2 was een actie shooter, door geklaag van de community. Waarom ga je dat soort games spelen als je het te eng vindt?
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 10-05-2021 10:00 ]
ja dit ja. dat idee had ik ook. het is wat mainstream geworden, jammer dat trok me juist aan re7 aan.Anoniem: 306567 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:10:
[...]
Het is verder een vermakelijke game, als je het los ziet van de resident evil franchise. Want dit is geen Resident evil. Dat was deel 7 wel.
Ze hebben hem ook bewust minder eng gemaakt:
https://comicbook.com/gam...e-not-as-scary-biohazard/
"Some of the feedback we received regarding [Resident Evil 7] was that it was too scary to play,"
it's always our goal to create something that anybody can feel comfortable jumping in and playing, so we eased up on the tension curve [in Resident Evil Village] relative to Resident Evil 7: Biohazard, so that players aren't in constant fear."
Tja... Dan moet je ook geen resident evil game kopen, het is horror!
Het is nu gewoon gemaakt voor het brede publiek en het is niet meer de niche horror game die het was. En dat is erg jammer.
Zonder te spoilen, (je was net het kasteel uit toch?) er gaan nog een paar fantastische momenten komen die absoluut RE zijn.Anoniem: 306567 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:24:
[...]
Eerste paar uur was inderdaad wel okay. Alleen toen ik al best snel die lycans zag was het voor mij al over eerlijk gezegd.
Klopt! Ben benieuwd.Timothy3000 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:25:
[...]
Zonder te spoilen, (je was net het kasteel uit toch?) er gaan nog een paar fantastische momenten komen die absoluut RE zijn.De beste locatie moet nog komen.
Voorlopig bezig met het derde stuk ... Ik was teleurgesteld na de demo, maar nu vind ik het spel toch echt leuk.
Ik heb dat wel veel, als ik een korte glimp opvang van iets, kijk ik teveel naar welbepaalde details. Bvb in de demo was ik echt bummed over de foliage in de sneeuw ... leek me gewoon zeer last gen. Hoe het "gras" naar beneden buigt als je over wandelt.
Maar als ik dan het spel begin spelen, zoals in dit geval, zie je meer en mee de algemene compositie, vallen die details niet meer op en ga ik het echt prachtig vinden haha. De interiors zijn gewoon ook zeer mooi, doen me denken aan Dishonored 2.
Ik heb dat wel veel, als ik een korte glimp opvang van iets, kijk ik teveel naar welbepaalde details. Bvb in de demo was ik echt bummed over de foliage in de sneeuw ... leek me gewoon zeer last gen. Hoe het "gras" naar beneden buigt als je over wandelt.
Maar als ik dan het spel begin spelen, zoals in dit geval, zie je meer en mee de algemene compositie, vallen die details niet meer op en ga ik het echt prachtig vinden haha. De interiors zijn gewoon ook zeer mooi, doen me denken aan Dishonored 2.
Nou bedankt voor jullie meningen etc.
Ik wacht wel tot deze is afgeprijsd.. .11 a 13 uur gameplay voor 60 eurie, nee bedankt.
Ik vond zelf RE3 en RE7 absoluut de toppers.
Ik wacht wel tot deze is afgeprijsd.. .11 a 13 uur gameplay voor 60 eurie, nee bedankt.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Heb je die wel full price gekocht dan? RE3 was maar 6 uur of zo.Jeroenzer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:06:
Nou bedankt voor jullie meningen etc.
RE3 heb ik nog gespeeld op de PS1 , hoe oud was ik toen ,11 a 12 jaar toen deed ik veel langer over een game, toen speelde ik ook Dino Crisis etc, die heb ik toen niet hoeven kopen, maar RE3 is wel als een van de weinige echt bij me gebleven, net als RE7 zal ook altijd bij me blijven, RE7 heb ik overigens in sale gekocht.Anoniem: 306567 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:08:
[...]
Heb je die wel full price gekocht dan? RE3 was maar 6 uur of zo.
Ik dacht dat je RE3 remake bedoelde ;-)Jeroenzer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:17:
[...]
RE3 heb ik nog gespeeld op de PS1 , hoe oud was ik toen ,11 a 12 jaar toen deed ik veel langer over een game, toen speelde ik ook Dino Crisis etc, die heb ik toen niet hoeven kopen, maar RE3 is wel als een van de weinige echt bij me gebleven, net als RE7 zal ook altijd bij me blijven, RE7 heb ik overigens in sale gekocht.
Nee, moet ik nog spelen, er was een halloween sale op xbox, kwam deze op voorbij maar ik ben deze vergeten te kopen, ik heb nog zoveel op mijn lijst welke ik moet spelen, ik kom er gewoon niet aan toe.Anoniem: 306567 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:23:
[...]
Ik dacht dat je RE3 remake bedoelde ;-)
Ik moet bijvoorbeeld ook nog Horizon zero dawn spelen.
Er staat zoveel op mijn backlog, sommige games krijgen ook voorrang omdat er weer een multiplayer element achter hangt, zoals ik bijvoorbeeld nu Monster Hunter Rise speel, veel dingen moet je multiplayer doen, nu is de community lekker druk dus kan je veel monsters killen keer op keer voor items etc
Uitgespeeld, ongeveer 20 uur overgedaan.
Op m’n dooie gemakje alles een beetje verkennen en ontdekken,
Er zitten flink wat toffe momenten in.
Maar blijf ook nog met veel vragen zitten.
Top game!
Op na een 2de walkthrough.
Top game!
Toch maar even een spoiler, al is t niet echt een spoiler; maar over die 1e bossfight.
Vonden jullie die wel een uitdaging? Zelfs op de hoogste moeilijkheid? dat was echt enkel de simpelste manier van kiten uit welk spel dan ook.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Nee, ik speel op hardcore en je bent er heel snel doorheen.hexta schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:42:
Toch maar even een spoiler, al is t niet echt een spoiler; maar over die 1e bossfight.spoiler: titleVonden jullie die wel een uitdaging? Zelfs op de hoogste moeilijkheid? dat was echt enkel de simpelste manier van kiten uit welk spel dan ook.
Mja ik las al dat het een mix van verschillende RE’s was, waaronder 5 en 6... en dat is niet al te best
Mwa, ik vind het eerder een mix van 4 en 7, wat dan wel weer een goed ding is.uchiha tijntje schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:48:
Mja ik las al dat het een mix van verschillende RE’s was, waaronder 5 en 6... en dat is niet al te best
Uitgespeeld. Eerste helft van de game fantastisch. Tweede helft een tegenvaller. Alsof je twee verschillende games speelt.
Wel goed mee vermaakt, maar dit is voor mij wel 1 van de mindere RE games.
[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 11-05-2021 08:38 ]
Ik had gehoopt dat ze na RE 7, wat voor 75% fantastisch was en voor 25% gewoon niet leuk, een game zouden maken die voor 100% of tenminste 90% fantastisch zou zijn. Maar het is dus eerder 50% - 50% gewordenTimothy3000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:37:
Uitgespeeld. Eerste helft van de game fantastisch. Tweede helft een tegenvaller. Alsof je twee verschillende games speelt.
Heb deze game gister ook aangeschaft omdat RE7 me wel beviel, heb de andere delen nooit gespeeld.
Ben normaliter helemaal niet van dit genre eigenlijk. Doorgaans houd ik meer van spellen zoals Anno, action rpg's en adventure/puzzle games.
Gisteren gespeeld t/m het stuk waar je door een oudere vrouw wordt aangesproken en dan weer achter een groot hek begint. Bijna 2 uur over gedaan omdat ik veel te veel moeite had met die werewolves en ammo etc haha. Speelt wel leuk, maar misschien moet de difficulty van normal naar easy.
Ik ben helemaal niet van de jumpscares, hoop eigenlijk dat het meevalt in deze game. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Ben normaliter helemaal niet van dit genre eigenlijk. Doorgaans houd ik meer van spellen zoals Anno, action rpg's en adventure/puzzle games.
Gisteren gespeeld t/m het stuk waar je door een oudere vrouw wordt aangesproken en dan weer achter een groot hek begint. Bijna 2 uur over gedaan omdat ik veel te veel moeite had met die werewolves en ammo etc haha. Speelt wel leuk, maar misschien moet de difficulty van normal naar easy.
Ik ben helemaal niet van de jumpscares, hoop eigenlijk dat het meevalt in deze game. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Zijn na het gedeelte waar je nu uit komt weinig jumpscares te bekennen.
Dat stuk is inderdaad redelijk lastig. Ik heb hem op hardcore gespeeld, maar het gaat er vooral om dat je het 6 minuten vol houdt. Je kan een paar minuten schuil houden in de kelder en dan is het al een stuk makkelijker. Je hoeft in principe niemand neer te schieten.enira schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:04:
Heb deze game gister ook aangeschaft omdat RE7 me wel beviel, heb de andere delen nooit gespeeld.
Nope geen jump scares, ze hebben nou juist de game minder horror gemaakt door feedback van de community (waardoor ik deel 8 eigenlijk een heel stuk minder vindt dan deel 7)
Ik heb nu zo'n 3.5 uur in RE Village zitten en ben me er erg mee aan het vermaken. Dit is mijn eerste RE game, ik heb wel de afgelopen weken RE 7 meegekeken bij een vriend van me. Ik ben eigenlijk totaal niet van het horror genre, maar vind dit wel erg tof en hoop zo wat meer games uit het genre te kunnen spelen.
Welk stuk vond je niet leuk aan RE7?uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Ik had gehoopt dat ze na RE 7, wat voor 75% fantastisch was en voor 25% gewoon niet leuk, een game zouden maken die voor 100% of tenminste 90% fantastisch zou zijn. Maar het is dus eerder 50% - 50% geworden
De enige overeenkomst die ik met 7 zie is dat deze first person is.SD5k schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:05:
[...]
Mwa, ik vind het eerder een mix van 4 en 7, wat dan wel weer een goed ding is.
Ik vind het inderdaad meer een mix tussen 4 en 5/6. Met 5 en 6 gingen ze de verkeerde richting op. RE7 gingen ze weer de goede richting op. Maar met 8 gaan ze nu weer richting op richting 5 en 6. Minder horror en meer gericht op actie.
Heel fijn dat jij hem leuk vindt! Maar dit bevestigd wel een beetje waarom ik deel 8 nou juist een stuk minder vindt. Het is voor het bredere publiek gemaakt.Simone96 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:15:
Ik heb nu zo'n 3.5 uur in RE Village zitten en ben me er erg mee aan het vermaken. Dit is mijn eerste RE game, ik heb wel de afgelopen weken RE 7 meegekeken bij een vriend van me. Ik ben eigenlijk totaal niet van het horror genre, maar vind dit wel erg tof en hoop zo wat meer games uit het genre te kunnen spelen.
Vanaf het schip. Dat was echt gewoon een slecht stuk.
Dat kan ik begrijpen, het deed mij wel weer veel denken aan Resident evil Revelations.uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:36:
[...]
Vanaf het schip. Dat was echt gewoon een slecht stuk.
Ja dat kan ik wel begrijpen. Maar goed ik begrijp dat ik nog door een heel eng stuk moet gaan, dus ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren haha.Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:34:
[...]
Heel fijn dat jij hem leuk vindt! Maar dit bevestigd wel een beetje waarom ik deel 8 nou juist een stuk minder vindt. Het is voor het bredere publiek gemaakt.
Een vriend van me speelt af en toe de game Visage en streamt dat dan via Discord en dan kijk ik mee, zou zo iets nooit zelf kunnen spelen, maar vind het wel tof om mee te kijken ook al is het een mega enge game.
De eerste paar uur waren voor mijn gevoel echt wel als 7. Met name de eerste twee dungeons. Daarna vloog de game volledig uit de bocht en veranderde het in een shooter met echt een belachelijk plot.Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:32:
[...]
De enige overeenkomst die ik met 7 zie is dat deze first person is.
Ik vind het inderdaad meer een mix tussen 4 en 5/6. Met 5 en 6 gingen ze de verkeerde richting op. RE7 gingen ze weer de goede richting op. Maar met 8 gaan ze nu weer richting op richting 5 en 6. Minder horror en meer gericht op actie.
Erg jammer. Na de eerste twee dungeons had ik echt zin in de rest van het spel maar de game veranderde volledig qua gameplay. Had er toch echt ietsjes meer van verwacht.
Eerlijk gezegd vond ik de eerste demo nog het meest lijken op RE7. Daar zat je in de dungeon, zonder vijanden. Maar je had wel het gevoel alsof er iets in de buurt was, dat kwam vooral door het goed gebruik van geluiden. Toen kreeg ik helemaal zin in RE8. Alleen de game zelf is totaal anders.Timothy3000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:16:
[...]
De eerste paar uur waren voor mijn gevoel echt wel als 7. Met name de eerste twee dungeons. Daarna vloog de game volledig uit de bocht en veranderde het in een shooter met echt een belachelijk plot.
Erg jammer. Na de eerste twee dungeons had ik echt zin in de rest van het spel maar de game veranderde volledig qua gameplay. Had er toch echt ietsjes meer van verwacht.
Hoe ver ben je nu? Want er zijn echt wel gedeeltes in de game die zoals de demo zijn. Helaas inderdaad wel wat weinig.
Weer in de village. Dat je naar de 3 lords moet.Timothy3000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:21:
Hoe ver ben je nu? Want er zijn echt wel gedeeltes in de game die zoals de demo zijn. Helaas inderdaad wel wat weinig.
Volgens de klok van de savegame? Ik heb namelijk alles blauw proberen te spelen, maar kwam net over de 11 uur volgens de statistieken van de game. Overigens goed vermaakt, hoewel ik het begin van de game sterker vond dan de rest. Ik vond RE7 een stuk enger, dit eigenlijk vrij relaxt gespeeld.Ramon27 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:34:
Uitgespeeld, ongeveer 20 uur overgedaan.
Top game!
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 11-05-2021 22:32 ]
Dit is wel heel schaamteloos gejat van een film 
https://www.psx-sense.nl/...-resident-evil-8-village/
https://www.psx-sense.nl/...-resident-evil-8-village/
Ik denk dat ik wel bijna op het eind ben nu, maar de horror of dat hij eng moet zijn moet ik nog steeds tegenkomen. Ik denk echt dat dit het is... Beetje jammer.Timothy3000 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:21:
Sinds zondag deze game aan het spelen en man, wat ziet dit spel er geweldig uit. Het dorp ziet er al ontzettend mooi uit maar zodra je het kasteel binnenkomt is het gewoon watertandend naar je scherm kijken. Ik ben helaas zojuist uit het kasteel gevlucht en ben nu weer terug in het dorp. Ik denk dat ik een uurtje of 4 a 5 erop heb zitten.
Tot nu toe een zeer vermakelijke game !
Tot nu toe een zeer vermakelijke game !
10 uur gespeeld en net de game uitgespeeld. Ik heb me er echt enorm mee vermaakt (is mijn eerste Resident Evil game en ook mijn eerste horror game). Ik ga binnenkort de remake van deel 2 en 3 spelen want wil wel meer weten van het achterliggende verhaal.
De twee remakes hebben er eigenlijk weinig mee te maken met dit verhaalSimone96 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 01:36:
10 uur gespeeld en net de game uitgespeeld. Ik heb me er echt enorm mee vermaakt (is mijn eerste Resident Evil game en ook mijn eerste horror game). Ik ga binnenkort de remake van deel 2 en 3 spelen want wil wel meer weten van het achterliggende verhaal.
Dan is het verstandig om deel 7 te spelen, Village is hier namelijk een direct vervolg op.
Maar de 2 remakes zijn het sowieso waard om te spelen! (Ze zijn alleen geen first person maar third person)
En als je een RE wilt spelen in de sfeer van RE Village dan zou ik zeker naar RE 4 kijken. Ook hier start je in een dorp. Het crafting systeem is hetzelfde. RE 4 is netals de remakes third person.
Die game is perfect te spelen op de Gamecube of Wii maar op de latere consoles is het qua besturing een ramp.Gezien het bij de RE2 remake in dat zelfde 3rd person perspectief wel goed werkt had ik gehoopt dat Capcom een patch voor de PS4/XO versie zou uitbregen.Shiny Disco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:46:
En als je een RE wilt spelen in de sfeer van RE Village dan zou ik zeker naar RE 4 kijken. Ook hier start je in een dorp. Het crafting systeem is hetzelfde. RE 4 is netals de remakes third person.
Als de geruchten waar zijn dan werkt Capcom al even aan een RE4 remake.
Ja dat weet ik, maar bedoelde meer de achtergrond info over Umbrella Company, Chris Redfield etc. Ben gewoon benieuwd naar het verhaal in eerdere delen. Ik heb van deel 7 al een hele playthrough gezien niet veel behoefte om die zelf te spelen.s0kkie schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:16:
[...]
De twee remakes hebben er eigenlijk weinig mee te maken met dit verhaal
Dan is het verstandig om deel 7 te spelen, Village is hier namelijk een direct vervolg op.
Maar de 2 remakes zijn het sowieso waard om te spelen! (Ze zijn alleen geen first person maar third person)
RE4 wil ik op den duur misschien ook gaan spelen idd, als ik klaar ben met 2 en 3. Hoop eigenlijk dat van 4 ook nog een remake komt.Shiny Disco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:46:
tbh, dit is wel echt een van de betere games van de afgelopen jaren in RE land
1.) RE8
2.) RE7
3.) RE2 Remake
4.) RE4
5.) RE5
6.) RE6/RE3 remake bestaan niet, teleurstelling is zacht uitgedrukt daar
1.) RE8
2.) RE7
3.) RE2 Remake
4.) RE4
5.) RE5
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Deze Resi is idd dik.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:44:
tbh, dit is wel echt een van de betere games van de afgelopen jaren in RE land
1.) RE8
2.) RE7
3.) RE2 Remake
4.) RE4
5.) RE5
1. RE2 Remake
2. RE8
3. RE1 Remake[Gamecube versie]
4. RE4 [Gamecube versie]
5. RE7
6. RE3 Remake
7. Resident Evil Zero [Gamecube versie]
8. Resident Evil 5
Resident Evil 6 bestaat hier ook niet.De rest van de Resi games die ik gespeeld heb waren te matig om ze in mijn lijstje te zetten.
Hoop dat er nog in de toekomst een remake van Code: Veronica komt want die heb ik nog nooit gespeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 14-05-2021 15:34 ]
Code Veronica was echt goed @jori040, RE3 remake was echt te kort en er was teveel uit het origineel geknipt wat het gewoon echt jammer maakte. Zeker na de superb RE2 Remake
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
@corset
Dat ik die voorbij heb laten gaan komt denk dat ik in 2002[RE1 Remake] pas echt in aanraking kwam met de serie.Ja ik snap je punt wel over de 3 remake.
Maar waarom haalt RE1/RE1/Remake jou top lijstje niet ?
Dit valt me op:Ondanks dat ik veel kritiek lees over 8/Village is de user-score op Metacritic gewoon prima.
Dat ik die voorbij heb laten gaan komt denk dat ik in 2002[RE1 Remake] pas echt in aanraking kwam met de serie.Ja ik snap je punt wel over de 3 remake.
Maar waarom haalt RE1/RE1/Remake jou top lijstje niet ?
Dit valt me op:Ondanks dat ik veel kritiek lees over 8/Village is de user-score op Metacritic gewoon prima.
[ Voor 35% gewijzigd door jori040 op 14-05-2021 15:54 ]
Ik ben bijna op het eind. Maar wat er op het eind allemaal gebeurt. Het lijkt wel call of duty. De geloofwaardigheid van Resident evil is helemaal verdwenen. Snap niet dat mensen dit het beste deel vinden. Dit staat toch in mijn rijtje van slechtste delen samen met deel 6....
Wat een geweldige game weer.
En wat een grafische pracht... in de wijnkelder (onder water/wijn/bloed) viel mijn mondje toch wel open.
Grappig als je hier kijkt naar deze benchmarks:
https://www.guru3d.com/ar...e_benchmark_review,7.html
Dat je ziet dat 8gb vram een bottleneck opleverd op 4k met raytracing...
En dat een 6700xt en 3060 sneller zijn dan een 3070 op die setting.
Mijn VEGA 56 doet het nog redelijk met zo'n +/- 40 fps ingame met maximale settings.
Ik heb al een keer gezien dat mijn VRAM gewoon vol zat en mijn RAM op 10,5gb
Na ongeveer 8 uur was ik terug in het dorp en had verwacht dat het spel hier wel bijna afgelopen zou zijn
Gelukkig positief verrast dat ik nog 3 locaties te gaan heb.
Nu speel ik de game met HDR op een OLED tv (HDR spel mode op de tv, HDR aan in Windows 10 en HDR aan in het spel).
Wat mij opvalt/stoort is een soort automatisch dimmen van de helderheid/gamma wanneer je van binnen een gebouw naar buiten gaat.
Dit is duidelijk te zien wanneer je in het dorp in een huis staat en naar buiten kijkt.
Buiten ziet het er dan helder uit.
Zodra je naar buiten gaat wordt het spel automatisch een stuk donkerder.
Is dat nou een feature van het spel?
Ik heb zelf het idee dat dit aan het spel ligt en niet aan de tv.
En wat een grafische pracht... in de wijnkelder (onder water/wijn/bloed) viel mijn mondje toch wel open.
Grappig als je hier kijkt naar deze benchmarks:
https://www.guru3d.com/ar...e_benchmark_review,7.html
Dat je ziet dat 8gb vram een bottleneck opleverd op 4k met raytracing...
En dat een 6700xt en 3060 sneller zijn dan een 3070 op die setting.
Mijn VEGA 56 doet het nog redelijk met zo'n +/- 40 fps ingame met maximale settings.
Ik heb al een keer gezien dat mijn VRAM gewoon vol zat en mijn RAM op 10,5gb
Na ongeveer 8 uur was ik terug in het dorp en had verwacht dat het spel hier wel bijna afgelopen zou zijn
Gelukkig positief verrast dat ik nog 3 locaties te gaan heb.
Nu speel ik de game met HDR op een OLED tv (HDR spel mode op de tv, HDR aan in Windows 10 en HDR aan in het spel).
Wat mij opvalt/stoort is een soort automatisch dimmen van de helderheid/gamma wanneer je van binnen een gebouw naar buiten gaat.
Dit is duidelijk te zien wanneer je in het dorp in een huis staat en naar buiten kijkt.
Buiten ziet het er dan helder uit.
Zodra je naar buiten gaat wordt het spel automatisch een stuk donkerder.
Is dat nou een feature van het spel?
Ik heb zelf het idee dat dit aan het spel ligt en niet aan de tv.
[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-05-2021 15:34 ]
@HugoBoss1985
Ik speel dan op een SeriesX maar ik snap precies wat je bedoeld en heb dat kleine issue ook.Gezien ik er bij andere games geen last van heb lijkt het me dat het aan het spel zelf ligt een niet aan het scherm van de gebruiker.
Ik speel dan op een SeriesX maar ik snap precies wat je bedoeld en heb dat kleine issue ook.Gezien ik er bij andere games geen last van heb lijkt het me dat het aan het spel zelf ligt een niet aan het scherm van de gebruiker.
Ligt inderdaad aan het spel.
Gister voor de 3e keer uit gespeeld. En elke keer blijft het toch een feestje
Oké, dat is dan helder (pun intended).corset schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:42:
Ligt inderdaad aan het spel.
Ik hoop dat er in de toekomst een patch voor komt om dit aan te passen.
Ik had ook al gelijk zoiets van "deze ga ik niet maar 1x uitspelen" .
En nu heb ik pas één lord en de tweede keer in het dorp gehad.
Qua lengte is het dus mooi lang.
7 heb ik ook 2x uitgespeeld, beide remakes zo'n 3 - 4 keer.
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-05-2021 15:55 ]
Ik heb nu zo'n 2-3 uur gespeeld en ben het met je eens.Anoniem: 306567 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 00:15:
[...]
Ik ben het hier volledig mee eens. Dat puzzelen en dingen zoeken hoort gewoon bij resident evil. Ik heb denk ik nu bijna het kasteel uit. Maar ik kan zeker niet zeggen dat dit het beste deel is eerlijk gezegd. Ik vind het zelfs iets te westers worden. Waar de vorige delen wat mysterieuzer en enger waren. Is dit meer een soort actie adventure game met een horror element erbij. Het is totaal niet eng, de puzzels zijn veel te simpel. En de bosses die je tegen komt zijn niet al te moeilijk. (en dan speel ik op hardcore).
Ik heb het spel blind gekocht op de goede receptie, heb zowat alle Resident Evils wel gespeeld en vond deel 7 fantastisch. Ik begon dit spel in het huis al met het gevoel dat er iets ging gebeuren maar uiteindelijk nog niets scary meegemaakt, de Lycans vind ik ook maar wat inspiratieloos ofzo. Het gaat echt teveel de fantasy kant op naar mijn idee.
Maar ik ik ga wel verder, misschien dat ie me verder wel verrast.
Na 18.1 uur uitgespeeld op de standard moeilijkheid en met de Steam Controller.
Dat noem ik nou waar voor je geld
Ik heb wel echt geprobeerd om alles te vinden... ik heb in ieder geval wel één balletjes "puzzel" gemist.
Gelijk opnieuw begonnen op hardcore... dat valt echt wel tegen.
Het eerste gevecht met de Lycans heb ik erg vaak moeten herstarten.
Ik vind het echt een top game.
Dat noem ik nou waar voor je geld
Ik heb wel echt geprobeerd om alles te vinden... ik heb in ieder geval wel één balletjes "puzzel" gemist.
Gelijk opnieuw begonnen op hardcore... dat valt echt wel tegen.
Het eerste gevecht met de Lycans heb ik erg vaak moeten herstarten.
Ik vind het echt een top game.
Ik ben het met je eens, deel 7 is toch wel beter dan Village. Deel 7 is een stuk realistischer dan Village. Village voelt idd voelt als een fantasy avontuur aan. Op het eind had ik ook eerder het idee alsof ik een Call of Duty campaign aan het spelen was dan een deel uit de RE reeks.iwaarden schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:01:
[...]
Ik heb nu zo'n 2-3 uur gespeeld en ben het met je eens.
Ik heb het spel blind gekocht op de goede receptie, heb zowat alle Resident Evils wel gespeeld en vond deel 7 fantastisch. Ik begon dit spel in het huis al met het gevoel dat er iets ging gebeuren maar uiteindelijk nog niets scary meegemaakt, de Lycans vind ik ook maar wat inspiratieloos ofzo. Het gaat echt teveel de fantasy kant op naar mijn idee.
Maar ik ik ga wel verder, misschien dat ie me verder wel verrast.
Ik wordt vrolijker van het realisme wat deel 7 beslaat
Na dat ik RE 7 2 keer heb uitgespeeld ben ik nu bezig met Village. Ik vind bijde games veel van elkaar weg hebben. Andere wezens in plaat van de molded enzo, de puzzels zijn vrijwel het zelfde dus vrij gemakkelijk. Je moet het zelfde doen om van punt A naar Punt B te komen. Ik vermaak me er net zo goed mee als RE 7. Ik ben nu nog in het kasteel en heb 1 kleine kleine boss gedood wat wel wat makkelijk was. Ervoor had ik al wel een wapen wat upgrades gegeven.
Ik speel op de PS4 want ik heb geen videokaart meeer en vind de game er nog best mooi uit zien op grafisch gebied. Wel had ik in het begin met de weerwolven wat merkbare framedrops wat ik in het kasteel minder ervaar.
Ik vermaak me er tot nu toe prima.
Ik speel op de PS4 want ik heb geen videokaart meeer en vind de game er nog best mooi uit zien op grafisch gebied. Wel had ik in het begin met de weerwolven wat merkbare framedrops wat ik in het kasteel minder ervaar.
Ik vermaak me er tot nu toe prima.
Ik ben het spel nu op hardcore aan het spelen en ik geniet nog steeds van het dorp en het kasteel. De intro en de escape room ben ik nu wel een tikkeltje zat alleen... Wat mij betreft mogen ze wel een optie invoegen om deze te skippen op new game+.
Tijd om dit topic weer eens af te stoffen. Moest ook zoeken in welk genre hij stond. Ik beleef Resident Evil meer als een adventure dan als een "shooter". My 2 cents enzo..
Heb eerder de demo gespeeld, vond ik maar "matig" omdat ik deel 7 zo lekker vond en meerdere malen heb uitgespeeld heb ik voor 30 euro toch het voordeel van de twijfel gegeven. En wat is dit spel genieten zeg. Heb er nu nog maar een paar uur op zitten maar de sfeer is erg sterk, gameplay is prima. Tegenstanders die af en toe dodgen zorgen voor extra spanning.
ik had als kind al eens gelezen dat sommige developers soms GEEN demo willen uitbrengen voor het publiek omdat het averechts kan werken, nou dat heb ik voor Re 8 ook. Op mijn pc met een 3080 ziet hij er veel mooier uit, maar lekker op de bank liggen en wat rond banjeren in het dorp vind ik toch veel fijner.
Heb eerder de demo gespeeld, vond ik maar "matig" omdat ik deel 7 zo lekker vond en meerdere malen heb uitgespeeld heb ik voor 30 euro toch het voordeel van de twijfel gegeven. En wat is dit spel genieten zeg. Heb er nu nog maar een paar uur op zitten maar de sfeer is erg sterk, gameplay is prima. Tegenstanders die af en toe dodgen zorgen voor extra spanning.
ik had als kind al eens gelezen dat sommige developers soms GEEN demo willen uitbrengen voor het publiek omdat het averechts kan werken, nou dat heb ik voor Re 8 ook. Op mijn pc met een 3080 ziet hij er veel mooier uit, maar lekker op de bank liggen en wat rond banjeren in het dorp vind ik toch veel fijner.
Zeker een goed moment om het topic af te stoffen, want morgen komt de nieuwe story DLC uit! Nu maar hopen dat het net zo goed wordt als RE8 zelf.
Na de showcase van vorige week heb ik zelf besloten om te wachten op de PSVR2 versie volgend jaar om de game weer opnieuw te spelen. De 3rd person en DLC toevoegingen hebben me nog niet genoeg overtuigd om morgen toch weer de Gold Edition te halen.
RE7 was zo dik op PSVR dat ik graag ook Village zo wil spelen
RE7 was zo dik op PSVR dat ik graag ook Village zo wil spelen
Resident Evil Village vond ik persoonlijk tegenvallend. Grafisch is het erg goed en vanaf dag één, goed technisch in elkaar.
Maar de horror en survival aspect, was toch echt teleurstellend. Het enige waar ik naar uit kijk, is Rosemary Winters. Mijn favorite is nog altijd Jill Valentine, maar in de huidige tijdlijn begint ze oud te worden. Kijk ook maar hoe oud Chris is geworden, uiteindelijk zijn ze gewoon te oud. Ik heb zo'n gevoel dat Rosemary Winters de nieuwe Jill Valentine gaat worden in een toekomstige tijdlijn.
Het gezicht van de B.S.A.A.
Maar de horror en survival aspect, was toch echt teleurstellend. Het enige waar ik naar uit kijk, is Rosemary Winters. Mijn favorite is nog altijd Jill Valentine, maar in de huidige tijdlijn begint ze oud te worden. Kijk ook maar hoe oud Chris is geworden, uiteindelijk zijn ze gewoon te oud. Ik heb zo'n gevoel dat Rosemary Winters de nieuwe Jill Valentine gaat worden in een toekomstige tijdlijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 27-10-2022 16:44 ]
Ik geniet nog volop van Resident Evil 8!
Lijkt wel alsof deze qua ammo de vriendelijkste ooit is. Ik kill alles en heb ook wel eens mis geschoten of te vaak op een enemy geschoten in mijn enthousiasme.
Zie foto inventory. Aangezien daar wapens bij zitten die je niet vanaf het begin hebt.
Lichte spoiler!
Lijkt wel alsof deze qua ammo de vriendelijkste ooit is. Ik kill alles en heb ook wel eens mis geschoten of te vaak op een enemy geschoten in mijn enthousiasme.
Zie foto inventory. Aangezien daar wapens bij zitten die je niet vanaf het begin hebt.
Lichte spoiler!
Toonen1988 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:36:
Resident Evil Village vond ik persoonlijk tegenvallend. Grafisch is het erg goed en vanaf dag één, goed technisch in elkaar.
spoiler:
Was het op het einde van Village juist niet een ding dat de B.S.A.A. zelf zombies inzette? Het lijkt me eerder waarschijnlijk dat de B.S.A.A. de bad guys zijn in een volgend deel. Neem dit met een korreltje zout, ik heb de DLC nog niet gespeeld en weet niet wat daar gaat gebeuren.
Overigens heeft Capcom zich nog nooit zorgen gemaakt om de leeftijden van karakters. In 6 was Chris oud, in 7 was hij jong en in 8 zat hij er ergens tussenin.
Overigens heeft Capcom zich nog nooit zorgen gemaakt om de leeftijden van karakters. In 6 was Chris oud, in 7 was hij jong en in 8 zat hij er ergens tussenin.
B.S.A.A. staat voor Bioterrorism Security Assessment Alliance. Deze organisatie is opgezet na de val van Umbrella. United Nations heeft deze particuliere organisatie goedgekeurd, sterker nog in de tijdlijn (2005) heeft de United Nations B.S.A.A. volledig overgenomen. Hoofdkantoor ligt in West Europe, als ik het goed heb.ErikT738 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:53:
[...]
spoiler:Was het op het einde van Village juist niet een ding dat de B.S.A.A. zelf zombies inzette? Het lijkt me eerder waarschijnlijk dat de B.S.A.A. de bad guys zijn in een volgend deel. Neem dit met een korreltje zout, ik heb de DLC nog niet gespeeld en weet niet wat daar gaat gebeuren.
Ik ben het met jou eens dat het einde van Resident Evil Village best wel vreemd over komt.
Wat ook vreemd is (even Resident Evil 7 spoiler).
spoiler:
Op het einde van Resident Evil 7, zien we Umbrella terug. Maar dit keer niet met een rode logo maar met een blauwe.
spoiler:
Het kan best zijn dat B.S.A.A. zelf ook biologische wapens inzet om Bioterrorism te bestrijden.
We zullen moeten wachten op antwoorden in nieuwere Resident Evil games.
Het is ook niet zo vreemd dat hoofdpersonen verschillende leeftijden hebben, aangezien games in verschillende tijdlijnen plaats vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 09-11-2022 03:30 ]
Resident Evil 8 voor het eerst uitgespeeld.
Laat ik beginnen met de pro's.. Vooral het begin is erg sterk, de kasteel omgeving super gaaf gedaan. Verder heb ik mij ook goed vermaakt op de andere locaties. Alleen de laatste locatie vond ik ietsje minder. Gameplay was verslavend, sfeer erg goed. In positieve zin lijkt hij op een aantal momenten erg op Resident Evil 7 en dat is een compliment want ook dat vind ik een heerlijk spel.
Kritisch als ik ben ontkomt ook dit spel niet aan een paar kritische punten
1) Richting het einde krijg je een aantal boss battles etc, ik vond het maar "maaa" ok het allerlaatste gevecht miste wat vond ik
2) ik had belachelijk veel kogels aan het einde, nog veel meer dan in de screenshot hierboven. ik miste helaas wel de nodige healing spray's, jammer dat je voor het allerlaatste gevecht maar één kan kopen en als je niet genoeg hebt om te craften dan heb je gewoon pech. Uiteindelijk na 3 pogingen toch nog de final boss gekilled dus het kan wel met nauwelijks healing maar het was irritant.
Om dan toch nog positief te eindigen (na een kritisch middenstuk) aan het einde toch wat verwijzingen naar eerdere Re games via BSAA etc, ga je toch weer even nadenken "wat is hier aan de hand?"
Heb in elke ruimte steeds alle items gezocht, heb het dan ook op normal uitgespeeld met 17 uur op de teller
Laat ik beginnen met de pro's.. Vooral het begin is erg sterk, de kasteel omgeving super gaaf gedaan. Verder heb ik mij ook goed vermaakt op de andere locaties. Alleen de laatste locatie vond ik ietsje minder. Gameplay was verslavend, sfeer erg goed. In positieve zin lijkt hij op een aantal momenten erg op Resident Evil 7 en dat is een compliment want ook dat vind ik een heerlijk spel.
Kritisch als ik ben ontkomt ook dit spel niet aan een paar kritische punten
1) Richting het einde krijg je een aantal boss battles etc, ik vond het maar "maaa" ok het allerlaatste gevecht miste wat vond ik
2) ik had belachelijk veel kogels aan het einde, nog veel meer dan in de screenshot hierboven. ik miste helaas wel de nodige healing spray's, jammer dat je voor het allerlaatste gevecht maar één kan kopen en als je niet genoeg hebt om te craften dan heb je gewoon pech. Uiteindelijk na 3 pogingen toch nog de final boss gekilled dus het kan wel met nauwelijks healing maar het was irritant.
Om dan toch nog positief te eindigen (na een kritisch middenstuk) aan het einde toch wat verwijzingen naar eerdere Re games via BSAA etc, ga je toch weer even nadenken "wat is hier aan de hand?"
Heb in elke ruimte steeds alle items gezocht, heb het dan ook op normal uitgespeeld met 17 uur op de teller
Iemand nog tips voor Heisenberg op Shadow niveau? Ik kan hem vaak niet ontwijken, te traag..
ik heb 2x de demo geprobeerd, vond het geen reet aan. toch maar gisteren even de kans gegeven omdat het afgeprijsd was in de psn store. en wat een heerlijk spel weer. de overvloed aan ammo's werkt bij mij heel goed.
ik snap soms waarom ze geen demo willen uitgeven.
ik snap soms waarom ze geen demo willen uitgeven.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 25-04-2024 12:08 ]