Aquarium filter voor schilpadden (hulp nodig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Momenteel ben ik opzoek naar een nieuwe aquarium filter voor mijn schilpadden. Ze zitten in een aquarium voor vissen die tot de helft gevuld is met water en een berg zand erbij op de bodem. Aan de zijkant hebben ze een mooie steen liggen waar ze prima oppassen en goed kunnen drogen.

Nu is dus zo dat de huidige filter (TETRA TEC EC FILTER BOX 300) alweer kapot is. Ik heb 2 filters in minder dan 1 jaar versleten van dit merk. Nu ben ik opzoek naar een filter die overweg kan met zand en ongeveer de grote van de TETRA TEC EC FILTER BOX 300 is (kan iets groter). Echter ben ik hier zelf een leek ik en heb ik er weinig verstand van. De bak is gevuld met zo'n 60 liter water.

Ben bij paar winkels geweest en die bieden allemaal net een andere filter aan, maar helaas bieden ze echt alleen de filter en niet de onderdelen die je om de x weken moet vervangen van dat type. Vanwege die reden heb ik het nog niet gekocht. Ik koop liever alles in 1 winkel dat ik zeker weet dat voor die filter.

Heeft iemand hier ervaring mee en ideeën voor een goede filter? Kunnen zulke filters eigenlijk wel tegen zand? Verkopers zeggen van wel, maar heb mijn twijfels erover.

Alvast bedankt.