Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keina
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-04-2021
Mijn vraag

Hallo, ik heb pas een nieuwe tablet (Lenovo Tab P11 Pro) gekocht o.a. voor school, met een bijpassend toetsenbord. Nu kwam ik er achter dat mijn toetsenbord instellingen niet goed staan. Mijn leestekens kloppen niet met de toetsen van het toetsenbord.
Als ik op internet kijk dan moet ik hiervoor ctrl en shift tegelijk indrukken, maar dit geeft geen effect. Ook heb ik gekeken of ik bij de instellingen het toetsenbord aan kan passen maar dit geeft ook geen verschil.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Keina welkom op Tweakers.

ctrl shift werkt alleen met Windows, dat gaat dus niet werken op Android.

Wat voor toetsenbord indeling heb je erop staan? En wat voor toetsenbord heb je?

En wellicht kan je nog wat dingen aanpassen via:
Systeem -> Talen en invoer' -> Fysiek toetsenbord

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 19-04-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keina
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-04-2021
@rens-br Ik heb gboard aan staan op mijn tablet, en als los toetsenbord een qwerty toetsenbord. Die hoort bij deze tablet.
Bij systeem instellingen kan ik niks aanpassen vanuit fysiek toetsenbord

[ Voor 3% gewijzigd door Keina op 20-04-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everarda
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-05-2023
als ergens typt verschijnt er onderaan het symbool van je toetsenbord. klik deze aan en kies dan voor keyboard and input settings, vanaf daar zie je je physical of fysieke toetsenbord staan. klik die aan en daar kun je hem zetten na andere taal. zet hem op internationaal (us) als je qwerty wilt. nederlandse setting is standaard net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoAn1963
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-11-2022
Hallo Keina, ik heb waarschijnlijk het antwoord voor je.
Sluit het toetsenbord aan en daarna ga je naar 'Instellingen' en ga daarna naar ' Productiviteitsmodus'.
Dan naar 'Toetsenborden en invoermethoden' en kies daarna voor 'Fysiek toetsenbord'. 'Toetsenbordindelingen instellen' en kies hier voor ' Engels (VS), internationaal' en alles werkt zoals je dat waarschijnlijk gewend bent ... Succes !