Surround sound kabels leggen in kruipkelder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lrnz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2024
Dag iedereen, wij zijn recent naar onze aangekochte woning kunnen verhuizen (hoera *O* )

Nu wou ik in de woonkamer een surround sound set installeren. Ik zou echter de kabels van de speakers achter de zetel door de kruipkelder willen routen om zo aan mijn receiver te kunnen.

Hier heb ik echter enkele vraagjes bij. Is het mogelijk om door een tegelvloer een gaatje van +- 1,5 cm te boren naar een kruipkelder zonder de tegels te laten barsten? Ik kan namelijk geen grote breekwerken meer doen vermits alles al ongeveer af is.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten!

Laurenz

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
En waarom geen wireless? Dat boort een stuk makkelijker.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:21

Wimo.

Shake and Bake!

Subwoofer wireless gaat nog wel. Wisa speakers zijn vrij duur en de rest is over het algemeen instap meuk als je echt geluid wilt. Gat boren in een tegel Is geen probleem. Heb je speciale boortjes voor bij de bouwmarkt.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Met een goede boor geen probleem.
Zet hem niet op hamerstand voordat je door de tegel heen bent.

Weet zeker dat je geen vloerverwarming hebt...
Zorg dat je boor lang genoeg is...
Maak het gaatje groot genoeg voor een buis.
Bevestig buis in de kruipruimte.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:27
Is ook een gedachte die ik ooit eens uit wil voeren.
Er ligt nu onder de verwarming een kabelgootje. Maar zou het tzt wel netjes onder de vloer door willen hebben.

Boren zonder klop/hamerstand. Anders ram je de tegels kapot. En gewoon rustig aan doen.

• Lrnz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2024
jack zomer schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:56:
Met een goede boor geen probleem.
Zet hem niet op hamerstand voordat je door de tegel heen bent.

Weet zeker dat je geen vloerverwarming hebt...
Zorg dat je boor lang genoeg is...
Maak het gaatje groot genoeg voor een buis.
Bevestig buis in de kruipruimte.
Thanks voor de tip! Er is geen vloerverwarming dus zal wel lukken hopelijk!
Arunia schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:00:
Is ook een gedachte die ik ooit eens uit wil voeren.
Er ligt nu onder de verwarming een kabelgootje. Maar zou het tzt wel netjes onder de vloer door willen hebben.

Boren zonder klop/hamerstand. Anders ram je de tegels kapot. En gewoon rustig aan doen.
Thanks voor de tip!
Wimo. schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:56:
Subwoofer wireless gaat nog wel. Wisa speakers zijn vrij duur en de rest is over het algemeen instap meuk als je echt geluid wilt. Gat boren in een tegel Is geen probleem. Heb je speciale boortjes voor bij de bouwmarkt.
Ik ga voor een 5.1.2 Klipsch Reference Premier setup dus dat is inderdaad al duur genoeg ,laat staan dat ik wireless moet gaan :D Ik heb de optie wel overwogen natuurlijk voor toch maar besloten via de kruipkelder te gaan :*)

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 11:47

switchboy

-ruimte te huur-

Alternatief zonder dat je door je isolatie heengaat is holle plinten gebruiken. Zo heb ik het bij mij thuis opgelost. En hou ik de kou, vocht en ongedierte lekker in de kruipruimte en niet in de woonkamer!

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

switchboy schreef op maandag 19 april 2021 @ 05:37:
Alternatief zonder dat je door je isolatie heengaat is holle plinten gebruiken. Zo heb ik het bij mij thuis opgelost. En hou ik de kou, vocht en ongedierte lekker in de kruipruimte en niet in de woonkamer!
Je kan ook gewoon de gaten precies even groot maken als een PVC leiding (van 16-19mm), dan heb je ook meteen een loze leiding om je kabel doorheen te gooien en hoef je niet moeilijk onder je huis te kruipen als je ooit een andere kabel nodig hebt. Die buis kit je gewoon af met wat siliconenkit en dan heb je geen last van vocht of ongedierte, alleen de isolatiewaarde van PVC is niet super hoog
Pagina: 1