Iets meer dan een maand geleden heb ik met behulp van jullie voor het eerst een nieuwe desktop voor het werk gebouwd. Dit is me goed bevallen en daarom gaan we verder met het volgende project!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allerlei: af en toe eens beeldbewerking (photoshop/Illustrator), standaard zaken zoals tekstverwerking,internet, etc, maar ook spelletjes gezien de zoon (11j) daar best voor te vinden is (Fortnite). Onlangs een Oculus Quest aangekocht dus misschien dat er ook nog wat gestreamd gaat worden vanaf deze desktop (vb Halflife Alyx),... De oude PC is alweer een kleine 10j dus het wordt tijd!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen richtprijs maar alles moet zinvol blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet veel: klavier, muis, externe speakers, printer...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb bewust wat gewacht tot de nieuwe processors van Intel verkrijgbaar waren. Voorlopig zou ik nog geen grafische kaart willen kopen en de geïntegreerde graphics van de Intel-processor zijn werk laten doen.
Dat we geen vuurwerk moeten verwachten bij bepaalde spellen (of helemaal niets bij andere
) is geen drama. Nadien kunnen we het grafisch verhaal nog uitbreiden.
Het hoeft geen RGB-kermis te worden, maar heb thuis wat vragen gekregen dus wat vuurvliegjes aan de fan kunnen geen kwaad...
Het scherm is ook niet meer van de jongste dus ook dat denk ik te vervangen.
Ik heb verschillende andere draadjes gevolgd en het volgende lijkt me interessant:
Moederbord
ASRock H570M-ITX/ac
Processor
Intel Core i5-11500 Boxed
processorkoeling
Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition
RAM
G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS
geheugen 1
Kingston A2000 500GB
voor het draaien van Windows & programma’s
geheugen 2
WD Blue 1TB SSD
voor het opslaan/backuppen van gegevens
videokaart / grafische kaart
voorlopig niet
voeding
Corsair TX550M
behuizing
Fractal Meshify 2 Compact: light tempered g.
beeldscherm
LG 27UL550-W Zwart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is hetgeen ik gevonden heb, compatibel met elkaar of zie ik zaken over het hoofd? Alle voorstellen/opmerkingen welkom!
Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allerlei: af en toe eens beeldbewerking (photoshop/Illustrator), standaard zaken zoals tekstverwerking,internet, etc, maar ook spelletjes gezien de zoon (11j) daar best voor te vinden is (Fortnite). Onlangs een Oculus Quest aangekocht dus misschien dat er ook nog wat gestreamd gaat worden vanaf deze desktop (vb Halflife Alyx),... De oude PC is alweer een kleine 10j dus het wordt tijd!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen richtprijs maar alles moet zinvol blijven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet veel: klavier, muis, externe speakers, printer...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb bewust wat gewacht tot de nieuwe processors van Intel verkrijgbaar waren. Voorlopig zou ik nog geen grafische kaart willen kopen en de geïntegreerde graphics van de Intel-processor zijn werk laten doen.
Dat we geen vuurwerk moeten verwachten bij bepaalde spellen (of helemaal niets bij andere
Het hoeft geen RGB-kermis te worden, maar heb thuis wat vragen gekregen dus wat vuurvliegjes aan de fan kunnen geen kwaad...
Het scherm is ook niet meer van de jongste dus ook dat denk ik te vervangen.
Ik heb verschillende andere draadjes gevolgd en het volgende lijkt me interessant:
Moederbord
ASRock H570M-ITX/ac
Processor
Intel Core i5-11500 Boxed
processorkoeling
Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition
RAM
G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS
geheugen 1
Kingston A2000 500GB
voor het draaien van Windows & programma’s
geheugen 2
WD Blue 1TB SSD
voor het opslaan/backuppen van gegevens
videokaart / grafische kaart
voorlopig niet
voeding
Corsair TX550M
behuizing
Fractal Meshify 2 Compact: light tempered g.
beeldscherm
LG 27UL550-W Zwart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is hetgeen ik gevonden heb, compatibel met elkaar of zie ik zaken over het hoofd? Alle voorstellen/opmerkingen welkom!
Alvast bedankt.
/f/image/hX56vC0bJJca37F949LWoeaX.png?f=fotoalbum_large)