Beste tweakers,
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn pc. En ik kom er maar niet achter hoe ik dit kan verhelpen omdat ik gewoon echt geen enkel beeld krijg. Mijn MSI monitor blijft zwart. Bij aan en uit zetten van de monitor zegt hij na verloop van tijd "no signal".
Gisteren heb ik mijn pc compleet leeg gegooid en windows er opnieuw opgezet.
Alles draaide weer als een zonnetje. Laatste drivers er op van alle hardware en randapparatuur en chrome en 2 games.
Ik heb wat met mijn Radeon adrenaline software geklooit. Niks aan de hand.
Deze ochtend heb ik twee dingen gedaan. Ik heb het power plan gewijzigd naar Ryzen performance en ik heb de boot usb die ik met de media creation tool heb gemaakt er uit getrokken.
Ik heb de pc in de slaapstand laten schieten toen ik weg liep. En toen ik terug kwam kreeg ik geen beeld meer.
Ik kan resetten wat ik wil, maar ik krijg geen beeld meer.
Wat heb ik nog meer gedaan:
1: Ik heb alle hardeschijven er uit getrokken behalve de NVMe schijf waar windows op staat,
2: Videokaart de power er af (wel in de pci-e laten zitten) en de hdmi van mijn monitor aan mijn moederbord gekoppeld.
3: Bij opstarten op del gedrukt om in het bootmenu te komen
4: De usb weer teruggeplaatst
5: Op alle F toetsen gedrukt om in de bios te komen.
Helemaal niks helpt.
Heeft iemand een idee hoe ik verder kan kijken waar het probleem zit en als het in het power plan zit, hoe ik dit, zonder beeld, kan verhelpen?
Mijn specs:
Ryzen 3600x
MSI B450 Gaming Plus Max
16 gig3200 hz corsair
Radeon RX 5700XT stock
Samsung evo 970 plus
Corsair RM550x (2018) Zwart
Heeft iemand een idee hoe ik toch de bios of een windows safe start kan forceren?
En moet dat dan op mijn videokaart of verbonden aan mijn moederbord?
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn pc. En ik kom er maar niet achter hoe ik dit kan verhelpen omdat ik gewoon echt geen enkel beeld krijg. Mijn MSI monitor blijft zwart. Bij aan en uit zetten van de monitor zegt hij na verloop van tijd "no signal".
Gisteren heb ik mijn pc compleet leeg gegooid en windows er opnieuw opgezet.
Alles draaide weer als een zonnetje. Laatste drivers er op van alle hardware en randapparatuur en chrome en 2 games.
Ik heb wat met mijn Radeon adrenaline software geklooit. Niks aan de hand.
Deze ochtend heb ik twee dingen gedaan. Ik heb het power plan gewijzigd naar Ryzen performance en ik heb de boot usb die ik met de media creation tool heb gemaakt er uit getrokken.
Ik heb de pc in de slaapstand laten schieten toen ik weg liep. En toen ik terug kwam kreeg ik geen beeld meer.
Ik kan resetten wat ik wil, maar ik krijg geen beeld meer.
Wat heb ik nog meer gedaan:
1: Ik heb alle hardeschijven er uit getrokken behalve de NVMe schijf waar windows op staat,
2: Videokaart de power er af (wel in de pci-e laten zitten) en de hdmi van mijn monitor aan mijn moederbord gekoppeld.
3: Bij opstarten op del gedrukt om in het bootmenu te komen
4: De usb weer teruggeplaatst
5: Op alle F toetsen gedrukt om in de bios te komen.
Helemaal niks helpt.
Heeft iemand een idee hoe ik verder kan kijken waar het probleem zit en als het in het power plan zit, hoe ik dit, zonder beeld, kan verhelpen?
Mijn specs:
Ryzen 3600x
MSI B450 Gaming Plus Max
16 gig3200 hz corsair
Radeon RX 5700XT stock
Samsung evo 970 plus
Corsair RM550x (2018) Zwart
Heeft iemand een idee hoe ik toch de bios of een windows safe start kan forceren?
En moet dat dan op mijn videokaart of verbonden aan mijn moederbord?