MS365 inlezen contacten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-08 01:49
Ik wil contacten inlezen en heb daarvoor een voorbeeld cvs bestand gedownload, Gevuld met gegevens in juiste kolommen in juiste volgorde. Uiteraard komma gescheiden. Toch leest MS365 alleen de namen in en niet bijv bedrijf, telefoonnummer enz. Heeft dat mogelijk te maken met de naam van de kolommen? Daarom om uit te proberen op zoek naar engelstalige sample import contacts. Maar nergens te vinden

Ik weet al dat er max per upload is. En MS365 accepteert wel zonder foutmelding maar niet kompleet

Kan iemand me aan juist format helpen? Of tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is exact de procedure die je doorloopt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
Ik heb bestand geexporteerd naar csv formaat met komma (Keuze is er, instellingen op pc ook gewijzigd naar lijstteken, en . als decimaal ingesteld), gecontroleerd in kladblok, vervangen alle ; door , en opslaan. Als ik deze nu opnieuw bekijk in kladblok, inderdaad netjes gescheiden met , Dan in MS toevoegen csv bestand en MS365 leest in, Alleen de namen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

The Scorpios schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:08:
Ik heb bestand geexporteerd naar csv formaat met komma (Keuze is er, instellingen op pc ook gewijzigd naar lijstteken, en . als decimaal ingesteld)
Vanuit welke applicatie heb je de export gemaakt?
]Dan in MS toevoegen csv bestand en MS365 leest in, Alleen de namen dus.
Welke applicatie bedoel je met "MS"?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
Microsoft365 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet het met deze sample lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is een type-aanduiding, geen product. Antwoord 'Volvo' op de vraag naar welke auto helpt niet bij een advies over of en welke brandstof er in moet. ;)

Bedoel je https://outlook.live.com/people/0/ - manage - import?

Zie boven, of beter: maak handmatig 1 dummy persoon aan met alle voor jou relevante velden. Exporteer. Gebruik precies dat format voor je import-file.
offtopic:
Edit: oeh het staat in het Windows subforum. Had ik niet door. Ik verplaats nog even naar de software-buren.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 19-04-2021 10:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
@Verwijderd Met dit sample lukte het in 1 keer! bedankt voor de tip. En inderdaad als digibeet noem ik elke laptop laptop ;)
Pagina: 1