Toon posts:

Kan hier een Celeron 800 op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus p3b-f en omdat mijn Pentium II 350 verkocht is en toch wel wat wil doen met dit mobo wil ik er een Celeron 800 op laten draaien.
Aleen kan dit? Op de site van Asus kom ik er niet uit.
Mijn bios reversion is 1006, 400 BX chip.
Zou dit erop draaien?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Yep notros problemos.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 13:57 schreef Majestic het volgende:
Yep notros problemos.
Dus ik krijg geen bios fouten of wat anders?
Kan er dus gerust op. :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik draai 800@880 met een Slocket van Asus en een P3B-F met standaard koeler, heerlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 14:06 schreef Wekkel het volgende:
Ik draai 800@880 met een Slocket van Asus en een P3B-F met standaard koeler, heerlijk :)
Ook bios versie 1006 ?

Verwijderd

Ik heb net een p3-1000(e) op m'n bx'je (zie sig) gezet en het werkt direct 8-), gewoon een kwestie van ene eruit en andere erin, geweldig! Hij geeft alleen aan bij proc. snelheid bij het opstarten -#00 Mhz ,niemand had ooit gedacht dat er een 1Ghz opkwam denk ik >:) Bij jou moet je alleen ff kijken of je bios geschikt is, dan kan je hem er met slotket zo inprikken en werkt ie als het goed is meteen!

Verwijderd

Topicstarter
Op de site vindt ik net wel:

max. 566 Celeron proceosr 66 fsb ect. ect.
Dus een 800 ook wel?
Ook staat er max. 850 Pentium III. >:)

Verwijderd

Ook staat er max. 850 Pentium III.
Dat stond bij shuttle ook op de site voor mijn Mobo, ik heb er nu dus wel een perfect werkende p3-1Ghz in, nog beter dus!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Nu BIOS 1006, maar met BIOS 1004 werkte 't ook prima.

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Hmms, daar ik zelf ook aan het kijken ben voor het upgraden, stuitte ik op deze pagina.. Mijn mobo is een 440BX-P2B rev 1.02 (maak je kast open en kijk op het mobo linksonder 'ASUS'), dus ik kan er volgens de asus site geen PIII / Celeron opzetten want dit is een te oude rev. (Iemand ervaring met het toch proberen voor een rev 1.02 ?!?) Let op dat die PCB rev iets anders is dan je BIOS rev (deze kun je gewoon updaten met een flash naar de laatste versie en dit zal dus niet de showstopper zijn i.t.t de PCB rev.). Misschien is de volgende link voor jou dus interessant om es te kijken of je PCB rev wel up-to-date genoeg is:

http://www.asus.com/products/techref/Cpu/fcpgacel.html
Pagina: 1