Verven in de badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 13:15
Goededag mede-tweakers,

Wij hebben een huis gekocht die we gaan renoveren. We hebben een badkamer uitgezocht met tegels van 60 x 60. Maar nu vraag ik mij af. Ik vroeg mijzelf nu af of ik niet gewoon alleen vloer tegels kan leggen en daarna de muren verven. Dus ook de muur in de douchecabine verven.

Ik vind nergens duidelijke informatie en hoop dat jullie mij een beetje kan helpen.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:07

Agent47

I always close my contracts.

Geef eens wat meer informatie?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antibull
Hoi Lucky,

Wat voor meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
antibull schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:27:
Hoi Lucky,

Wat voor meer informatie?
Gewoon verven gaat niet. Dan gaat al het water in de muren zitten.

Maar dit had je zelf ook prima zelf kunnen vinden.

https://www.schilder-gigant.nl/badkamer-verven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antibull
Die website heb ik al door gelezen. Vind het dus alleen onduidelijk of je in de douche cabine kan laten verven (Met speciale verf) zonder over tegels heen te verven. Want ze praten op die website ook over dat ze over de tegels heen verven. Ik wil dus de muur laten verven op de kale muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
hoe ziet het er nu uit? Is het nu ook een gestucte muur in een douchecabine? Er zullen vast wel waterbestendige verven zijn welke je op een waterdichte ondergrond kan smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28

orf

Ik heb overal behalve de inloopdouche gestucte muren met een acrylatex. In de douche zelf durfde ik dat niet aan en tegels schrobben toch wat makkelijker.

Ik heb deze latex:

https://www.verfpoint.nl/...etal-globacryl-villa-mat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
antibull schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:34:
Die website heb ik al door gelezen. Vind het dus alleen onduidelijk of je in de douche cabine kan laten verven (Met speciale verf) zonder over tegels heen te verven. Want ze praten op die website ook over dat ze over de tegels heen verven. Ik wil dus de muur laten verven op de kale muur.
Dit hangt af van je ondergrond.
Wat voor muur heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antibull
Nu zitten er tegels op. Maar die worden weggehaald. Geen idee wat er onder zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-Nick123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Als je de tegels er af haal dan moet je het daarna in iedergeval laten stucen om het weer glad te maken. Dan kan je een betonstuc nemen, deze is geschikt voor natte ruimte. Dit kan op kleur en hoef je dus niet meer te sauzen.

Inspiratie:
https://www.betoncirenede...GVAoOjfZ3RhgaAmr1EALw_wcB

[ Voor 24% gewijzigd door BB-Nick123 op 18-04-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
antibull schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:54:
Nu zitten er tegels op. Maar die worden weggehaald. Geen idee wat er onder zit
En wat ga je op de muren smeren, voordat je het gaat verven?
Of was je van plan om op de ondergrond van de tegels te verven? Want dat gaat 'm niet worden!

Je zal de muur (onder de tegels) eerst waterdicht moeten maken. Daar heb je verschillende opties in. Daarna zou je (afhankelijk van de optie) overheen kunnen schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
Hangt er vanaf wat je onder verf verstaat. Bij ons zit er een witte epoxyverf op de muur en tegels op de vloer. Dat werkt op zich prima ook in de douchecabine. Makkelijk schoon te maken.

Achteraf had ik echter beter de onderste 5 cm een tegelplint kunnen laten plaatsen. Bij het schoonmaken stoot je vrij makkelijk een deuk in de epoxy met de stofzuiger.

Nadeel in de douchecel, is dat als je de muur aantrekt na het douchen, je ook daar vrij snel een deuk/scheur mee in de epoxy slaat. En als daar water in komt, lost heel langzaam je mortel op.

Edit: Epoxy hebben wij trouwens laten doen. Zit bijna een halve millimeter dik op de muur. Vies chemisch klusje wat goede ventillatie en dragen van speciaal masker vereist.

Onder onze epoxy zit mortel (stuck) daaronder de tegels van de vorige bewoner. Onder in de hoeken zit van die roze meuk voordat er gestucked is om zeker lekdicht te zijn.

Alternatief kun je ook nog polyurethaan opnde muur gooien. Wederom vies klusje.

[ Voor 28% gewijzigd door FireAge op 18-04-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Ga niet verven. Wij hebben 5 jaar geleden een huis gekocht waar het ook geverfd was. Na 5 jaar begint het af te bladderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55
corporalnl schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:32:
[...]

Gewoon verven gaat niet. Dan gaat al het water in de muren zitten.

Maar dit had je zelf ook prima zelf kunnen vinden.

https://www.schilder-gigant.nl/badkamer-verven/
Wel bijzonder dat andere mensen jouw betweterige post tegenspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je muren moeten waterdicht zijn tot een bepaalde (vrij hoge) graad zoals beschreven in het bouwbesluit, waarvan ik even geen zin heb om het op te zoeken.

Met alleen verf (verf op wat, overigens?) redt je dat nooit, zeker niet zodra er na de eerste keer schoonmaken krasjes in komen.

Betonstuc is een logisch alternatief als je echt geen tegels wilt. Reken er vooral niet op dat dit goedkoper is alleen.

Epoxy kan ook, maar is volgens mij niet zo'n dikke laag. Mooi totdat je er een deukje in hebt, dan is het niet meer waterdicht, en volgens mij best lastig netjes te herstellen.

Er is een reden dat 95+% van de badkamers het toch maar bij tegeltjes houdt, denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Wilke op 18-04-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
https://www.livios.be/nl/...je-een-douchewand-verven/

Dus niet onmogelijk. Het enige waar ik zou over twijfelen is dat het een dunne laag betreft, dus iedere beschadiging zal je wel opnieuw moeten verven. Al zal dat in een douche wel mee vallen, denk ik. Al zou ik het waarschijnlijk niet snel doen. Wij hebben trouwens een badkamer in polyester. Niet goedkoop maar zeer gemakkelijk in onderhoud en geen keuzestress voor tegels ;)

[ Voor 61% gewijzigd door D-Three op 18-04-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Je kan er bv ook van die platen van https://www.multipanel.nl/ er tegen aan lijmen
Pagina: 1