Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweetpea
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-04-2021
Wie heeft de oplossing voor mijn probleem? Of heeft hetzelfde en zit met de handen in het haar?

De sensor van Libre freestyle 2 wordt niet uitgelezen. Op mijn oude telefoon doet dezelfde sensor het wel. Dat is een iPhone 11 Pro Max. Dus aan de sensor ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zonder details wordt het sowieso lastig en dit is niet bepaald de helpdesk van Abbott hehe.

Welke foutmelding krijg je precies als je de tag scant? En gebruik je de officiële software van Abbott (LibreLink) of een van de third-party tools (zoals xdrip4ios)? Welke iOS-versie? Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 19-04-2021 03:48 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:53
Ik hoor heel veel klachten over de Libre 2. Mensen die uren geen readings krijgen, met iets van een melding als: kan nu niet lezen - probeer het over 10 minuten nog eens.

Het is niet echt een oplossing voor je probleem, maar gewoon Abbott bellen. Als het goed is sturen ze je een nieuwe sensor (want die je hebt werkt dus niet naar behoren) en hopelijk geeft het een signaal dat hun product gewoon slecht is. Op internet lees ik wel positieve dingen over zoals WhatsappHack al noemt xdrip4ios of the patched libre app. Dan ga je wel al snel naar loopen kijken (maar hoeft natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 17:18
Beter laat dan nooit;

Je kunt de FSL maar op 1 telefoon tegelijk gebruiken. Dus als je tijdens een actieve sensor van telefoon wisselt gaat het inderdaad niet werken.
Als je een nieuwe telefoon gaat gebruiken moet je dus wachten tot je een nieuwe sensor aanbrengt. Start de nieuwe sensor op de nieuwe telefoon waarna het gewoon weer werkt zoals je gewent bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
nlreiniernl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:18:
Beter laat dan nooit;

Je kunt de FSL maar op 1 telefoon tegelijk gebruiken. Dus als je tijdens een actieve sensor van telefoon wisselt gaat het inderdaad niet werken.
Als je een nieuwe telefoon gaat gebruiken moet je dus wachten tot je een nieuwe sensor aanbrengt. Start de nieuwe sensor op de nieuwe telefoon waarna het gewoon weer werkt zoals je gewent bent.
Dat klopt niet. Je kan de sensor met meerdere telefoons scannen. Je kan een sensor slechts met één Libre Reader gebruiken en slechts één device tegelijk kan verbinden met de Bluetooth-zender van de sensor, maar dat is een ander verhaal. NFC is te scannen met meerdere toestellen, dat is geen enkel probleem. Deed het hier ook (2 weken geleden naar Dexcom gegaan, veel beter.), m’n iPhone, een Android-toestel en de iPhone van vriendin; scan met allemaal. Erg fijn, tijdens het autorijden vroeg ik weleens of m’n vriendin ff kan scannen. Doet ze dan gewoon met haar toestel, geen probleem.

Wat sinds de FSL2 wel een probleem is, is dat scannen met een ander toestel de bluetooth verbinding met je eigen toestel verbreekt. Wat je daar heel simpel tegen kan doen, is op het toestel dat je enkel NFC wil laten scannen de Bluetooth-permissie uitzetten voor de LibreLink-app en het probleem is opgelost. Dan kan je met NFC scannen op dat toestel zonder dat je gezeik krijgt met bluetooth. :) Er zit wel een limiet aan het aantal concurrent NFC-devices trouwens, ben alleen het aantal vergeten, maar dat was best riant. Iets van 10.

Kortom: het is geen enkel probleem om met meerdere toestellen te scannen, maar schakel wel bluetooth uit voor LibreLink op additional devices.

Als de telefoon de sensor helemaal niet wil lezen, dan is er iets softwarematigs mis of heeft de NFC-reader van het toestel een hardwareprobleem. Of de sensor is stuk, maar het is extreem zeldzaam dat NFC dan geen reactie geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 26-10-2021 21:04 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Dat klopt niet. Je kan de sensor met meerdere telefoons scannen. Je kan een sensor slechts met één Libre Reader gebruiken en slechts één device tegelijk kan verbinden met de Bluetooth-zender van de sensor, maar dat is een ander verhaal. NFC is te scannen met meerdere toestellen, dat is geen enkel probleem. Deed het hier ook (2 weken geleden naar Dexcom gegaan, veel beter.), m’n iPhone, een Android-toestel en de iPhone van vriendin; scan met allemaal. Erg fijn, tijdens het autorijden vroeg ik weleens of m’n vriendin ff kan scannen. Doet ze dan gewoon met haar toestel, geen probleem.

Wat sinds de FSL2 wel een probleem is, is dat scannen met een ander toestel de bluetooth verbinding met je eigen toestel verbreekt. Wat je daar heel simpel tegen kan doen, is op het toestel dat je enkel NFC wil laten scannen de Bluetooth-permissie uitzetten voor de LibreLink-app en het probleem is opgelost. Dan kan je met NFC scannen op dat toestel zonder dat je gezeik krijgt met bluetooth. :) Er zit wel een limiet aan het aantal concurrent NFC-devices trouwens, ben alleen het aantal vergeten, maar dat was best riant. Iets van 10.

Kortom: het is geen enkel probleem om met meerdere toestellen te scannen, maar schakel wel bluetooth uit voor LibreLink op additional devices.

Als de telefoon de sensor helemaal niet wil lezen, dan is er iets softwarematigs mis of heeft de NFC-reader van het toestel een hardwareprobleem. Of de sensor is stuk, maar het is extreem zeldzaam dat NFC dan geen reactie geeft.
Dan is dat veranderd. Ik heb de FSL 1 jaar en 10 maanden en er is nog al wat veranderd in die tijd. In het begin was het echt niet mogelijk om op meerdere apparaten te scannen. Die FSL-reader werkt trouwens al een tijdje helemaal niet meer.

Morgen krijg ik een nieuwe telefoon en ik heb nu nog 9 dagen te gaan. Dus morgen zal ik het in de praktijk testen of het werkt met een andere telefoon als waarmee de sensor mee gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Heeft hier met zowel de FSL1 als FSL2 eigenlijk altijd gewerkt. :P
nlreiniernl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:11:
[...]
Die FSL-reader werkt trouwens al een tijdje helemaal niet meer.
Als je de FSL1 reader (zwart) probeert te gebruiken met een FSL2, dan moet je eerst de firmware updaten. Tool hiervoor is te downloaden vanaf Abbott’s website. Daarna doet ie het wel. Onthoud dat als je wilt kunnen scannen met de reader, je éérst de sensor moet activeren op de reader en dán pas mag scannen met de telefoon. (Warm-up hoef je niet af te wachten, gaat puur om de activering.)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 26-10-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:13:
Heeft hier met zowel de FSL1 als FSL2 eigenlijk altijd gewerkt. :P

[...]

Als je de FSL1 reader (zwart) probeert te gebruiken met een FSL2, dan moet je eerst de firmware updaten. Tool hiervoor is te downloaden vanaf Abbott’s website. Daarna doet ie het wel. Onthoud dat als je wilt kunnen scannen met de reader, je éérst de sensor moet activeren op de reader en dán pas mag scannen met de telefoon. (Warm-up hoef je niet af te wachten, gaat puur om de activering.)
Geen idee, zou kunnen. Ik heb geen seconde gekeken om de reader werkend te krijgen. Ik heb sinds het begin m'n telefoon i.c.m. NFC gebruikt.

Bluetooth heb ik ook nog nooit gebruikt met de FSL.

[ Voor 3% gewijzigd door nlreiniernl op 26-10-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
nlreiniernl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
Bluetooth heb ik ook nog nooit gebruikt met de FSL.
Met de standaard app is dat ook niet heel boeiend op laag alarm na, maar met third-party apps kan je er een complete CGM van maken zonder dat je nog hoeft te scannen. Elke minuut een nieuwe waarde op je telefoon (netjes in een grafiek en kan evt ook naar Apple Health), custom alarmen bij snelle stijging en daling/laag, /extreem laag of hoog, statistieken, mogelijkheid tot kalibratie als je dat wil met verschillende algoritmen, 12 uur extra sensor (FSL1 was 14 dagen extra maar vereiste een add-on zender), (Apple) Watch integratie, integratie met Loop/AAPS/FreeAPS X, Nightscout, Dexcom Share en ga zo maar door en door.

De community is wat software betreft vele en vele malen verder dan Abbott. :P Enfin, als Tweaker vind je dat soort shit misschien leuk. Maar misschien ook niet. Enfin, nu weet je wel wat er zoal mogelijk is als je wil. :P Die sensoren zijn flink te “upgraden” met wat opensource software, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:12:
[...]

Met de standaard app is dat ook niet heel boeiend op laag alarm na, maar met third-party apps kan je er een complete CGM van maken zonder dat je nog hoeft te scannen. Elke minuut een nieuwe waarde op je telefoon (netjes in een grafiek en kan evt ook naar Apple Health), custom alarmen bij snelle stijging en daling/laag, /extreem laag of hoog, statistieken, mogelijkheid tot kalibratie als je dat wil met verschillende algoritmen, 12 uur extra sensor (FSL1 was 14 dagen extra maar vereiste een add-on zender), (Apple) Watch integratie, integratie met Loop/AAPS/FreeAPS X, Nightscout, Dexcom Share en ga zo maar door en door.

De community is wat software betreft vele en vele malen verder dan Abbott. :P Enfin, als Tweaker vind je dat soort shit misschien leuk. Maar misschien ook niet. Enfin, nu weet je wel wat er zoal mogelijk is als je wil. :P Die sensoren zijn flink te “upgraden” met wat opensource software, zullen we maar zeggen.
Tja het zal. Ik check vrij vaak en doe het gewoon zelf. Daarbij moet ik zeggen dat in het begin ik een tijd geen gebruik kon maken van de Abbott FSL-app omdat ik een custom ROM op m'n tel had staan. Totdat ik erachter kwam dat het aan die ROM lag (welke altijd al op m'n telefoon stond en waarmee de FSL gewoon een lange tijd gewerkt heeft) heb ik Glimp gebruikt om de sensor uit te lezen. Ik kan je vertellen dat daar geen reet van klopt. De waardes zitten er er altijd flink boven of onder.

Het modden en Tweaken van alles omtrent de FSL is in mijn ogen uitermate dom om te doen. Ik kut wel een eind aan met Raspberries, setup boxen, PC's, laptops en telefoons zonder mijn medische gegevens.
Don't get me wrong, doe wat je wil, alleen ik hou het bij de officieel uitgegeven software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
nlreiniernl schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:01:
[...]
Het modden en Tweaken van alles omtrent de FSL is in mijn ogen uitermate dom om te doen.
Tja, als je het nog nooit gebruikt hebt en niet weet wat de software doet kan ik me dat ergens voorstellen dat je zo denkt, maar anderzijds vind ik het op mijn beurt juist weer een beetje “dom” om zomaar een oordeel te vellen over iets dat je blijkbaar niet kent noch ooit gebruikt hebt. :P

Je moet inderdaad helemaal zelf weten wat je doet, en als jij je prettiger voelt bij uitsluitend de software van Abbott gebruiken (die ik overigens ook gewoon nog gebruikte, het een sluit het ander niet uit! :) Was een handige back-up.): dan moet je dat zeker doen. :P Iedereen gaat immers over z’n eigen behandeling. :) Maar het “uitermate dom” noemen zonder kennis van de materie vind ik eerlijk gezegd wel vreemd. Onze collectieve software en servertoepassingen zijn over het algemeen accurater, krachtiger en geavanceerder dan het “dumbed down” officieel en stelt mensen in staat hun behandeling drastisch te verbeteren - waarvan akte. Minder hypo’s, minder hypers, veiliger onderweg, betere volgfuncties (fijn voor ouders en mensen met HA), veel hogere TIR en een lagere HBA1C; zeker met het doorlussen naar closed loop systemen. Als dat allemaal dom is, welnu: dan zijn we het liefst zo dom mogelijk. :+ Het is geen toeval dat de fabrikanten van sensoren en pompen langzaamaan steeds meer zaken uit de software vanuit de community overnemen, waaronder ook beveiligingsmaatregelen binnen die systemen. :) (Al die hybrid closed loop toepassingen, daar was de community al jaren mee bezig met veel succes en nog veel geavanceerder.) Ergens kan je stellen dat we voorop lopen (vroeger al, en nu oa met nog meer beta opties in Loop zoals automatische UAM-boli met Lyumjev waarmee men er minder omkijken naar heeft en vaak minder insuline nodig hebben (lagere TDD)), maar het is geen level-playingfield dus dat zou wat oneerlijk zijn. Over het algemeen zijn de makers en de gebruikers niet een stel cowboys die #yolo roepen en levensgevaarlijke dingen doen. :P

Either way, doe inderdaad wat je wil hoor. :) Niemand is verplicht welke app te gebruiken of welke behandeling dan ook en er is geen universele behandeling, elk lichaam en geest is anders. Vond het alleen wat raar dat je het dom noemt waar dat het echt niet is, in tegendeel zelfs. Uiteraard komt er wel een stukje verantwoordelijkheid bij kijken en is het een bijzonder goed idee om eerst de handleiding te lezen zodat je begrijpt wat je precies doet en welke valkuilen er kunnen zijn, maar dat is helaas met alles rondom deze ziekte zo; dat begint al met koolhydraten tellen en pengebruik. ;) Hoe dan ook doet de software oneindig meer goed dan kwaad. Er zijn naar mijn weten geen doden bekend door het gebruik van de software, wel zijn er vele rapporten en tal van klinische onderzoeken die uitwijzen dat er wél (grote) voordelen zijn te behalen - vooral met loopen en het adequaat inzicht krijgen in hoe het lichaam reageert in verschillende omstandigheden. Er zijn wel levens gered/verlengd door de software.

Afijn, we kunnen er wss nog lang en breed over discussiëren. We zijn andere meningen toegedaan; soit. Veel plezier met je nieuwe telefoon en moge er binnen 5 jaar genezing mogelijk zijn! :P Wens je hoe dan ook veel gezondheid toe en hopelijk in de nabije toekomst een fatsoenlijke sensor uit de basisverzekering. :)

Gegroet! :)

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 27-10-2021 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
WhatsappHack schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 01:18:
[...]

Tja, als je het nog nooit gebruikt hebt en niet weet wat de software doet kan ik me dat ergens voorstellen dat je zo denkt, maar anderzijds vind ik het op mijn beurt juist weer een beetje “dom” om zomaar een oordeel te vellen over iets dat je blijkbaar niet kent noch ooit gebruikt hebt. :P

Je moet inderdaad helemaal zelf weten wat je doet, en als jij je prettiger voelt bij uitsluitend de software van Abbott gebruiken (die ik overigens ook gewoon nog gebruikte, het een sluit het ander niet uit! :) Was een handige back-up.): dan moet je dat zeker doen. :P Iedereen gaat immers over z’n eigen behandeling. :) Maar het “uitermate dom” noemen zonder kennis van de materie vind ik eerlijk gezegd wel vreemd. Onze collectieve software en servertoepassingen zijn over het algemeen accurater, krachtiger en geavanceerder dan het “dumbed down” officieel en stelt mensen in staat hun behandeling drastisch te verbeteren - waarvan akte. Minder hypo’s, minder hypers, veiliger onderweg, betere volgfuncties (fijn voor ouders en mensen met HA), veel hogere TIR en een lagere HBA1C; zeker met het doorlussen naar closed loop systemen. Als dat allemaal dom is, welnu: dan zijn we het liefst zo dom mogelijk. :+ Het is geen toeval dat de fabrikanten van sensoren en pompen langzaamaan steeds meer zaken uit de software vanuit de community overnemen, waaronder ook beveiligingsmaatregelen binnen die systemen. :) (Al die hybrid closed loop toepassingen, daar was de community al jaren mee bezig met veel succes en nog veel geavanceerder.) Ergens kan je stellen dat we voorop lopen (vroeger al, en nu oa met nog meer beta opties in Loop zoals automatische UAM-boli met Lyumjev waarmee men er minder omkijken naar heeft en vaak minder insuline nodig hebben (lagere TDD)), maar het is geen level-playingfield dus dat zou wat oneerlijk zijn. Over het algemeen zijn de makers en de gebruikers niet een stel cowboys die #yolo roepen en levensgevaarlijke dingen doen. :P

Either way, doe inderdaad wat je wil hoor. :) Niemand is verplicht welke app te gebruiken of welke behandeling dan ook en er is geen universele behandeling, elk lichaam en geest is anders. Vond het alleen wat raar dat je het dom noemt waar dat het echt niet is, in tegendeel zelfs. Uiteraard komt er wel een stukje verantwoordelijkheid bij kijken en is het een bijzonder goed idee om eerst de handleiding te lezen zodat je begrijpt wat je precies doet en welke valkuilen er kunnen zijn, maar dat is helaas met alles rondom deze ziekte zo; dat begint al met koolhydraten tellen en pengebruik. ;) Hoe dan ook doet de software oneindig meer goed dan kwaad. Er zijn naar mijn weten geen doden bekend door het gebruik van de software, wel zijn er vele rapporten en tal van klinische onderzoeken die uitwijzen dat er wél (grote) voordelen zijn te behalen - vooral met loopen en het adequaat inzicht krijgen in hoe het lichaam reageert in verschillende omstandigheden. Er zijn wel levens gered/verlengd door de software.

Afijn, we kunnen er wss nog lang en breed over discussiëren. We zijn andere meningen toegedaan; soit. Veel plezier met je nieuwe telefoon en moge er binnen 5 jaar genezing mogelijk zijn! :P Wens je hoe dan ook veel gezondheid toe en hopelijk in de nabije toekomst een fatsoenlijke sensor uit de basisverzekering. :)

Gegroet! :)
Het enige wat ik dom noem is het "tweaken" omtrent sensoren die jouw gezondheid monitoren. Voel het niet als een aanval; eenieder moet en mag doen wat hij of zij wil.

Zelf blijf ik bij mijn uitspraak dat ik het, puur op dit gebied, zacht gezegd niet handig vind om te gaan rommelen met soft en/of hardware. Zeker als deze niet van de fabrikant afkomstig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:47
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Ik kan dit beamen. Ik ben geswitcht naar een iPhone 12 en kon met de iPhone gewoon mijn sensor scannen. Wel gaf de app eens de melding dat alarmen niet beschikbaar zijn omdat de sensor niet met deze telefoon was gestart, maar bleek later ook gewoon alarmen te hebben.

Wel vind ik de Freestyle Libre sensoren erg slecht. Ik gok dat zo’n 30/40% van de sensoren er voortijdig bij mij mee ophouden. Ook heb ik vaak dat ik 10 min later weer moet scannen, maar dat was bij de losse scanner erger dan nu bij de app.

Nou ja, nog twee maanden. Dan krijg ik een sensor die direct met mijn pomp communiceert. Ik hoef dan alleen nog maar koolhydraten in te voeren en verder nooit meer iets 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik kan dit beamen. Ik ben geswitcht naar een iPhone 12 en kon met de iPhone gewoon mijn sensor scannen.
Top! :)
marhalm schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:38:
[...]
Wel vind ik de Freestyle Libre sensoren erg slecht. Ik gok dat zo’n 30/40% Cannes sensoren er voortijdig bij mij mee ophouden. Ook heb ik vaak dat ik 10 min later weer moet scannen, maar dat was bij de losse scanner erger dan nu bij de app.
De officiele app had ik ook een en ander aan gelazer mee. Bij snelle dalingen steevast inderdaad die 10-minuten melding. Dus eigenlijk altijd na sporten enzo, terwijl dat juist de momenten zijn dat je het ding het hardst nodig hebt. :+ Met third-party software nooit meer last van gehad/had dan tenminste een back-up, hehe. Dat ze zo vaak stoppen voor je is wel jammer. Ik had zelf met zowel v1 als v2 eigenlijk vrijwel nooit problemen. Als een sensor niet werkte, was dat meestal direct bij het inschieten. Nooit later. Heb die 1's weleens tot iets van 28 dagen gepushed en dan werkten ze nog. Denk in totaal maar iets van 3 a 4 sensoren geswapt over jaren gebruik.

Maar hoor wel vaker dat het bij anderen niet lekker werkt. Even goed zweren anderen juist bij de Libre en werken voor hen andere systemen niet lekker. Zie je maar weer dat we allemaal anders zijn. :P
marhalm schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:38:
[...]
Nou ja, nog twee maanden. Dan krijg ik een sensor die direct met mijn pomp communiceert. Ik hoef dan alleen nog maar koolhydraten in te voeren en verder nooit meer iets 👌🏻
Oooh daar ga je hopelijk veel plezier van hebben. :) Hoop dat het Dexcom is en niet Guardian, want Guardian zou je zomaar nog weleens teleur kunnen gaan stellen; al belooft men dat de nieuwe versie wat beter is. Maar fingers crossed. Met de moeilijke criteria om hiervoor in aanmerking te komen (indien NL) is je ermee feliciteren soms wat dubieus, maar hoe het ook zij: dit gaat de boel beter voor je maken. :P Ik ben nu een paar weken aan het testen met een nieuw systeem en ga nu z.s.m. ook hybrid-closed loop inzetten. Als dat niet bevalt dan zelf over een paar jaar een loop bouwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:47
WhatsappHack schreef op maandag 8 november 2021 @ 01:28:
[...]

Top! :)

[...]

De officiele app had ik ook een en ander aan gelazer mee. Bij snelle dalingen steevast inderdaad die 10-minuten melding. Dus eigenlijk altijd na sporten enzo, terwijl dat juist de momenten zijn dat je het ding het hardst nodig hebt. :+ Met third-party software nooit meer last van gehad/had dan tenminste een back-up, hehe. Dat ze zo vaak stoppen voor je is wel jammer. Ik had zelf met zowel v1 als v2 eigenlijk vrijwel nooit problemen. Als een sensor niet werkte, was dat meestal direct bij het inschieten. Nooit later. Heb die 1's weleens tot iets van 28 dagen gepushed en dan werkten ze nog. Denk in totaal maar iets van 3 a 4 sensoren geswapt over jaren gebruik.

Maar hoor wel vaker dat het bij anderen niet lekker werkt. Even goed zweren anderen juist bij de Libre en werken voor hen andere systemen niet lekker. Zie je maar weer dat we allemaal anders zijn. :P

[...]

Oooh daar ga je hopelijk veel plezier van hebben. :) Hoop dat het Dexcom is en niet Guardian, want Guardian zou je zomaar nog weleens teleur kunnen gaan stellen; al belooft men dat de nieuwe versie wat beter is. Maar fingers crossed. Met de moeilijke criteria om hiervoor in aanmerking te komen (indien NL) is je ermee feliciteren soms wat dubieus, maar hoe het ook zij: dit gaat de boel beter voor je maken. :P Ik ben nu een paar weken aan het testen met een nieuw systeem en ga nu z.s.m. ook hybrid-closed loop inzetten. Als dat niet bevalt dan zelf over een paar jaar een loop bouwen. :)
Haha, dank je wel! Ik ga er vast wel plezier aan beleven ja. Mijn verpleegkundige en internist willen gelukkig wel meewerken om straks een nieuwe sensor in gebruik te nemen. Het is niet dat ik om de dag in het ziekenhuis lig, maar heb gewoon veel hypo's. Eigenlijk al zolang ik diabetes heb (16 jaar). Vooral 's nachts is dat klote, want ik heb gemiddeld iedere nacht wel een hypo. Voor mij is het vrij normaal om drie hypo's per dag te hebben, maar blijkbaar is dat het niet ;) Ik zie er wel naar uit dat de sensor alles voor me regelt en ik dus straks nachten door kan slapen. Ik moet je even schuldig blijven welke sensor het trouwens wordt.. Misschien wel handig voor mezelf ook om te weten :o

Welk systeem test jij nu dan? En ben je zo handig dat je je eigen systeem kan bouwen? Dat is tof! Ik herinner me nog een oudere man in mijn 'pompgroepje' (was een ingenieur) die zelf een systeempje had gebouwd zodat (volgens mij) zijn telefoon met zijn pomp kon communiceren. Zo kon hij heel makkelijk corrigeren. Was ook al ruim 4 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
marhalm schreef op maandag 8 november 2021 @ 01:38:
[...]

Haha, dank je wel! Ik ga er vast wel plezier aan beleven ja. Mijn verpleegkundige en internist willen gelukkig wel meewerken om straks een nieuwe sensor in gebruik te nemen. Het is niet dat ik om de dag in het ziekenhuis lig, maar heb gewoon veel hypo's. Eigenlijk al zolang ik diabetes heb (16 jaar). Vooral 's nachts is dat klote, want ik heb gemiddeld iedere nacht wel een hypo. Voor mij is het vrij normaal om drie hypo's per dag te hebben, maar blijkbaar is dat het niet ;) Ik zie er wel naar uit dat de sensor alles voor me regelt en ik dus straks nachten door kan slapen.
Ai dat is balen. Nachtelijke hypo's, brrr. Nog erger is als je ze niet aan voelt komen. Nee zoveel is niet normaal en hypo's zijn schadelijker dan ze eerst dachten haha. Daarom rammen ze nu ook niet meer zo hard op zo laag mogelijke HBA1C (want dan kreeg je mensen die constant tegen hypo's aan gingen schuren) maar meer op betere TIR. (Time in Range)
Ik moet je even schuldig blijven welke sensor het trouwens wordt.. Misschien wel handig voor mezelf ook om te weten :o
Als je een Tandem T:Slim X2 hebt zal het een Dexcom G6 worden. Als je een Medtronic 640, 670 of 780G hebt dan zal het een Medtronic Guardian-sensor zijn. Dan heb je nog die Diabeloop geloof ik met de Accu-Chek, die draaien vziw ook op Dexcom G6. Ypsopump gaat naar verluidt ook werken met Dexcom, maar dat roepen ze al jaren.
Welk systeem test jij nu dan?
De Dexcom G6. :)
Op het moment samen met een speciaal project met een gehackte zender, bijzonder interessant spul. En denk dat we binnen nu en een paar weken third-party iOS support hebben voor alle G6-zenders. Wel fijn, opent weer wat nieuwe deuren en opties. :)
En ben je zo handig dat je je eigen systeem kan bouwen? Dat is tof! Ik herinner me nog een oudere man in mijn 'pompgroepje' (was een ingenieur) die zelf een systeempje had gebouwd zodat (volgens mij) zijn telefoon met zijn pomp kon communiceren. Zo kon hij heel makkelijk corrigeren.
Je hoeft er niet zo handig voor te zijn om eerlijk te zijn haha. Er lopen complete noobs tot bejaarde omaatjes rond die zelfbouw/DIY gebruiken. Als je het zelf niet kan bouwen, dan is het wel te koop tegen kostprijs via de community. :) Het zelfbouwen is niet zo moeilijk meer, dat wordt al jaren gedaan intussen. :) Er is zelfs keuze tussen verschillende opensource software met elk zo hun eigen voordelen. :P (AndroidAPS, FreeAPS, FreeAPS X, Loop, etc.) Worden wel veelal oude pompen voor gebruikt die nog te 'hacken' zijn, maar ook Omnipods zijn populair (Eros. Maar Dash is recentelijk ook gekraakt.) en de DanaRS. Als je een rt-CGM sensor hebt (al kan het ook met Libre, maar Libre is veelal te onbetrouwbaar) heb je enkel een smartphone nodig en in sommige gevallen een zendertje, wat allemaal off-the-shelve te koop is bij slimme koppen van de community die het maken, en je knoopt het zo aan elkaar. :) En het zal je verbazen hoeveel dat doen, ook veel ouders die dat doen om hun kinderen te kunnen behandelen ook al zijn ze op school en dat soort fratsen - doch is dat voornamelijk in de VS waar blijkbaar nogal wat scholen zijn die er totaal niet mee om kunnen gaan.

Ze zijn heel ver met dit soort zaken. Met insulines als Lyumjev is het intussen zelfs mogelijk om "unannounced meals" te doen. Dan eet je zonder het je pomp te vertellen en puur op basis van sensordata wordt de pomp aangestuurd en drukt je BG omlaag. En dat werkt zo rap met Lyumjev dat je niet buiten je range komt. Bizar goede resultaten. Deze technologie is intussen ook door Medtronic opgepikt en bouwen ze in op de 780G, maar dan is het algoritme ook compatible met Novorapid/Humalog. (Dat zorgt helaas toch nog wel eens voor pieken, die insulines zijn simpelweg niet snel genoeg. Maar het is al beter dan niets. :))

We komen er wel. De community loopt altijd iets voor op de commerciële markt, maar dat is natuurlijk wat oneerlijk omdat commerciële partijen het veel lastiger hebben om iets op de markt te brengen.

• CeesN1956
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-11-2021
Begreep van de klantenservice van Apple dat er op het ogenblik veel klachten zijn betreffende het uitlezen van de Freestyle Libre 2 mijn iPhone geeft ook een storingsmelding, nieuwe sensor biedt geen soelaas weer over gegaan op de Reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 16:56
CeesN1956 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:22:
Begreep van de klantenservice van Apple dat er op het ogenblik veel klachten zijn betreffende het uitlezen van de Freestyle Libre 2 mijn iPhone geeft ook een storingsmelding, nieuwe sensor biedt geen soelaas weer over gegaan op de Reader
Meen je dit? Sinds gisteren met het scannen de melding: De scan is mislukt druk op de scan knop om opnieuw te scannen. Een dag geprobeerd en vandaag maar een nieuwe sensor geplaatst. Die kan ik ook niet scannen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventralis
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-01-2024
Kocht oneplus 9 pro nfc en abbott sensor werken af en toe alledn als ik reboot kan ik weer scannen
Dit moet ik meerdere keren herhalen in de week,ook cache leeg gemaakt bij abbott en nfc
Bij abbott gegevens gewist weer opnieuw aangemeld het blijft maar even werken
Wat mij opviel is dat bij inschakeling van bluethoot de smartphone maar een keer de sensor heeft gevonden en daarna niet meer
Kortom ligt het aan de schil bij android uitvoeringen (12) of light het aan de software bij abobott
Fijn grote multinationals het lijken wel kleuters met het wijzen naar elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een oud topic kicken met een rant is niet helemaal de bedoeling. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.