Tja, als je het nog nooit gebruikt hebt en niet weet wat de software doet kan ik me dat ergens voorstellen dat je zo denkt, maar anderzijds vind ik het op mijn beurt juist weer een beetje “dom” om zomaar een oordeel te vellen over iets dat je blijkbaar niet kent noch ooit gebruikt hebt.
Je moet inderdaad helemaal zelf weten wat je doet, en als jij je prettiger voelt bij uitsluitend de software van Abbott gebruiken (die ik overigens ook gewoon nog gebruikte, het een sluit het ander niet uit!

Was een handige back-up.): dan moet je dat zeker doen.

Iedereen gaat immers over z’n eigen behandeling.

Maar het “uitermate dom” noemen zonder kennis van de materie vind ik eerlijk gezegd wel vreemd. Onze collectieve software en servertoepassingen zijn over het algemeen accurater, krachtiger en geavanceerder dan het “dumbed down” officieel en stelt mensen in staat hun behandeling drastisch te verbeteren - waarvan akte. Minder hypo’s, minder hypers, veiliger onderweg, betere volgfuncties (fijn voor ouders en mensen met HA), veel hogere TIR en een lagere HBA1C; zeker met het doorlussen naar closed loop systemen. Als dat allemaal dom is, welnu: dan zijn we het liefst zo dom mogelijk.

Het is geen toeval dat de fabrikanten van sensoren en pompen langzaamaan steeds meer zaken uit de software vanuit de community overnemen, waaronder ook beveiligingsmaatregelen binnen die systemen.

(Al die hybrid closed loop toepassingen, daar was de community al jaren mee bezig met veel succes en nog veel geavanceerder.) Ergens kan je stellen dat we voorop lopen (vroeger al, en nu oa met nog meer beta opties in Loop zoals automatische UAM-boli met Lyumjev waarmee men er minder omkijken naar heeft en vaak minder insuline nodig hebben (lagere TDD)), maar het is geen level-playingfield dus dat zou wat oneerlijk zijn. Over het algemeen zijn de makers en de gebruikers niet een stel cowboys die #yolo roepen en levensgevaarlijke dingen doen.
Either way, doe inderdaad wat je wil hoor.

Niemand is verplicht welke app te gebruiken of welke behandeling dan ook en er is geen universele behandeling, elk lichaam en geest is anders. Vond het alleen wat raar dat je het dom noemt waar dat het echt niet is, in tegendeel zelfs. Uiteraard komt er wel een stukje verantwoordelijkheid bij kijken en is het een bijzonder goed idee om eerst de handleiding te lezen zodat je begrijpt wat je precies doet en welke valkuilen er kunnen zijn, maar dat is helaas met alles rondom deze ziekte zo; dat begint al met koolhydraten tellen en pengebruik.

Hoe dan ook doet de software oneindig meer goed dan kwaad. Er zijn naar mijn weten geen doden bekend door het gebruik van de software, wel zijn er vele rapporten en tal van klinische onderzoeken die uitwijzen dat er wél (grote) voordelen zijn te behalen - vooral met loopen en het adequaat inzicht krijgen in hoe het lichaam reageert in verschillende omstandigheden. Er zijn wel levens gered/verlengd door de software.
Afijn, we kunnen er wss nog lang en breed over discussiëren. We zijn andere meningen toegedaan; soit. Veel plezier met je nieuwe telefoon en moge er binnen 5 jaar genezing mogelijk zijn!

Wens je hoe dan ook veel gezondheid toe en hopelijk in de nabije toekomst een fatsoenlijke sensor uit de basisverzekering.
Gegroet!
[
Voor 11% gewijzigd door
WhatsappHack op 27-10-2021 01:54
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)