Wat voor (A)RGB controller heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een RGB/ARGB controller om meerdere RGB componenten te kunnen besturen.
Op dit moment heb ik vooral RGB strips, nog geen RGB fans. Ik heb een moederbord met 2x 4-pin 12V RGB headers, maar later wil ik ook ARGB componenten gebruiken.
Wat ik heb begrepen is dat ik dan een converter nodig heb.
Zelf had ik deze al gevonden:
pricewatch: Cooler Master Addressable RGB Led Controller
pricewatch: Zalman Z-SYNC RGB controller
Als het goed is kunnen deze de 4-pin naar 3-pin omvormen.
Welke opties heb ik nog meer behalve deze? Zelfs goedkope controllers van Aliexpress vind ik te overwegen.

Ik zit te denken de ene RGB header voor de huidige RGB componenten met splitterkabels te gebruiken en de andere RGB header voor de ARGB controller. Of 1 header met RGB controller en 1 met ARGB controller.
Bestaan er toevallig ook controllers die RGB en ARGB connectors tegelijk kunnen besturen?

Wat is je budget?
Liefst zo goedkoop mogelijk, de Cooler Master van €33 is wel zo'n beetje mijn max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoeft niet van een bepaald merk te zijn.

Ik heb daarnaast nog iets anders dat ik zoek. Bestaat er ook iets zoals een RGB 3.5" of 5.25" front panel? Net als een soort fan controller?
Ik kon alleen deze vinden: pricewatch: Akasa Vegas RGB LED Control Panel
Als het niet bestaat dan is een RGB controller met afstandsbediening nog altijd een optie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:11
Het ligt er een beetje aan welk merk en hoeveel ARGB componenten je wil gaat kopen. Welke kast en moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28
Djarune schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:49:
Het ligt er een beetje aan welk merk en hoeveel ARGB componenten je wil gaat kopen. Welke kast en moederbord heb je?
Het merk ben ik nog niet over uit. Ik wil waarschijnlijk ARGB led strips, fans en een gpu bracket kopen. Ik denk dat ik zo'n 3-5 ARGB componenten wil hebben, eventueel later meer.
Het moederbord dat ik heb is een Asus ROG Strix B450-F Gaming. De case is een klassieke Antec Lanboy Air, dit is in principe een open mesh kast, waarin alles modulair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:11
Zoek een ARGB controller die samenwerkt met Aura Sync. Als je meerdere RGB fans koopt zit er soms een ARGB controller bij wat vaak goedkoper is dan een losse controller.