50" TCL compatibel met Samsung wall-mount?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Ik ben van plan om een TCL 50P818 aan te kopen die mijn huidige Samsung UE37B6000 moet vervangen, maar de huidige TV hangt aan de muur met de Samsung WMN1000A ultra slim wall-mount en ik vroeg me af of deze op de TCL te gebruiken is.
De wall-mount zou tot maximaal 37" te gebruiken zijn volgens de gegevens op de verpakking met een veilige "working load" van 20kg. Mijn huidige Samsung is 37" en weegt 14kg en de TCL die ik van plan ben te kopen is 50" en 10kg zwaar.

Zou het mogelijk zijn deze wall-mount toch te kunnen gebruiken, want puur gebasseerd op het gewicht dat deze kan dragen lijkt het me prima. Op deze manier kan mijn PS5 er netjes voor blijven liggen op het meubel.
Dank bij voorbaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Hangt van de VESA aansluitingen op de TV af.
Bij grotere maten zitten deze vaker verder uit elkaar om het gewicht te spreiden over de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
D-dark schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:29:
Hangt van de VESA aansluitingen op de TV af.
Bij grotere maten zitten deze vaker verder uit elkaar om het gewicht te spreiden over de aansluiting.
Beiden hebben dezelfde VESA mount, alleen zit het bij de TCL meer naar onderen omdat daar ook de voet op gemonteerd wordt. Het is vooral omdat het oorspronkelijk bedoeld is om maximaal een 37" op te monteren en geen 50", Ik zou niet willen dat dat ding plots van de muur valt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Runaque schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:09:
[...]

Beiden hebben dezelfde VESA mount, alleen zit het bij de TCL meer naar onderen omdat daar ook de voet op gemonteerd wordt. Het is vooral omdat het oorspronkelijk bedoeld is om maximaal een 37" op te monteren en geen 50", Ik zou niet willen dat dat ding plots van de muur valt. ;)
Gewoon doen.
Je zit voor de helft op maximaal gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Gewoon proberen of het past. Qua gewicht is het geen probleem, maar als je de TV schuin moet houden om hem aan de beugel vast te maken, dan is het met een grotere wellicht niet mogelijk.