Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 12:00
Ik zoek een vervanger voor mijn TP-Link HS110 smart plugs die alledrie na ~2 jaar problemen beginnen te geven (zie mijn review).

Wensen:
  • Smart plug met energiemeting
  • Geschikt voor wasmachine/vaatwasser (dus >10A, ideaal 16A)
  • Betrouwbaar, dus van een EU webwinkel met CE-keurmerk - ik wil graag een smart home maar zonder kortsluiting ;)
  • Verbinden over WiFi of Zigbee (geen Z-wave)
  • Liefst zonder cloud
Ik heb een beetje rondgekeken en heb deze lijst van kandidaten gevonden, maar voldoen allemaal niet niet aan mijn eisen. Weten jullie nog meer?
  1. Verschillende Blitzwolf plugs. Pro: betaalbaar, Con: twijfel over betrouwbaarheid hiervan, en alleen(?) via Banggood te kopen.
  2. Verschillende Sonof plugs. Zelfs gevoel als Blitzwolf qua betrouwbaarheid.
  3. TP-Link HS110. Con: Levensduur kort
  4. Innr SP120: Con: max 10A
  5. Niko smart plug: bijna ideaal, Con: beetje prijzig met 40 euro per plug.
  6. Xiaomi mi plug. Con: geen energiemeting
  7. Van @robbinonline: Shelly plug / Shelly plug S (max 12A)
Zijn er smart plugs die ik over het hoofd heb gezien? Heeft iemand tips? Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Atomstar op 18-04-2021 13:03 . Reden: Shelly plug toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 13:43
Ik ben zelf erg tevreden over de blitzwolf plugs voor de wasmachine icm home assistent. Ik gebruik een sph2 geflasht met tasmota dus geen cloud software meer. Nu weet ik niet zeker of de huidige generatie ook al te flashen is dat zal je dus even moeten uitzoeken.

Shelly heeft ook plugs welke stroom meten, via WiFi werken en eventueel andere software op te zetten valt. https://shelly.cloud/prod...t-home-automation-device/

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 12:00
robbinonline schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:46:
Ik ben zelf erg tevreden over de blitzwolf plugs voor de wasmachine icm home assistent.
Bedankt voor de feedback! :) Waar heb je deze gekocht, direct uit China? Worden ze warm/hoeveel zorgen maak je je (niet) om de kwaliteit?
robbinonline schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:46:
Shelly heeft ook plugs welke stroom meten
Bedankt, die had ik nog niet, ik heb ze toegevoegd aan m'n overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik ben eigenlijk wel fan van de shelly's. je kan standaard al best veel in alleen de plug zelf, geen cloud,app of domotica software nodig, dat laatse kan natuurlijk wel helpen nog handiger en slimmer te zijn

volgens mij worden standaard niet de (k)Wh's geregistreerd je ziet wel live de (k)Watt's

zo ziet de web interface er ongeveer uit (standaard) ik zit zelf nog in de aanpruts fase maar voorlopig erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypRSr0qPn_lqReFkNb51JVn_yA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZQVIF3PFhNTZZj6uJsY6A33.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 18-04-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 15:41
Tweedehands plugwise pluggen gebruik ik. Erg voordelig, maken een mesh. En kunnen heel goed 16A schakelen. De standaard software software software support wordt minder vanwege faillissement, maar daar heb je met je eigen domotica geen last van.
(heb nog drie flinke setjes liggen dus dm bij interesse)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant