Grondkabel door fundering spouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 11:58
Mijn vraag
...
Goede dag
Ben met het electra bezig van de meterkast naar de tuinhuis ,
Nu heb ik 4 x 4 grondkabel die is 16,3 dik en past dus niet in een pijp 19 die ik eerst wilde gebruiken.
Mag ik deze kabel los zonder pijp door de funderings muur onder de grond steken , of is er een grote kans op beschadigen in de spouw door knaagdieren?

Mvg martin
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 10:16
Volgens mij kan dat prima - in de meterkast zit de kabel toch ook niet in een buis? Daar ligt ie ook open en bloot voor knaagdieren. De beschermende mantel zal voorkomem dat ze bij de kabelkern komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32
JMb91 schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:20:
Mijn vraag
...
Goede dag
Ben met het electra bezig van de meterkast naar de tuinhuis ,
Nu heb ik 4 x 4 grondkabel die is 16,3 dik en past dus niet in een pijp 19 die ik eerst wilde gebruiken.
Mag ik deze kabel los zonder pijp door de funderings muur onder de grond steken , of is er een grote kans op beschadigen in de spouw door knaagdieren?

Mvg martin
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb uiteindelijk (omdat je toch al moet boren) gewoon 2 mantelbuizen door de fundering getrokken richting de meterkast.
Dan kan je er altijd ook nog andere zaken doorheen voeren voor je weet maar nooit.

PS. Goed gereedschap is het halve werk. Ik heb uiteindelijk een watergekoelde diamantboor gehuurd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 18-04-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
Had alles al gehaald kabels en pijp 19 heb 1 kabelvoor stroom en een dikkere voor zonnepanelen maar vergiste mijn zelf in de dikte .
Dus de kabel ligt er al door maar als hetniet goed is koop ik de goede spullen zeg dikkere pijp engrotere boor🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 22:18
Rode 50mm pvc doorvoerbocht wordt gebruikt bij nieuwbouw. Geen idee of het nodig is bij een tuinhuis maja je bent toch al bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:14
JMb91 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:01:
Had alles al gehaald kabels en pijp 19 heb 1 kabelvoor stroom en een dikkere voor zonnepanelen maar vergiste mijn zelf in de dikte .
Dus de kabel ligt er al door maar als hetniet goed is koop ik de goede spullen zeg dikkere pijp engrotere boor🙈
Als je een XMVK-AS of YMVK-AS hebt gebruikt zit er een aardscherm met aardlitze rond de binnenkabel. Deze kabel mag los in je spouw en door de grond liggen. Zorg er wel voor dat je de aardlitze op de aarde aansluit, als het goed is zit er ook geen groen/gele ader in de kabel.
Zie bijvoorbeeld deze afbeelding met rechts de litze.
Afbeeldingslocatie: https://www.delichthoek.nl/Files/2/57000/57069/ProductPhotos/MaxContent/536094219.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
Ja het is een ymvk as met litze,
Pagina: 1