Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen
Vraag
Alle reacties
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
En wat moeten we hieronder verstaan ? Gehackte devices, virussen, spam, ?Plux schreef op zondag 18 april 2021 @ 04:19:
hallo,
ik vroeg me af wat tegenwoordig eigenlijk de veiligste provider is van nederland qua modem en netwerk.. ik zit nu bij een provider me niet meer bevalt. heb al een aantal keren veiligheidsproblemen gehad in mijn thuisnetwerk. de beste tip krijgt een biertje..
Als je dit al een aantal keren hebt gehad, denk ik dat je je eigen thuisnetwerk eerst goed op orde moet gaan krijgen alvorens te gaan kijken naar je provider..
Je provider biedt alleen maar toegang tot het internet aan. Alle apparatuur achter je modem (dus in je eigen thuisnetwerk) zijn je eigen verantwoording.
Maar toch is het aan de gebruiker zelf om veilig te zijn. Dus wat zijn je problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2021 10:32 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
En ja, dat is gekkigheid.
De grootste invloed op de veiligheid van je netwerk heb je zelf. Zorg voor eigen spullen die je netwerk draaien áchter het modem. Het modem moet niks meer en niks minder doen dan verbinding maken naar buiten. Poorten, services en andere zaken moet je zelf kunnen beheren. Inloggen op het modem vanuit de provider zou niet mogelijk mogen zijn in mijn ogen.
Een provider levert de verbinding, wat jij er mee doet en hoe veilig je dat doet is je eigen keuze.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Wat ruist er door het struikgewas
Als dat het geval is dan moet ik je samen met de anderen boven mij, toch teleurstellen.
[ Voor 19% gewijzigd door Van der Berg op 18-04-2021 12:17 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dat is een mooie statement, kan je deze ook onderbouwen dat ie het gehele jaar veilig is? Of is het een n=1?Van der Berg schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:03:
Gewoon Norton 360 Premium 75GB 10 devices 1jr installeren heb ik op al mijn computers, smartphone en tablet en ben je de gehele jaar veilig!
Jazeker weten, laatst werd een virus geblokkeerd door Norton en krijg daar melding over dat deze virus/aanval was geblokkeerd en mijn computer weer veilig is. Verdere acties was niet nodig. Ik ben bij Ziggo internet en TV Pakket 75/10 Mbps verbindingVorkie schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:08:
[...]
Dat is een mooie statement, kan je deze ook onderbouwen dat ie het gehele jaar veilig is? Of is het een n=1?
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 18-04-2021 12:14 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Het is natuurlijk nooit 100% zekerheid. De enige zekerheid ben jezelf die verstand moet gebruiken.Van der Berg schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:12:
[...]
Jazeker weten, laatst werd een virus geblokkeerd door Norton en krijg daar melding over dat deze virus/aanval was geblokkeerd en mijn computer weer veilig is
Ik ken nog de tijd dat er een virus via MSN Messenger rondging die zo nieuw was dat geen enkele virusscanner die ontdekte. En vergeet niet de tijd van Sasser/Blaster. Nu hebben veel provider potentiele poorten dichtgetimmerd, maar altijd komt er weer een nieuwe virus/malware/oplichting/scam.
En los daarvan heb ik het niet zo op Norton producten, mijn buurman had er alleen maar ellende van tot en met het deïnstalleren.
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2021 12:18 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik heb de instellingen op het hoogste mogelijk niveau staan in Norton en heb toestemming gegeven dat hij mag verwijderen bij het vinden van dreiging of virus. Automatisch updates komen binnen en doe geregeld zelf handmatig binnenhalenAW_Bos schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:16:
[...]
Het is natuurlijk nooit 100% zekerheid. De enige zekerheid ben jezelf die verstand moet gebruiken.
Ik ken nog de tijd dat er een virus via MSN Messenger rondging die zo nieuw was dat geen enkele virusscanner die ontdekte. En vergeet niet de tijd van Sasser/Blaster. Nu hebben veel provider potentiele poorten dichtgetimmerd, maar altijd komt er weer een nieuwe virus/malware/oplichting/scam.
offtopic:
En los daarvan heb ik het niet zo op Norton producten, mijn buurman had er alleen maar ellende van tot en met het deïnstalleren.

Ga dus even aan de slag met de tips uit dit topic. Mocht je er daarna nog niet uitgekomen zijn, open dan gerust een nieuw topic. Op dit topic komt in ieder geval een slotje.
Dit topic is gesloten.