Mogelijkheid meerdere camera's via switch naar NVR?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoWo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-07 16:56
Goedenavond!

Na al veel rondgestruind te hebben op 't forum heb ik het precieze antwoord nog niet gevonden.

Mijn situatie is als volgt:

In m'n huis heb ik m'n router in de meterkast hangen (niet heel uniek inderdaad🤩).

Vanuit mijn meterkast heb ik 1 cat 6 utp kabel via een tyleenslang naar mijn garage liggen. In m'n garage heb ik een AP hangen.
Nu wil ik eigenlijk een set camera's bestellen met een nvr erbij. Ik heb me er al een beetje in verdiept maar een echte voorkeur voor een systeem heb ik nog niet, en dat is in deze ook ff niet m'n meest prangende vraag😅.

Mijn idee is om 2 camera's op m'n garage te monteren, gevoed door een POE switch in m'n garage. De ingang van de POE switch is dus een kabel vanuit de garage AP, die op zijn beurt weer met mijn router is verbonden via de cat6 kabel die naar de meterkast in huis, ligt.

Mijn vereiste is dat de NVR in m'n huis staat en dus niet in de garage.
Denken jullie dat dit gaat werken, of is het niet mogelijk om 2 camera's en mijn garage AP via 1 utp kabel die naar mijn huis loopt vanuit de garage, op een nvr aan te sluiten?

Of kan ik deze kabel vanuit de garage beter direct op mijn router in de meterkast aansluiten? Wat ik me dan wel weer afvraag is hoe ik dan de camera's met de NVR verbonden krijg, omdat de kabel dan daar niet inzit, maar in de router.

Warrig verhaal hè?

Hopelijk kan iemand me helpen, hartstikke bedankt vast!

Groeten Jo

Beste antwoord (via SjoWo op 18-04-2021 22:30)

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 23:11
Eigenlijk is dat vrij simpel geef iedere camera een vast ip adres dit kan via de router zijn of gewoon in de camera
Wel allemaal een uniek ip

Geef deze in onder device managment met de inlog gegevens op de nvr

Dan de opslag instellingen op de nvr en je bent al voor 90 % klaar

Daar na de view modus instellen camera afstellen en draaien

Dan kan je nog de recorder verbinden via hikconnect om de beelden op je telefoon tebekijken

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 13:13
Denken jullie dat dit gaat werken, of is het niet mogelijk om 2 camera's en mijn garage AP via 1 utp kabel die naar mijn huis loopt vanuit de garage, op een nvr aan te sluiten?
Of kan ik deze kabel vanuit de garage beter direct op mijn router in de meterkast aansluiten? Wat ik me dan wel weer afvraag is hoe ik dan de camera's met de NVR verbonden krijg, omdat de kabel dan daar niet inzit, maar in de router.
Ik neem aan dat je NVR ook via de router op het zelfde netwerk zit dan is het niet logisch direct naar de NVR te gaan volgens mij. Gewoon alles aan het zelfde netwerk hangen dan zou alles met elkaar moeten kunnen communiceren.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:24
De kabel vanuit het huis naar garage moet je daar in de garage niet rechtstreeks in de AP stoppen maar gewoon in de PoE switch.
Vervolgens steek je op die switch dan 2 * CAM + 1 * AP

Als je AP 2 LAN-poorten heeft kan je ook wel "doorlussen" (zoals je het beschreef) dus van je AP-Garage => PoE-switch en daaraan de 2 * CAM.

Alles gewoon in dezelfde LAN-range en dan kan alles met elkaar praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
Zolang alles in het zelfde netwerk zit zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoWo
The Reeferman schreef op zondag 18 april 2021 @ 03:58:
[...]

Ik neem aan dat je NVR ook via de router op het zelfde netwerk zit dan is het niet logisch direct naar de NVR te gaan volgens mij. Gewoon alles aan het zelfde netwerk hangen dan zou alles met elkaar moeten kunnen communiceren.
Ja de NVR wordt inderdaad ook op hetzelfde netwerk aangesloten. Ik was eigenlijk wel in de veronderstelling dat camera's er direct op aangesloten moeten worden omdat die meeste nvr's die ik tegenkom op internet ook POE hebben.

-----

Maar jullie reacties lijken in ieder geval goed op elkaar! Dan moet het goedkomen.
Nog 1 vraag; Weten jullie of het qua systeem (bijvoorbeeld Hikvision) extra installatie vereist om die communicatie in te stellen wanneer je de cameras niet direct op de nvr aansluit?
Ik snap dat het moeilijk is om te beoordelen omdat ik geen specifieke hardware benoem, excuses daarvoor!

Off topic: Mijn schoonvader is in ieder geval met een kennis in gesprek die een hikvision set met 4 camera's heeft voor rond de 500€.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
Eigenlijk is dat vrij simpel geef iedere camera een vast ip adres dit kan via de router zijn of gewoon in de camera
Wel allemaal een uniek ip

Geef deze in onder device managment met de inlog gegevens op de nvr

Dan de opslag instellingen op de nvr en je bent al voor 90 % klaar

Daar na de view modus instellen camera afstellen en draaien

Dan kan je nog de recorder verbinden via hikconnect om de beelden op je telefoon tebekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoWo
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, dan kan ik vooruit!
👍🏼
Pagina: 1