Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nd31300
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-05-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkJ8uQnpznoO57w79OXHA4uIQtM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yo9PSSbP9AdQP1Etag9bv5d7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UipZyfzcpThFPG-5lS-Pu9nBsM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y2N33ZKB5Ex4dfh5sHhrzLoC.jpg?f=user_largebeste mensen
...

ik gebruik photoshop 2021
...
ik heb een vraag over die vloeiende mooie golvingen die ik dikwijls zie in powerpoint voorstellingen,
ik heb al vele dingen geprobeerd via filters "vervormen" en ook via uitvloeien om zo de bloemen uit te rekken en een vloeiende golf te verkrijgen zoals de foto's die ik hierbij voeg uit een powerpoint maar het lukt me niet zulke mooie resultaten te verkrijgen, kan iemand van jullie uitleggen hoe ik dat kan verkrijgen?
met vriendelijke groet,
...

Beste antwoord (via nd31300 op 27-04-2021 21:47)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28
Om dit te leren lijkt me YouTube-video's kijken de perfecte manier om te beginnen.

Door te zoeken op 'colorful shapes in Photoshop' kwam ik uit op bijvoorbeeld deze tutorial, waarin heel vergelijkbare vormen gemaakt worden:

Succes ermee, en zoek vooral zelf ook nog video's op YouTube op, er zijn er vele duizenden te vinden :)

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 17:55

rayx

HUH?

tutorials:
https://www.webfx.com/blo...ghting-effects-tutorials/
met wat laagjes zou het moeten lukken

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nd31300
Dag Ray, bedankt voor je antwoord, ik zal de link eens bekijken, met lagen werken kan ik wel maar ik dacht dat je via een tool in Photoshop deze fraaie vormen kon maken, nogmaals dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 17:55

rayx

HUH?

Het is gewoon een "brush" die je op een lijn toepast, niks bijzonders.
Succes er mee.
Er gaat natuurlijk niets vanzelf...

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nd31300
bedankt Ray, nee vanzelf zal het niet gaan :-), ik ga nu kijken op de site die je voorstelde hoe het in zijn werk gaat, hopelijk kan ik daar te weten komen welk soort brush er gebruikt word, er zijn er zoveel ,
bedankt, ik laat nog iets weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nd31300
Beste ray, ik heb op die website gekeken en een paar van die voorstellingen bekeken en in photoshop nagemaakt, ik heb ook enkele tientallen brushes gedownload maar ik kan op die site helaas niks vinden wat kan vergeleken worden met de 2 afbeeldingen die ik poste,het is me dus niet gelukt na een paar uur proberen zo een vloeiende swirl brush of lighting brush te maken die een beetje op de afbeeldingen leek, toch bedankt voor je reacties,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je zou er goed aan doen om je in de basis van Photoshop te verdiepen. Layers, masks, selecties, transparantie, brushes, blending modes. Dit is ook te maken in Photoshop 4.0 uit 1996. Je hoeft er niks voor te downloaden, het kan gewoon met de meest basic brush die je in formaat en softness aanpast waar nodig.

Het lijkt wel alsof je zoekt naar één brush of één filter die dit doet, in werkelijk zijn het meerdere handelingen en werk je met elke handeling iets meer naar het resultaat toe dat je in je hoofd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nd31300
Beste Tom,
bedankt voor je antwoord, ik mag zeggen dat ik goed overweg kan met Photoshop, ik heb 3 jaar avondschool gevolgd voor Photoshop en 1 online cursus, alleen moet ik bekennen dat werken met brushes bijna niet is voorgekomen in de cursussen, ik heb geprobeerd met de tool uitvloeien waar je kan uitrekken bijvoorbeeld, ook met de filters bijvoorbeeld vervormen kwam ik er ook niet, ik heb veel brushes gedownload en uitgeprobeerd op aparte lagen en ze zo proberen aanpassen via transformatie of vrije transformatie maar die vloeiende golven zoals op mijn voorbeelden die hier staan heb ik alhoewel ik veel geduld heb helaas niet kunnen verkrijgen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Om dit te leren lijkt me YouTube-video's kijken de perfecte manier om te beginnen.

Door te zoeken op 'colorful shapes in Photoshop' kwam ik uit op bijvoorbeeld deze tutorial, waarin heel vergelijkbare vormen gemaakt worden:

Succes ermee, en zoek vooral zelf ook nog video's op YouTube op, er zijn er vele duizenden te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nd31300
Dankjewel Hahn, ik ga dat eens bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

nd31300 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:19:
Beste Tom,
bedankt voor je antwoord, ik mag zeggen dat ik goed overweg kan met Photoshop, ik heb 3 jaar avondschool gevolgd voor Photoshop en 1 online cursus, alleen moet ik bekennen dat werken met brushes bijna niet is voorgekomen in de cursussen, ik heb geprobeerd met de tool uitvloeien waar je kan uitrekken bijvoorbeeld, ook met de filters bijvoorbeeld vervormen kwam ik er ook niet, ik heb veel brushes gedownload en uitgeprobeerd op aparte lagen en ze zo proberen aanpassen via transformatie of vrije transformatie maar die vloeiende golven zoals op mijn voorbeelden die hier staan heb ik alhoewel ik veel geduld heb helaas niet kunnen verkrijgen
Met een pen tool kun je vloeiende vectorlijnen maken door een paar punten neer te zetten en met de handles de kromme te bepalen. Daarna heb je die vorm en kun je daarmee een selectie maken. Vervolgens pak je de basis brush en maak je die groter en zet je de softness omhoog. Daarmee teken je langs je selectie, bij de uiteinden verder naar buiten. Vergelijk dat met een graffiti-spuitbus langs een stuk papier/karton spuiten. Herhaal hetzelfde met een kleinere brush met lagere softness voor hardere lijnen. En speel wat met de eraser tool (ook die kent een softness) voor de uiteinden of om te harde delen weer minder hard te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nd31300
beste, het is me dus enigzins gelukt om die mooie ronde golving te verkrijgen dank zij jullie tips, het is nog niet perfect maar dat komt wel met een beetje te experimenteren, zie foto.

dankjewel voor de moeite die jullie deden om mij te helpen,
groetjes,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9iDZn4ZkJp7W--8XKu7h6mvZII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8pSVkcGWNvjwJq55oNTAUhz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door nd31300 op 27-04-2021 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ziet er mooi uit! :) Verder is het het beste om vooral veel te experimenteren hiermee inderdaad, er is niet echt een goede of foute manier om dit te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 28-04-2021 17:18 ]

Pagina: 1