Vloerverwarming opstoken.

Pagina: 1
Acties:

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 08:15
Ik heb vandaag het hele cv systeem in het huis aangesloten. Echter over het opstoken van de vloerverwarming heb ik een vraag.

Ze zeggen 6 weken wachter voor het beginnen met opstoken, maar dit wordt vaak gekoppeld aan de nieuwe afwerk vloer. Mijn afwerkvloer is 4 maanden geleden gemaakt, en de tegels liggen nu 5 weken. Als ik de verpakking kees van de tegellijm staat er “volledig belastbaar na 14 dagen”

Nu is mijn vraag of ik kan beginnen met het opstoken? Of zou het slim zijn nog een poosje te wachten?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Dus als ik het goed begrijp, is er al getegeld voor de vloerverwarming heeft gedraaid. Das niet de bedoeling...
Als de 'chape' ( ik gok dat je dat bedoelt met afwerkvloer) geplaatst wordt, voorzien ze uitzetvoegen. Na uitharden 28 dagen, of minder door toeslagstoffen, vraag het de plaatser) begin je met het opstookprotocol zodat eventuele barsten nu optreden ( komen vooral bij afkoelen, en je hebt deze liefst enkel waar uitzetvoegen zitten). Ook helpt dit om de vloer te drogen, dat is minder van belang bij tegels.

Als de tegels er al liggen, is het te laat voor opstookprotocol, je wil geen verse barsten die je tegels losmaken of doen barsten. Eenmaal tegellijm op sterkte (14 dagen), gewoon de kamerthermostaat gebruiken, ik zou voor de zekerheid de maximaal thermostaat van de verdeler niet te hoog zetten de eerste dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 17-04-2021 23:11 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.