NASA neemt SpaceX in de arm voor ontwikkeling volgende maanl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:05

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
@Mark_88

nieuws: NASA neemt SpaceX in de arm voor ontwikkeling volgende maanlander
De lander moet ook weer terugkeren naar NASA's Orion-ruimtevaartuig en doet dat met behulp van een inbegrepen SpaceX Super Heavy-raket.
Dat lijkt me niet. De Super Heavy wordt gebruikt om Starship vanaf de aarde te lanceren met een flinke payload. Het is zogezegd de 1e (en enige) trap. Eenmaal ontsnapt aan de aardse zwaartekracht doet Starship alles zelfstandig. Dus ook het landen op de maan en weer opstijgen van de maan. Het is (volgens de huidige plannen) onmogelijk om met een Super Heavy te landen op de maan. Dat ding kan niet eens landen op zijn eigen poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:18
3raser schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:44:
@Mark_88

nieuws: NASA neemt SpaceX in de arm voor ontwikkeling volgende maanlander

[...]

Dat lijkt me niet. De Super Heavy wordt gebruikt om Starship vanaf de aarde te lanceren met een flinke payload. Het is zogezegd de 1e (en enige) trap. Eenmaal ontsnapt aan de aardse zwaartekracht doet Starship alles zelfstandig. Dus ook het landen op de maan en weer opstijgen van de maan. Het is (volgens de huidige plannen) onmogelijk om met een Super Heavy te landen op de maan. Dat ding kan niet eens landen op zijn eigen poten.
Dit ja. Vreemd dat niemand anders door echt opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Laatst online: 03-10 16:55
Hi all,

Dank voor de post, maar dan brengt SpaceX zelf me een beetje in de war. Dit staat er in hun aankondiging van de aanbesteding:
Sustaining a human presence on the Moon will require the safe and affordable transportation of crew and significant amounts of cargo. SpaceX’s Starship spacecraft and Super Heavy rocket represent an integrated and fully reusable launch, propellant delivery, rendezvous, and planetary lander system with robust capabilities and safety features uniquely designed to deliver these essential building blocks.
Dus wat gaat er hier dan mis? Of is SpaceX hier aan een soort 'bijverkoop' aan het doen? "Als je dan toch iets afneemt bij ons, kijk ook eens hiernaar!"

[ Voor 8% gewijzigd door Mark_88 op 18-04-2021 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ze zijn daar inderdaad niet heel erg duidelijk, maar de stuwkracht van de Super Heavy is alleen nodig om van de aarde af te komen, op de maan is de zwaartekracht veel lager en kan Starship zelfstandig opstijgen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:21

gws24

Thinking is hard!

Het is hetzelfde als in de jaren 60 waar de Saturn V nodig was bij lancering van de aarde maar de lander zelf van het maanoppervlak kon opstijgen. In dit geval is de Heavy de Saturn V.
SpaceX’s Starship spacecraft and Super Heavy rocket represent an integrated and fully reusable launch, propellant delivery, rendezvous, and planetary lander system
Dit zegt helemaal niet dat de heavy op de maan land en weer opstijgt maar dat het systeem als geheel herbruikbaar is en met elkaar samenwerkt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Laatst online: 15:05

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Mark_88 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:21:
Hi all,

Dank voor de post, maar dan brengt SpaceX zelf me een beetje in de war. Dit staat er in hun aankondiging van de aanbesteding:

[...]

Dus wat gaat er hier dan mis? Of is SpaceX hier aan een soort 'bijverkoop' aan het doen? "Als je dan toch iets afneemt bij ons, kijk ook eens hiernaar!"
Hier gaat niets mis. Super Heavy land na afkoppeling weer op aarde. Starship wordt gebouwd om meerdere keren te kunnen lanceren. Ik zie dus geen beloftes die niet waargemaakt kunnen worden.

Ik lees daarin nergens dat Super Heavy op de maan zal gaan landen. En zoals gezegd, dat is ook niet mogelijk met het huidige ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Laatst online: 03-10 16:55
Dirk schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:38:
Ze zijn daar inderdaad niet heel erg duidelijk, maar de stuwkracht van de Super Heavy is alleen nodig om van de aarde af te komen, op de maan is de zwaartekracht veel lager en kan Starship zelfstandig opstijgen.
Dank voor je geduld en uitleg. Ik heb het zinsdeel weggehaald. :)
Pagina: 1