Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatvdLeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 13:24
Sinds CoolBlue naar de beurs wil halen ze wat rare "fratsen" uit met de prijzen.

Ik ben al een tijd aan het kijken voor een tafelzaag van DeWalt, nu de beschikbaarheid slecht is en op veel sites t ding niet op voorraad is ben ik verder gaan zoeken. De gemiddelde prijs van de tafelzaag ligt rond de 680 a 700 euro, echter zit CoolBlue op 900 euro.

De prijs word tegenwoordig meerdere keren per dag aangepast, nou lijkt het erop dat zodra iets op voorraad is en verkoopt de prijs rustig stijgt, in het ergste geval met 123 euro op 1 dag. Zodra ze out of stock zijn daalt de prijs weer rustig met 10 a 20 euro per dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUTJaz8-pDsg_8XmH2pPJwZL7YI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DhiQ96I8xOKJXIPa64zy7E1q.png?f=fotoalbum_large

Zie https://docs.google.com/s...mo5-ERZI/edit?usp=sharing

pricewatch: DeWalt DWE7492

[ Voor 21% gewijzigd door PatvdLeer op 17-04-2021 18:28 . Reden: Links toegevoeg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vraag en aanbod.

Helemaal legaal in Nederland.. en in de meeste plekken van de wereld.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gewoon lekker in Duitsland bestellen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:48
Daar is niks mis mee, je gaat de overeenkomst pas aan als je betaalt.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Inderdaad gewoon vraag en aanbod, dit soort webshops hebben tegenwoordig hele slimme systemen die echt heel goed kunnen inschatten wat mensen voor een product willen betalen. Zolang er voorraad is blijven ze de prijs pushen op basis van cijfers die ze binnen krijgen qua verkoop en zoekopdrachten, in theorie zou het dus goed kunnen dat het feit dat jij er vaak naar zoekt al voor een prijsstijging zorgt. Wanneer de voorraad op is verkopen ze minder, dus product minder interessant en de prijs zakt, maar die daling is bewust minder agressief omdat ze anders niet het maximale uit het product halen.

Dus het is gewoon dynamische prijs op basis van wat het systeem denkt dat ze verkocht kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bekend verschijnsel. Coolblue was al nooit goedkoop en dit herken ik ook wel (van Coolblue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatvdLeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 13:24
Ik snap het principe van vraag en aanbod, logisch ook, ook bekend met CoolBlue dat ze niet DE goedkoopste zijn maar hun service is (meestal) ook prima, dan maakt me 'n tientje hier of daar ook echt niet uit maar t gaat hier om 200 euro, dik 28.5 % duurder...
prutser001 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:36:
Gewoon lekker in Duitsland bestellen.
Dat ding weegt 26+ kg, heb helaas nog geen leverancier gevonden die dit naar NL wil versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ook niet op Amazon? Bestel eigenlijk altijd daar en tot nu toe geen enkel probleem.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje het doel van dit topic. Op dit moment lijkt het meer op stemmingmakerij en zwartmaken dan dat er een goede discussie kan uitkomen. Ik mis ook de vraag die je hebt of het punt dat je wilt maken.

Gezien het bovenstaande gaat dit topic ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.