Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://forexclub.pl/wp-content/uploads/2020/04/dogecoin.jpg

Omdat Dogecoin recentelijk weer enorm in het nieuws is en je hier oneindig veel van kunt minen leek het mij wel eens leuk om dat dan ook te gaan doen. Lijkt me iig een stuk verstandiger dan er geld in steken. Hij staat momenteel in de profitability index in ieder geval op nr. 10.

Hiervoor lijkt het Coin mining - hardware, software en instellingen het meest voor de hand liggende topic, maar deze is al stok oud en niet zo actief, dus ik dacht ik begin wel een nieuwe specifiek voor Doge.

Ik heb tot nu toe het volgende gedaan (volgens deze tutotial)
1. AwesomeMiner geïnstalleerd
2. Naar ZergPool.com gegaan en daar op de activate zergpool in awesomeminer link gedrukt.
3. In options>online services alle Zergpool algoritmes ingesteld met password c=DOGE
4. Een nieuwe Managed Profit Miner opgestart die op m'n Nvideo GPU draait
5. Bij kraken.com een dogecoin adres gegenereerd en die bij override wallet address van zergpool.

Het eerste probleem waar ik meteen al tegenaan loop is dat Awesome miner zegt dat ie "Unspec. Ethereum" aan het minen is. Hoe moet ik dit fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32zFcSfm35wE1LVSzxSY37fqa9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FyqDTnj6Wex8CYZQTjAZAK3C.png?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie verder van mijn setup?
Kunnen jullie een betere tutorial aanraden?
Welke mining software en pool raden jullie aan?

[ Voor 3% gewijzigd door aufbakanleitung op 17-04-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Kost het minen van Doge niet veel meer dan het ooit zal opleveren? Ethereum zit al op het randje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45
Kan er zelf niet zo heel veel over zeggen want ik vond Awesome Miner een beetje een onoverzichtelijk rotprogramma. Ik ben uiteindelijk bij GMiner terecht gekomen. Mijn stappenplan was:
1. Gminer downloaden. Deze gebruik je om te minen.
2. Exodus downloaden. Dit is een software wallet die je op je eigen computer host. Vanuit daar krijg je dan een een DogeCoin adres.
3. Vervolgens een account aangemaakt op ProHashing.com. In de payout geconfigureerd dat je Dogecoin adres gebruikt wordt en 100% in Dogecoin uit te laten keren.
4. Een bat bestand aanmaken met daarin de volgende gegevens:

miner.exe --algo ethash --server prohashing.com:3339 --user (jouw gebruikersnaam op prohashing) --pass l=8,n=(willekeurige naam, deze naam verschijnt in het prohashing miner overzicht).

ethash was het meest gunstige voor mij om te minen met mijn GTX1080. prohashing.com:3339 is server en poort 3339 hoort bij ethash.

Zelf nog even een vraagje. Mijn GTX1080 doet al niet veel qua mining (die zit op 20 of 30MH/s geloof ik). 15MH/s gaat echt een eeuwigheid duren voordat dat ook maar iets gaat worden qua output. Wat gebruik je om te minen?

offtopic:
En voordat mensen gaan gillen: "dogecoin = shitcoin, je mining is niet effectief/efficient". Het is puur ter lering om te kijken hoe het minen en crypto zelf een beetje werkt. Ik hoef er niet rijk van te worden, maar als ik zelf mine dan kost het mij in principe ook niets/niet zo veel om coins te krijgen. Draai de miner op de achtergrond als ik thuis aan het werk ben om wat coins te verzamelen om te zien wat ik vervolgens weer met die coins kan gaan doen. Als ik overigens domme dingen zeg of doe, meld het gerust. Daar leer ik ook alleen maar weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Mine je dit nog? ETH levert ook al steeds minder op. zit nu naar wat andere coins te kijken om te minen. Doge moet ooit wel eens omhoog nog knallen een keer, dus wellicht interessant toch te minen?