Pas op met instellingen in Configsys.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Pasop met sommige instellingen in Configsys.

Ondanks een snelle notebook met een M.2 NVME SSD start mijn notebook traag op.
Ik zat te kijken bij configsys en had de boot instelling van selectief naar normaal gezet,

gevolg dat mijn hele notebook niet meer wilde opstarten.

Ik kreeg een blauw opstart scherm met de melding windows system32 winload efi error code 0xc00000e, Winload efi bestand kon niet gevonden worden?

Gelukkig had ik een systeem C: kloon van 10 dagen oud.

Ik maakt sinds die grote Windows updates die niet altijd even betrouwbaar eerst een kloon van mijn systeem.

TIP maak regelmatig een kloon van je systeem kan een heel hoop ellende besparen.

Afbeeldingslocatie: https://support.hp.com/doc-images/521/c04849945.jpg...

Beste antwoord (via LEX63 op 20-04-2021 18:51)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

LEX63 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:12:
[...]

Ik moet je gewoon groot gelijk geven, het was een verkeert uitgepakte experiment.
Klaar en opgelost dan maar... :)

Ik laat het topic verder wel staan. Ik zie het voordeel van sluiten niet echt, het verdwijnt vanzelf uit de topicview. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik dacht al. Windows 10 en config.sys :+

msconfig dus.
Had je vrije ruimte genoeg voor de update? Een losse virusscanner die niet uptodate was misschien?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
PD2JK schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:39:

msconfig dus.
Had je vrije ruimte genoeg voor de update? Een losse virusscanner die niet uptodate was misschien?
Het was een eigen stomme actie waar ik behoorlijk spijt van had. Had niets met een virus of dergelijke te maken.

Gelukkig had ik een kloon van 10 dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke items staan uitgevinkt bij 'Selectief'?
Het lijkt erop dat één van die uitgevinkte processen/drivers de boel laat crashen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Bij die grote updates kunnen allerlei problemen ontstaan als je ze als update installeert beter zou herinstalleren zijn.. Zoiets als Tweakingcom windows repair helpt als je het runt na zo'n update. Er onstaan altijd wel fouten na zo'n grote update waardoor na een aantal van zo'n updates er rare dingen kunnen voorkomen...zoiets als boot instelling van selectief naar normaal zetten zou geen problemen mogen opleveren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

LEX63 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:34:
...
gevolg dat mijn hele notebook niet meer wilde opstarten...
zullen we de stelling uitbreiden: "ga niet zitten kloten met je PC als je er geen verstand van hebt"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tip van flip.
Klik niet op vinkjes waarvan je niet weet wat ze doen..

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 17-04-2021 16:17 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:58:
[...]

zullen we de stelling uitbreiden: "ga niet zitten kloten met je PC als je er geen verstand van hebt"?
Ik moet je gewoon groot gelijk geven, het was een verkeert uitgepakte experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:53
Soms kun je dit soort problemen oplossen met de installatie DVD. Kies dan voor reparatie --> geavanceerd --> laat Windows automatisch boot problemen oplossen. Dit zijn niet de letterlijke bewoordingen die worden gebruikt in het proces maar het geeft de richting aan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

LEX63 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:12:
[...]

Klaar en opgelost dan maar... :)

Ik laat het topic verder wel staan. Ik zie het voordeel van sluiten niet echt, het verdwijnt vanzelf uit de topicview. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

PD2JK schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:39:

msconfig dus.
Denk dat-ie z'n Autoexec.bat ook moet aanpassen :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

8mile13 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:54:
Bij die grote updates kunnen allerlei problemen ontstaan als je ze als update installeert beter zou herinstalleren zijn.. Zoiets als Tweakingcom windows repair helpt als je het runt na zo'n update. Er onstaan altijd wel fouten na zo'n grote update waardoor na een aantal van zo'n updates er rare dingen kunnen voorkomen...zoiets als boot instelling van selectief naar normaal zetten zou geen problemen mogen opleveren.
Valt reuze mee joh, ik heb al jaren geen herinstallatie meer hoeven doen. Windows 10 gaat over het algemeen prima met updates om. De genoemde tool komt mij als 'snake oil' over, ik zie niet in waarom Windows gerepareerd moet worden na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik snap dat als je een natte vinger werk persoon bent dat je nooit problemen tegenkomt. Ik heb zelf laatst nog een reparatie moeten uitvoeren na een grote update. ...wat prima ging met Tweakingcom repair wat een uitstekende reputatie heeft.
Pagina: 1