Toon posts:

IBM harddisk probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een IBM deskstar 60GXP 40 GB in een bak zitten maar dat ding doet sinds kort raar. In de bios ziet hij de schijf niet meer als IC35LO40AVER07-0, maar als ^C/55//0 0v~R_7_0?!?. Ik gelijk met IBM diskfitness test kijken of de schijf verneukt is maar daar lijkt alles ok te zijn. Bij het begin van dat programma staat ook gewoon IC35LO40AVER07-0. Daarna Erase disk gedaan en een Primary DOS partition aangemaakt.

Normaal gesproken zou ik na een reboot format c: /u/s kunnen doen. Maar dat krijg ik "Invalid drive specification".

Misschien dat iemand me kan helpen.

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 12:16

LithoMan

Toemaar

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde schijf. Kan je 1 ding zeggen, ondanks dat het IBM drive fitness test geen fouten meer aangaf is die harde schijf toch overleden. Dus terugbrengen die hap, je schijf is overleden!

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S25 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Denon AVC-X6800H

Verwijderd

Ik word echt gestoord van die ibm schijven. Ik had ook zo'n 60GXP 40 GB besteld, wordt ie niet eens herkend in de bios. Schijf trug gestuurd, nieuwe gekregen, zelfde probleem. :( Bij twee anderen die zo'n zelfde schijf besteld hebben is ie ook al een keer kapot gegaan. Is inmiddels al weer ander halve maand geleden dat ik em besteld heb (ben wel een weekje op vakantie geweest waardoor ik em niet trug kon sturen). Ik ben het nu echt zat, denk dat ik plaats om een maxtor ofzo vraag.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ja hier ook. 2x een niet goede 60GXP van 40gb gehad. Kheb daarna toch maar weer Maxtor genomen, en die werkt (nog) wel.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
:( DAMN DAMN me heeft server co-located met 2 van die IBM harddisks ik word er nu al verdrietig van.

Kan ik GVD elke week naar amsterdam gaan rijden om zo'n fokking HD te vervangen. Ik zie het al gebeuren. (ps. ik woon onder nijm. is dus ook niet naast de deur)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mijn DTLA 45Gb is vandaag overleden.
Zal maandag es effe mijn leverancier (stage) bellen, of hun of ik hem bij IBM aanbiedt.

O'ja, bij het versturen, zijn daar ook kosten aanverbonden :?

And The Only One

Verwijderd

Ik heb sinds woensdag ook een 60gxp 40gb, maar op de een of andere manier werkt dat ding maar half. Hij wordt door de hpt366 bios gewoon opgepakt, en in de IBM test sw doet ie t ook goed maar in win2k kan ik m niet testen met pcdoctor, of met hdtach, ook een surface scan werkt niet, hij hangt gewoon het hele systeem op. Formatteren enzo gaat wel goed, maar windows erop installeren lukt ook niet want hij blijft weer hangen bij de disk check.
Zijn er meerdere mensen die met die highpoint controller gezeik hebben?
Wat kost opsturen trouwens naar IBM en hoe lang duurt t? Ik heb m namelijk particulier gekocht.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Je moet die ibm schijven meteen verwennen met een goede hd koeler.
Kheb er direkt een iceberg hd-koeler opgezet en hij draait als een tiet. Temperatuur is zeker 15 graden lager en ligt nu op 30 graden, daarvoor dus 45 graden en dat is echt te heet........

can you read my mind?

Pagina: 1