Tool voor het berekenen van Return On Investment bij NEO/Gas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinostril
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09 14:40
Hoi, ik maakte een tool voor het berekenen van opbrengst voor verschillende investeermethodes van NEO.
Te vinden op: https://github.com/Rhinos...80b46dc/NeoCalculator.zip
De broncode zit ook in de zipfile en is dus vrij te controleren op schadelijke code.
Ik ben slechts een beginnende programmeur dus vergeef mij enige stijlfouten :p
Feedback is altijd welkom!

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 18-04-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Rhinostril Wat voor tool is het, een .exe, of bedoeld om op een website te gebruiken? Iets meer info vooraf mag wel, voordat men tot het downloaden en uitvoeren van iets over gaat.

Kan je het dus even verder toelichten? Dan kunnen we daarna bepalen of we de link weer zichtbaar maken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinostril
Hey, de tool is een simpele console app (.exe), waarbij het resultaat (simulatie van winst/verlies over een termijn) kan worden opgeslaan als .csv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Helder, er zijn online ook al calculatoren te vinden, heeft jouw oplossing ook extra functionaliteit aan boord? Met andere woorden: Waarom zou men jouw tool inzetten?

Begrijp mij overigens niet verkeerd: Top natuurlijk dat je iets ontwikkelt, dat beschikbaar stelt en hier aangeeft. Maar ik ben zelf altijd erg voorzichtig met software installeren en als ik online al een tool kan vinden, dan moet er dus iets extra bij komen wil ik overgaan tot downloaden, met alle risico's van dien.

Ik heb altijd NEO gehad en gebruikte destijds bijv. https://neotogas.com/.

Misschien kan je even wat screenshots van je tool toevoegen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinostril
sure! mijn tool dient voornamelijk om te berekenen wat je winst of verlies is bij bepaalde investeringsmethodes. Zo kan je bijvoorbeeld NEO staken en daarmee NEO verdienen maar dan verlies je de gas die je NEO had kunnen produceren.
Mijn usecase was de volgende: wat als je met je gegenereerde gas telkens nieuwe NEO zou kopen (die dan terug bijdraagt tot de productie van gas).
Dat allemaal bij variërende prijzen van NEO en GAS (je kan dus instellen dat gas meer waard zal zijn in de toekomst etc.)
hopelijk maakt de foto het wat duidelijker :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w597j1Fe6lh8kWKYe8WKbWTg_oU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oarOHEp3w5BUIbJz9Jjal9lI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Rhinostril Helder! Een soort compound interest calculator dus. Ik zal het linkje in de startpost weer terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinostril
Heb de tool beschikbaar gemaakt als release, dat is iets veiliger :)
Laatste versie
Pagina: 1