Excel Office 365: getal vermenigvuldigt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebladed
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-04-2021
Mijn vraag

Ik probeer de inhoud van een cel die extern wordt gevuld (waarde Bitcoin) te vermenigvuldigen met de inhoud van een andere cel. Ik krijg steeds de melding #waarde!

Ik heb geen idee wat ik fout doe. Wie kan mij hiermee helpen?

Groet Henk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is de inhoud (exacte formules etc) van beide cellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 22:07
je geeft best karige informatie. Maar laat ik eens gokken: een van die twee velden gebruikt een punt, de ander een komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
staan daar punten waar jij komma's nodig hebt?
of spaties of letters. Dan gaat het gauw mis.
als het echt alleen maar cijfers zijn die per ongeluk door excel als text worden geinterpreteerd dan helpt de formule
code:
1
=Value(a1)
nog wel eens om het van text naar getal te laten interpreteren.

[ Voor 52% gewijzigd door The_Vice op 17-04-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebladed
De inhoud van een cel wordt automatisch gevuld via stock connector. In de cel komt dan de huidige waarde van de Bitcoin te staan. In dit voorbeeld staat er in de cel de waarde 51013.7

Deze inhoud wil ik vermenigvuldigen met getal x. In mijn voorbeeld is dat 0,002279. Ik verwacht dan in de cel de uitkomst van deze vermenigvuldiging. De formule die ik gebruik is =F16*B16, de uitkomst is dan #waarde?

Dit begrijp ik dan niet, waar gaat het fout? Of komt het omdat de inhoud van de cel elke minuut gerefreshed wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:20

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Gebruik je NL of US taalinstellingen, want de een gebruikt een punt als decimaalteken en de andere een komma.

In je voorbeeld heeft de waarde van Bitcoin een punt, en je getal waarmee je vermenigvuldigt een komma. Wanneer ik dit doe in mijn (US) Excel krijg ik ook de #VALUE error.

Wanneer ik je komma vervang met een punt door middel van
code:
1
=SUBSTITUTE(D5,",",".")
werkt de formule zoals gewenst.

Je moet dus of de komma vervangen door een punt (indien US instelling) of de punt door een komma (indien NL instelling)

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebladed
Dat is inderdaad het probleem. De formule die je aangeeft waar plaats ik die? Ik ben nog niet zo thuis in Excel
Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Firebladed schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:01:
In dit voorbeeld staat er in de cel de waarde 51013.7

Deze inhoud wil ik vermenigvuldigen met getal x. In mijn voorbeeld is dat 0,002279
Ik zie punten en komma's. 99,9% kans dus dat je velden geen getallen zijn, waardoor je formule niet werkt. Zorg dus dat al je velden getallen zijn. Er zijn functies om tekst velden om te zetten in getallen. Google is your friend ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebladed
Ik heb alle waarden gezet op getal. Het probleem is dat het automatisch gevulde veld een punt (50973.13) heeft en het andere veld een komma.
Ik kan echter de punt niet wijzigen in een komma. Dit veld wordt automatisch gevuld. Ik heb begrepen dat het mogelijk is om via de formule =SUBSTITUTE(D5,",",".") een waarde te veranderen in een punt. Echter waar plaats ik deze formule? Ik ben nog een leek in Excel dus vergeef me mijn vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebladed
Beste allemaal,

Ik heb het voor elkaar. Alles werkt nu naar behoren! Helemaal top. Bedankt voor jullie inbreng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe is het nu precies gelukt, welke methode? Dan kan een ander er misschien van leren.

Ik weet het wel, maar wil het even aangeven. In hetzelfde kader pas ik de topictitel nog aan, alleen ‘Excel’ maakt niet duidelijk welke vraag er over. Daar zijn immers meer vragen over ;)

Overigens, ga geen financiële beslissingen nemen obv Excel-output als je nog niet zeker weet hoe en wat werkt. Kan een duur foutje worden.. Daarom dringend advies: eerst elke gebruikte functie als oefening gebruiken en kennen, daarna pas toepassen in de praktijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebladed
Het probleem zat in de webversie van Excel Office 365. Ik daar zat inderdaad het probleem tussen de komma en de punt. In mijn "lokale Excel versie" stond alles goed v.w.b. de cel instellingen en werkte de formule zonder problemen.
Pagina: 1