Ontbrekende Shuck informatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
reviews: Shuck een externe harde schijf - Goedkope opslag met een 12TB-hdd

@Tomas Hochstenbach voor een artikel met wat meer verdieping blijven twee belangrijke details on-/onderbelicht.

Allereerst waar de term Shuck vandaan komt, waarom heet het zo.
Maar bovenal is het hele doel van deze onderneming het besparen van geld. De aankoopprijs van de externe schijf moet echter uit de beschrijvingen van een foto worden gehaaldt en wordt er in de conclusie niets over de winst geschreven.
Het lijkt mij daarbij ook interessant om het niet bij één voorbeeld te houden maar op z'n minst de besparing van nog twee andere resultaten, van eventueel andere personen, te vermelden om een inschatting van gemiddelde winst en risico's te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De aankoopprijs staat gewoon in het artikel (in Proef op de som) en later wordt aangegeven wat de schijf zelf kost.
En vervolgens in de conclusie: Wij bespaarden al gauw vijf tientjes met onze 12TB-disk.

Hoe duidelijk wil je het hebben?

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 17-04-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Forage schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:16:
reviews: Shuck een externe harde schijf - Goedkope opslag met een 12TB-hdd

@Tomas Hochstenbach voor een artikel met wat meer verdieping blijven twee belangrijke details on-/onderbelicht.

Allereerst waar de term Shuck vandaan komt, waarom heet het zo.
De eerste link als je 'shuck' aanklikt, en zoekt op google ...

https://www.merriam-webster.com/dictionary/shuck

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymZx8AnlNjWxFQC3siFshfnPi-I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8RTaVJEELkZooe5DW5YsxS6u.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 17-04-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
FreshMaker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:42:
[...]

De eerste link als je 'shuck' aanklikt, en zoekt op google ...

https://www.merriam-webster.com/dictionary/shuck

[Afbeelding]
Dit legt uit wat het betekent, niet waarom het zo heet. En natuurlijk kan altijd alles gegoogled worden, maar blijkbaar had Forage dat graag al in het artikel zelf uitgelegd zien worden. Niks mis mee als suggestie, toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 17-04-2021 12:50 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aangezien het een online dingetje is, en shucken "het ontdoen van het omhulsel" in het Engels is.
De schrijver komt dit tegen op youtube, en ziet er zijn 500+ zaterdagmorgen column in ;)

Buiten dat éne topic op GoT komt het hier weinig voor ( als in, het is geen tweakers hype ), dus is er geen kek Nederlands naampje voor verzonnen.
Reddit, de r/datahoarder is het zo ongeveer de hoofdmoot, tot vervelends aan toe.
Je zou verwachten dat als je het eenmaal een keer gedaan hebt, er niet zoveel meer over te melden is, behalve wat er voor verrassing IN de enclosure zit.

* FreshMaker trekt de binnenkant van zo'n externe drive al zeker 15 jaar eruit, ipv losse dure HDD's
( en de laatste keer dat ik wél netjes 4 'interne' HDD's kocht, waren er na nog geen half jaar al 2 RMA )

Dus het kan vriezen, en het kan dooien ... beide mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
@FreshMaker Blijkbaar zei ik het niet helemaal duidelijk: je hoeft hier niet uit te gaan leggen wat shucken nou precies betekent...

Forage geeft een tip aan de artikelschrijver dat het misschien wel goed zou zijn om de oorsprong van de term te vermelden. Punt. That's it. Hij vraagt niet "waar komt 'shuck' eigenlijk vandaan?" aan ons, hij geeft aan dat het artikel beter zou zijn als het daar al in zou staan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
pagani schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:24:
De aankoopprijs staat gewoon in het artikel (in Proef op de som) en later wordt aangegeven wat de schijf zelf kost.
Ik heb meerdere keren door het hele artikel heen gebladerd en heb dit op het moment dat ik de feedback aan het schrijven was totaal niet gezien. Het staat er nu dusdanig uitgebreid dat ik me bijna ook niet kan voorstellen dat ik het echt gemist heb. Alleen de prijs van de losse schijf heb ik toen kunnen vinden, met de prijs van de externe schijf bij de foto. Ik vermoed dan ook dat het artikel in de tussentijd is aangepast, of ik was echt nog niet helemaal wakker.

[ Voor 8% gewijzigd door Forage op 17-04-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:49:
[...]

Dit legt uit wat het betekent, niet waarom het zo heet. En natuurlijk kan altijd alles gegoogled worden, maar blijkbaar had Forage dat graag al in het artikel zelf uitgelegd zien worden. Niks mis mee als suggestie, toch?
Precies, de theorie stond ook in een van de reacties, maar het is het onderwerp van het artikel dus belangrijk dat het niet elders gezocht hoeft te worden.
Zo ook een tweetal extra voorbeelden. Er zijn ongetwijfeld tig online te vinden, maar een artikel is juist bedoeld om zelf te rapporteren en een beetje een beeld te schetsen. Één voorbeeld is dan een beetje karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@Forage De prijs staat in de tekst boven het plaatje van de listing, in het plaatje zelf en in het onderschrift van het plaatje. Dat was al zo toen het artikel live ging, dus wellicht had je toch nog eerst een kop koffie nodig ;)

Ik heb de definitie van het Engelse 'shuck' toegevoegd bovenaan het artikel.

Een indicatie van wat anderen (o.a. hier op GoT) aantroffen in hun externe harddisks, staat in het artikel:
Afgaande op ervaringen die shuckers delen op internet, kan er van alles inzitten, van reguliere Barracuda's of Blues tot serverschijven en zelfs harddisks uit de nas-reeksen van Seagate en WD.
Het veel concreter maken dan dat heeft denk ik weinig zin, want zoals elders in het artikel staat kan het gebruikte type harddisk van batch tot batch verschillen. Dan schep ik liever niet al te rooskleurige verwachtingen.
Pagina: 1