Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doortje2000
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-04-2021
Ik denk er over om te gaan experimenteren met het kopen en verkopen van crypto's. Het probleem is alleen dat het overkomt als een beetje een cowboy wereldje, en het moeilijk is te zien wat betrouwbare partijen zijn en welke niet.

Enkele van de sites waar ik op terecht ben gekomen in de eigen zoektocht lijken geen services te verlenen aan bewoners van Nederland, zoals Coinbase. Bij Kraken is dit mij onduidelijk. Ik zie niet op de website staan maar zie ze ook niet terugkomen in het register van de DNB. Daarnaast kwam ik het Nederlandse Bitvavo nog tegen. Probleem met dit bedrijf is dat er zo weinig kleinere crypto's worden aangeboden.

Overigens lijken alle drie die partijen de crypto's zelf te beheren terwijl ik er ook over denk om ze in eigen beheer te willen nemen in een hardware wallet.

Mijn vraag nu is, wat zijn voor Nederlanders veilige plaatsen om te handelen in crypto's? Ook speelt mee dat het wat begint te jeuken als ik er aan denk een kopie van mijn ID naar een onbekende te moeten sturen in het buitenland als ik wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doortje2000 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:58:
Ik denk er over om te gaan experimenteren met het kopen en verkopen van crypto's. Het probleem is alleen dat het overkomt als een beetje een cowboy wereldje, en het moeilijk is te zien wat betrouwbare partijen zijn en welke niet.

Enkele van de sites waar ik op terecht ben gekomen in de eigen zoektocht lijken geen services te verlenen aan bewoners van Nederland, zoals Coinbase. Bij Kraken is dit mij onduidelijk. Ik zie niet op de website staan maar zie ze ook niet terugkomen in het register van de DNB. Daarnaast kwam ik het Nederlandse Bitvavo nog tegen. Probleem met dit bedrijf is dat er zo weinig kleinere crypto's worden aangeboden.

Overigens lijken alle drie die partijen de crypto's zelf te beheren terwijl ik er ook over denk om ze in eigen beheer te willen nemen in een hardware wallet.

Mijn vraag nu is, wat zijn voor Nederlanders veilige plaatsen om te handelen in crypto's? Ook speelt mee dat het wat begint te jeuken als ik er aan denk een kopie van mijn ID naar een onbekende te moeten sturen in het buitenland als ik wil verkopen.
Binance is de meestgebruikte. Kom eens een kijkje nemen in het Crypto slowchat topic, je zal daar een hoop info (en onzin) tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:57
Toevallig had ik vier dagen geleden hetzelfde, mijn eerste kijkje in de wereld van crypto. Na wat googlen ben ik op coinbase en litebit(voor dogecoins lol) uitgekomen maar binance kwam ik ook vaak tegen. Vond het idee van mijn ID sturen ook niet cool, maar het is logisch als je er over nadenkt, het gaat om echt geld dus er moet een garantie zijn dat je geen scammer bent o.i.d.lijkt me.
Wallets weet ik niet, gebruik nu electrum ofzo maar er zijn onwijs veel opties. Oh en de belangrijkste tip die ik vaak lees: investeer alleen wat je kunt verliezen. Ik ben met €20 begonnen. Anyway dat zijn mijn twee centen als t om crypto gaat vanuit het oogpunt van een complete noob :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc574
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 13:40
Ik ben zelf vorige week begonnen met Binance en ook met cryptovaluta door aanraden van een vriend. Als beginner is Binance erg handig en veilig, je kan alleen niet alle coins kopen en veelal alleen de bekendere(maar meestal wel stabielere coins) kopen. Als je een eigen wallet wilt gebruiken is MetaMask een handige, deze werkt met een plug-in in je browser of via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Laat de Nederlandse brokers sowieso liggen. Ze rekenen daar fee's die extreem zijn en gaan vaak ook nog toevallig op onderhoud wanneer de boel lekker beweegt. Sommige brokers rekenen 1 tot 5% aan fee's terwijl het op een exchange als Binance maar 0.075% is. Ga je een beetje traden met brokers ga je kapot aan fee's.

Wat je verder wil als je gaat traden is volume. Een hoog volume zorgt voor een lage slippage. Slippage is het verschil tussen op de verkoopknop drukken en wat je daadwerkelijk voor een prijs krijgt. Met dunne orderboeken betaal je meer als je er snel vanaf wil en soms is het zelfs met een zeer dun orderboek een paar procenten verschil als je voor een redelijk bedrag wat wil verkopen. Dit geeft ook weer de mogelijkheid tot een flashcrash als het orderboek heel dun is of iemand voor veel verkoopt. Stel je hebt een stop loss staan op 30% lager en iemand dumpt even flink dan verkoop je met verlies en 5 seconden later staat de prijs weer 20% hoger.

Als het aankomt op lage fee's, flinke gevulde orderboeken met veel volume, veel verschillende coins, dan kom je eigenlijk gelijk op Binance uit. Er zijn nog goede andere opties, maar er is een reden dat vrijwel iedereen op Binance bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doortje2000
@Verwijderd @PilatuS @marc574
Klopt het dat je voor dat je überhaupt kunt beginnen op Binance dat je je moet verifiëren?

Ik dacht me eens aan te melden maar ik kan kennelijk geen bankoverschrijving doen voor ik mijn ID heb ingezonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnVjiQiYXftVF74-wlPrZFhbR6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xoHsHalGKq4P7L4U86wcpvhl.png?f=fotoalbum_large

Hierboven is nergens een "stortknop" te zien. Alleen rechts het scherm om je te verifiëren als je je limiet wil ophogen.

[ Voor 48% gewijzigd door Doortje2000 op 18-04-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc574
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 13:40
Als je via iDeal betaalt kan je maximaal €250 euro overmaken zonder ID. Tenminste dat heb ik gedaan 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 23:07
Ze staan niet in het register van DNB omdat het geen Nederlandse bedrijven zijn. Beide zijn wel respectabele handelsplatformen (de exchange van bedrijf Coinbase heet Coinbase Pro, goedkoper dan de broker Coinbase). En gewoon beschikbaar voor Nederlanders.
Heel slim! De meest gebruikelijke hardware wallets zijn van de fabrikanten Ledger en Trezor. Je coins staan altijd op de blockchain. De sleutels op je apparaat. Alleen de ondertekening van transacties verlaat je apparaat. Het geeft mij in ieder geval een prettig gevoel.
Ook speelt mee dat het wat begint te jeuken als ik er aan denk een kopie van mijn ID naar een onbekende te moeten sturen in het buitenland als ik wil verkopen.
Terechte opmerking. Een trucje zou eventueel kunnen zijn om bij één partij die je vertrouwt te verifiëren als fiat gateway. Coinbase Pro biedt naast Bitcoin ook een aantal shitcoins aan. Binance biedt naast Bitcoin heel veel shitcoins aan.

[ Voor 16% gewijzigd door The Redman op 18-04-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

heeft iemand anders ook problemen met uitbetalen met Binance? ik krijg alleen maar een rode kruis als error na de dubbele verificatie.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doortje2000
darkphoenix schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:59:
heeft iemand anders ook problemen met uitbetalen met Binance? ik krijg alleen maar een rode kruis als error na de dubbele verificatie.
Zou wel fijn zijn te weten inderdaad of dit bij meer mensen speelt.

Vandaar ook dat ik eigenlijk zat te kijken naar partijen met een licentie van de DNB. Ondanks dat ik Coinbase nu een paar keer genoemd heb zien worden, zie ik in de media dat ze hun ondersteuning voor NL hebben gestaakt omdat ze niet op tijd een licentie konden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tweety-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-08 17:47
Goedemiddag allen,

Zou ik misschien jullie advies mogen vragen? Ik zit aan te denken om wat coins te gaan kopen, maar aangezien er toch grote stijgende lijn zit in verschillende coins (BTC, ETH, ADA) is het dan wel slim om nu in te stappen? Ik ben sowieso niet van plan om gelijk alles in te zetten, maar meer te verspreiden. Bijv elke maand een X bedrag. Dat is in dit geval wel het wijst denk ik.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:33
Gewoon voor Binance gaan, er is een reden waarom zij veruit de grootste exchange zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tweety-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-08 17:47
Bedankt Joost! Binance heb ik al, maar mijn vraag is of het wel slim is om nu in te stappen of dat ik moet wachten tot er een daling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortado
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik zou graag willen vragen of iemand me zou kunnen helpen bij het volgende .
Ik ben recentelijk begonnen met crypto.( 4 weken en wel het een en ander gekocht / verkocht / verzonden)
Nu heb ik vandaag 55 dollar aanFNX van MetaMask verzonden naar mijn trustwallet. De waarde van mijn tokens zijn hetzelfde gebleven , alleen is het bedrag naar bijna 7000 dollar veranderd ipv 55 dollar.

Weet iemand hier raad mee ?

Met vriendelijke groet,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
fortado schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:33:
Ik zou graag willen vragen of iemand me zou kunnen helpen bij het volgende .
Ik ben recentelijk begonnen met crypto.( 4 weken en wel het een en ander gekocht / verkocht / verzonden)
Nu heb ik vandaag 55 dollar aanFNX van MetaMask verzonden naar mijn trustwallet. De waarde van mijn tokens zijn hetzelfde gebleven , alleen is het bedrag naar bijna 7000 dollar veranderd ipv 55 dollar.

Weet iemand hier raad mee ?

Met vriendelijke groet,.
De huidge waarde van de cypto die je hebt maal het aantal dat je hebt is de waarde. Of er nou 100 dollar staat weergegeven of 100k, dat maakt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:18
Als je net gaat beginnen zou ik gaan voor Binance of Bitvavo, beide vriendelijk in gebruik. alhoewel ik wel eerder zou gaan kiezen voor Binance.

Binance is niet voor niets de meest gebruikte :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fortado
Oke dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortado
Maar enig idee waarom dat vanzelf is veranderd ?
Bij andere coins heb ik dat nog niet meegemaakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
fortado schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 00:34:
Maar enig idee waarom dat vanzelf is veranderd ?
Bij andere coins heb ik dat nog niet meegemaakt .
Totale portfolio waarde is coins maal coin prijs. Als de input data van de coin prijs even niet klopt krijg je vreemde waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 10:41
Als je problemen hebt met de KYC, het insturen van je ID dus. Je kan ook gewoon je rijksregisternummer (voor Belgen) afdekken. Het is ze enkel om de verificatie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Kol Nedra schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 00:01:
Als je net gaat beginnen zou ik gaan voor Binance of Bitvavo, beide vriendelijk in gebruik. alhoewel ik wel eerder zou gaan kiezen voor Binance.

Binance is niet voor niets de meest gebruikte :)
Ja allebei zijn goed. Ik heb alleen ervaring met Binance, maar het fijne voor nieuwe gebruikers is dat de er twee versies van de UI zijn; een light en pro. Dus makkelijk te beginnen en mee door te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank060272
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik gebruik bitvavo sinds mei dit jaar.
Werkt prima, een maat en ik hebben beide Shiba Inu gekocht samen met Cardano. De grote coins zoals BTC en ETH laat ik links liggen. Ik focus mij op de coins die werkelijk niets waard zijn, Shiba Inu heb ik gekocht voor 0,0000054 euro. Momenteel staat die op 0,000054. Ben begonnen met 350 euro en mijn balans staat nu op 3100 euro. Ben ook helemaal geen expert, eigenlijk helemaal niet maar denk heel simpel.
Stel je koop voor 200 euro een coin ( ik heb 56 miljoen shiba inu coins ) en die coin wordt 1 cent waard ooit. Dan heb je al een leuk rendement.
Ga alleen nooit met geleend geld beleggen, of geld die je eigenlijk niet kan missen is mijn advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
en @frank060272 een tip: noem nooit bedragen op fora :)
Pagina: 1