Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy hardcore
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo Tweakers.

Ik zoek software om gegevensdragers onherstelbaar te wissen.

Met onherstelbaar bedoel ik dat alles wat op een gegevensdrager staat gewist word en dat het niet meer terug kan worden gehaald.
Met gegevensdragers bedoel ik hardware waar dingen op kunnen worden opgeslagen.

Hardware is bijvoorbeeld: harde schijf, SSD-schijf, usb-stick, smartphone, tablet, diskette, enz.

Ik heb een vorm van Autisme.
Ik wil een soort eigen ‘dagbestedings-project’ beginnen, het kan ook buiten dagbesteding tijd zijn.

Ik heb liever betaalde software vergeleken met gratis software.
Gratis software kunnen mensen ook zelf uitzoeken.
Als mensen via mijn website software gebruiken waar ik voor heb betaald dan kan dat een dienst van mij zijn,
die ik hun gratis geef,
dit kan in ruil voor de hardware die gewist is zijn,
op die manier wil ik aan hardware komen,
en als (een gedeelte van) die hardware naar andere mensen gaat,
dan kan ik er op een manier mogelijk voordeel aan hebben.
Het zou wel handig zijn als ik de software kan kopen voor een symbolisch bedrag.

Op mijn website mag die software staan,
en dan is het de bedoeling dat mensen via mijn website de software kunnen gebruiken,
maar welke manier handig is,
daarover graag advies van jullie. Bijvoorbeeld:
– Downloaden en offline gebruiken (bijvoorbeeld met éénmalige code)
– Via mijn website online gebruiken (graag geen snelle internetverbinding nodig,
en graag niet veel snelheid van de server(s) vragen)
– Andere mogelijkheden, hebben jullie ideeën?

Het is handig als de software een ‘’rapportje’’ maakt over of het wissen gelukt is.
Het is handig als de software zoekt naar bad sectors (beschadigde sectoren).

Software
Welke software adviseren jullie mij?

Killdisk van Lsoft wordt het niet,
hun willen niet dat ik een ‘pro licentie for personal use’ bij allerlei mensen thuis laat gebruiken.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Ik denk dat je naar iets vrij onmogelijks zoekt. Want als het om betaalde software gaat, wat jij vervolgens gratis verstrekt, dan is het businessmodel van die betaalde software niks meer waard. Want de hele wereld kan dan gratis bij jou terecht in plaats van te betalen bij de maker.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 17-04-2021 11:33 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Adviseer mensen om Dban over de betreffende gegevensdrager te halen. Daarna valt er niets meer terug te halen. Duurt wel een aardige tijd, voor een HDD van 750GB was die 11 uren bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:51

g0tanks

Moderator CSA
De situatie die je schetst is ongebruikelijk, ik verwacht niet dat zoiets bestaat zoals @Hahn al aangeeft.

Daarnaast is 'het is betaald in plaats van gratis' geen unique selling point of iets van toegevoegde waarde. Zoals je zelf zegt is er genoeg (goede) gratis software beschikbaar. Ik verwacht dat men gebruik wil maken van een dienst omdat ze het zelf niet kunnen, niet omdat ze denken dat het alleen met betaalde software kan.

Wat dat betreft verwacht ik dat je meer succes krijgt als je focust op je expertise vermarkten en bouwt aan vertrouwen (het gaat immers om vertrouwelijke data die de klant aan jou toevertrouwt), in plaats van de focus leggen op de software.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iridium magneten en boormachine werken ook.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
DJMaze schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:41:
Iridium magneten en boormachine werken ook.
Het gaat volgens mij alleen over data wissen, niet de datadrager onbruikbaar maken ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1