stroomkabel kapot door verbouwing buren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbaas
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-05-2021
Mijn vraag
Beste allemaal.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.
ik heb recent nieuwe buren gekregen die aan het renoveren zijn geslagen. tijdens het verbouwen zijn ze door een stroomkabel heen gegaan die bij mij voor een kabelbreuk heeft veroorzaakt.
schijnbaar is er tijdens de bouw van de huizen ( in de jaren 80) niet echt opgelet met het leggen van de stroomkabels. mijn stroomkabel loopt dus via hun badkamermuur. Nou weigeren ze om de kosten die ik heb opgelopen om de kabel te vervangen te vergoeden of bij hun aansprakelijkheid verzekering neer te leggen. ze zijn bij mij langs geweest en hebben gezegd dat ze het best wel willen vergoeden maar dat dan de kabel wel verlegd moet worden op mijn kosten. Mijn vraag is dus geldt er voor dit probleem ook zoiets als een verjaring termijn aangezien de kabel er al vanaf 1985 door de muur loopt? ben ik in het recht om mijn gemaakte kosten te laten vergoeden.
alle hulp is welkom!!

Beste antwoord (via leonbaas op 17-04-2021 15:12)

Anoniem: 1271350

Tip 1.. Documenteer alles, maak een goed dossier. Gezien het standpunt van je nieuwe buren lijkt me dit heel belangrijk, met deze mensen ga je nog wel vaker in conflict komen.. Als het dus gewoon in de gedeelde muur is, vind ik hun standpunt sowieso wel heel associaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
En hun badkamermuur is geen muur tussen de huizen in?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Wat is de situatie precies? Is dit een woningscheidende wand en hoe diep kwamen ze deze kabel (was het niet gewoon een buis met draad?) tegen?

Als ze tot over de helft door een woningscheidende wand aan het frezen zijn geweest, zou ik ze om te beginnen eens verzoeken om hun afvoerleiding (?) uit jouw helft van de muur te verwijderen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Meteen al een lekker begin met de nieuwe buren :/

En om dan meteen te eisen dat de kabels meteen worden verlegd vind ik ook maar zo-zo. Ik kan je niet veel adviseren, wel wens ik je sterkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 258387 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:39:

En om dan meteen te eisen dat de kabels meteen worden verlegd vind ik ook maar zo-zo. Ik kan je niet veel adviseren, wel wens ik je sterkte.
Tja, als die leiding ergens midden door hun woning zou lopen waar je deze absoluut niet hoeft te verwachten, en er zijn ook geen erfstdienstbaarheden voor beschreven in de koopovereenkomst, moet je dit dan wel in stand houden? Misschien willen ze die hele muur wel uitbreken, wat dan?

Gaat dit trouwens om een zelfstandige woning of om een appartement? In de laatste kom je natuurlijk wel vaker leidingen tegen van buren (de riolering van de bovenburen bijvoorbeeld). Maar in een eengezinswoning hoef je daar naar mijn idee toch echt niet op te rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja dit kan gebeuren maar in deze ontslaat het hun niet van hun aansprakelijkheid. Heb het zelf meegemaakt bij een verbouwing van een huis uit 1900 enkelsteens tussen de huizen keen ineens door een gaatje bij hun naar binnen. Shit happens verhelpen en weer verder. Denk dat je er vooral samen uit moet komen. Maar uit je post merk ik al een zekere standpunt inname. Misschien is er geen aansprakelijkheidsverzekering?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
De logische oplossing is dat de buren het nu fixen as-is en dat bij de eerste relevante verbouwing bij topicstarter dat de situatie genormaliseerd wordt (op kosten van topicstarter uiteraard). De kosten van nu verleggen staan waarschijnlijk niet in verhouding tot het belang.

Zelfs als de buren een recht hebben (wat na 30+ jaar behoorlijk genuanceerd zal liggen) dan hebben ze niet het recht om de boel zomaar te slopen (onrechtmatige daad) en eisen te stellen nadat dat is gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 17-04-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
Aangezien jullie beiden niet konden weten dat 35 jaar geleden iemand heeft lopen prutsen zou ik de kosten delen. Dat zij er op aandringen om de situatie dan op een logische manier te herstellen vind ik ook geen vreemde eis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:43
Wat de situatie misschien voor velen verduidelijkt is een omschrijving van de opbouw van de muur. Halfsteens, steens of 2x halfsteens met een spouw ertussen.

Kernwoorden voor jou om op te zoeken is: leidingwerk in een mandelige muur.

Ps, wanneer er sprake is van een spouw spreek je volgens mij niet van een mandelige muur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jadjong schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:51:
Aangezien jullie beiden niet konden weten dat 35 jaar geleden iemand heeft lopen prutsen zou ik de kosten delen.
Waarom zouden de kosten voor herstel gedeeld moeten worden. Als je als nieuwe eigenaar van een woning zonder controle maar gaat lopen boren en hakken in muren, dan mag je ook opdraaien voor eventuele schade aan derden die je veroorzaakt. Dan hadden de buren maar even een leidingzoeker moeten gebruiken.
Dat zij er op aandringen om de situatie dan op een logische manier te herstellen vind ik ook geen vreemde eis.
Dat kan altijd nog. Maar dan zou ik het logisch vinden om die kosten te gaan delen. Beide partijen hebben er immers profijt van.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Woon je dan rustig, laat je de buren verbouwen met alle overlast van dien “maar ach iedereen wil is wat”. En dan krijg d’r nog gezeik van ook. Los je het op voor ze (gezien je het al hersteld lijkt te hebben?) en dan nog niemand die de kosten wil nemen?

Sterkte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Wat mij betreft kan het alle kanten op, afhankelijk van wat voor muur het precies is.

Overigens zou ik zelf hoe dan ook die kabel verleggen. Straks verhuizen ze na 2 jaar en krijg je de volgende klusser die door de muur heen ragt. Het lijkt mij ook een gebrek dat je moet melden wanneer je zelf verkoopt. Of nu dus oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 23:25
We komen hier niet veel verder zonder meer info van TS. Er is al verschillende keren gevraagd over meer uitleg over de situatie.

Ik sluit me bij de rest aan; hoe dik is de muur, wat is de opbouw ervan, hoe loopt de kabel precies, en hoe diep zijn de buren gaan kappen?

[ Voor 5% gewijzigd door Remcoder op 17-04-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbaas
Beste reageerders alvast bedank voor jullie antwoorden. Het gaat om een scheidingsmuur tussen 2 woningen. De vriend die het aan het verbouwen is ( geen aannnemer) is gewoon gaan frezen om de waterleiding om te leggen. Hij heeft ook een eigen kabel die ernaast lag ook doorgesneden. Lijkt me dus dat de kabels gewoon tussen de woningen door de muur lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Remcoder schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:49:
We komen hier niet veel verder zonder meer info van TS. Er is al verschillende keren gevraagd over meer uitleg over de situatie.

Ik sluit me bij de rest aan; hoe dik is de muur, wat is de opbouw ervan, hoe loopt de kabel precies, en hoe diep zijn de buren gaan kappen?
Maar dat doet er toch helemaal niet toe?
Ze zijn blijkbaar zonder gebruik van een leidingzoeker gaan frezen en hebben daarmee schade toegebracht aan andermans huis.
Lijkt me een vrij eenvoudige case.

Gezien de houding van de buren lijkt me dit een gevalletje rechtsbijstand. Of natuurlijk alles zelf vergoeden als investering in de relatie met je buren....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xander
leonbaas schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:22:
Het gaat om een scheidingsmuur tussen 2 woningen.
Wat voor een muur is dit? Enkelsteens? Een spouwmuur?

Als het maar een enkele muur is dan zat deze leiding misschien wel gewoon "aan jouw kant" van de muur en is daar helemaal niets mis mee. De schade kun je dan volledig aan de buren toerekenen. De leiding hoeft dan ook helemaal niet verlegd te worden.

Maar dan zou ik wel even heel graag weten wat men zo diep in de muur heeft ingefreesd! Als daar nu een afvoer van de buren loopt dan ga je daar misschien wel geluidsoverlast van krijgen. Trek dan op tijd aan de bel zodat ze het nog kunnen aanpassen zonder dat het erg ingrijpend wordt.

Als het een spouwmuur is en jouw leiding lag aan hun kant van de spouw... Tja. Dan kun je naar mijn idee schade die ontstaat door jouw gebrekkige installatie niet aan de buren aanrekenen.
Wootism schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:33:
Maar dat doet er toch helemaal niet toe?
Ze zijn blijkbaar zonder gebruik van een leidingzoeker gaan frezen en hebben daarmee schade toegebracht aan andermans huis.
Of aan hun eigen huis. Dat is in de basis natuurlijk niet verboden.

De situatie met die woningscheidende wand is mij nog niet helemaal duidelijk...

[ Voor 18% gewijzigd door Xander op 17-04-2021 14:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Tip 1.. Documenteer alles, maak een goed dossier. Gezien het standpunt van je nieuwe buren lijkt me dit heel belangrijk, met deze mensen ga je nog wel vaker in conflict komen.. Als het dus gewoon in de gedeelde muur is, vind ik hun standpunt sowieso wel heel associaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbaas
Het gaat om een spouwmuur tussen 2 huizen. De pijp met de kabel lag wel meer richting hun kant in de muur. Heb van mijn andere buren te horen gekregen dat zij dit probleem ook hebben gehad. Het schijnt dus dat bij de bouw van de huizen de leidingen nogal scheef geïnstalleerd zijn. Ondertussen alweer contact gehad met de buren en ze lijken toch een beetje terug te krabbelen met hun uitspraken dus misschien komt het nog goed.
Iedereen bedank voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41

Yucon

*broem*

Anoniem: 258387 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:39:

We horen hier wel alleen de kant van TS inclusief een filter waar de woorden van de buren doorheen gegaan zijn. Als buurman kan ik me het gevoel van 'ok, dit is bagger, dit moet wel richting een logischere situatie gefixt worden' prima voorstellen.

In hoeverre is het aan de kant van TS mogelijk dit aan te passen? Praten we over een afgewerkte muur die voor veel geld hersteld moet worden of is het een stuk met 20 jaar oud behang achter een makkelijk te verplaatsen kast?

edit: gekruist met de post van TS zojuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
Question Mark schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:30:
[...]
Waarom zouden de kosten voor herstel gedeeld moeten worden. Als je als nieuwe eigenaar van een woning zonder controle maar gaat lopen boren en hakken in muren, dan mag je ook opdraaien voor eventuele schade aan derden die je veroorzaakt. Dan hadden de buren maar even een leidingzoeker moeten gebruiken.

[...]

Dat kan altijd nog. Maar dan zou ik het logisch vinden om die kosten te gaan delen. Beide partijen hebben er immers profijt van.
Ik ga er anno 2021 van uit dat er nog maar weinig woningen zijn waarbij je met een standaard muurfrees de bekabeling van de buren kan raken. Twee stenen plus isolatie is al snel 15 centimeter, dat is een flink zaagblad. :P Daarom is het bij totale renovatie niet ongewoon om gas/water/elektra af te sluiten en als een losgeslagen aap alles kaal te trekken.

Daarnaast ging er een beetje van uit dat als je het gaat herstellen dat je dat ook gelijk op de goede manier doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
leonbaas schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:05:
Het gaat om een spouwmuur tussen 2 huizen. De pijp met de kabel lag wel meer richting hun kant in de muur.
Het zal wel aan mijn gebrek aan fantasie liggen maar ik zie het nog steeds niet voor me. :+ Lag deze dan ín de spouw? Of door het spouwblad van de buren?

Het laatste kan ik me erg slecht voorstellen. In het eerste geval, wat moet ik dan denken bij:
leonbaas schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:49:
ze zijn bij mij langs geweest en hebben gezegd dat ze het best wel willen vergoeden maar dat dan de kabel wel verlegd moet worden op mijn kosten.
?

Ik zou zeggen, sla een paar zadels op de leiding zodat het aan jouw spouwblad vastzit en in jouw helft van de spouw blijft en de buren kunnen er toch niets meer van vinden? (Aangenomen dat je daar nu bij kunt door het gat van de buren. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbaas
Yucon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:07:
[...]

We horen hier wel alleen de kant van TS inclusief een filter waar de woorden van de buren doorheen gegaan zijn. Als buurman kan ik me het gevoel van 'ok, dit is bagger, dit moet wel richting een logischere situatie gefixt worden' prima voorstellen.

In hoeverre is het aan de kant van TS mogelijk dit aan te passen? Praten we over een afgewerkte muur die voor veel geld hersteld moet worden of is het een stuk met 20 jaar oud behang achter een makkelijk te verplaatsen kast?

edit: gekruist met de post van TS zojuist
Het gaat om een volledig afgewerkte muur aan mijn kant met tegels aangezien het de badkamer is die net 3 jaar geleden gerenoveerd is. Ik heb het er weer met de buren over gehad vandaag en ze gaan maandag toch informeren bij de verzekering. Ik heb hun ook aangeboden om de kosten te splitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 16:31
Lijkt mij dat ze gewoon aansprakelijk zijn voor herstel.

Eventueel verleggen zal afhankelijk zijn van of de leiding op de huidige plek had mogen liggen en wie die leiding dan graag op een andere plek wil hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
leonbaas schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:19:
[...]

Het gaat om een volledig afgewerkte muur aan mijn kant met tegels aangezien het de badkamer is die net 3 jaar geleden gerenoveerd is. Ik heb het er weer met de buren over gehad vandaag en ze gaan maandag toch informeren bij de verzekering. Ik heb hun ook aangeboden om de kosten te splitten.
Hier een plaatje van een spouwmuur. Als links jouw huis is, en rechts van de buren, waar liep dan jouw leiding nou precies?

Afbeeldingslocatie: https://www.energiekvelsen.nl/wp-content/uploads/2018/12/doorsnee-spouwmuur-parels-1.jpg
Liep die door de spouw, aan de kant van de buren? Liep die door de muur van de buren, aan de kant van de spouw. Of liep hij door de muur van de buren, aan de kant van de buren? Dat laatste lijkt mij apart, maar het lijkt mij ook de enige mogelijkheid waarmee je met een leidingfrees erdoorheen komt. Tenzij ze een WC afvoer erdoorheen hebben gefreesd ofzo.

Vind dat een aantal hier ook wel heel makkelijk over een leidingzoeker hebben: Als ik in mijn huis ga klussen waarbij het compleet verbouwd wordt en opnieuw gedaan wordt, dus een doorgesneden leiding me weinig uitmaakt, dan zou ik ook niet verwachten dat kabels van de buren door mijn badkamermuur lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:34
Volgens mij wordt iets als dit ook prima gedekt door een aansprakelijkheids- of opstalverzekering. Niet te veel focus leggen op eventuele bouwfouten, wel de focus leggen op dat de buren een foutje gemaakt hebben met klussen.

Met een beetje geluk kunnen je buren mbv hun verzekering een aannemer inschakelen die het meteen goed oplost voor alle partijen (ook met oog op de toekomst), zonder dat het jullie of je buren iets kost.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• leonbaas
Sissors schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:26:
[...]

Hier een plaatje van een spouwmuur. Als links jouw huis is, en rechts van de buren, waar liep dan jouw leiding nou precies?

[Afbeelding]
Liep die door de spouw, aan de kant van de buren? Liep die door de muur van de buren, aan de kant van de spouw. Of liep hij door de muur van de buren, aan de kant van de buren? Dat laatste lijkt mij apart, maar het lijkt mij ook de enige mogelijkheid waarmee je met een leidingfrees erdoorheen komt. Tenzij ze een WC afvoer erdoorheen hebben gefreesd ofzo.

Vind dat een aantal hier ook wel heel makkelijk over een leidingzoeker hebben: Als ik in mijn huis ga klussen waarbij het compleet verbouwd wordt en opnieuw gedaan wordt, dus een doorgesneden leiding me weinig uitmaakt, dan zou ik ook niet verwachten dat kabels van de buren door mijn badkamermuur lopen.
De kabel is dus tijdens het leggen door de spouw heen gegaan en aan de kant van de buren uitgekomen schijnbaar. Maar we zijn eruit gekomen met ze allen. We doen ieder de helft van de kosten en de kabel blijft liggen waar die nu zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
leonbaas schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:49:
[...]

De kabel is dus tijdens het leggen door de spouw heen gegaan en aan de kant van de buren uitgekomen schijnbaar. Maar we zijn eruit gekomen met ze allen. We doen ieder de helft van de kosten en de kabel blijft liggen waar die nu zit.
Wauw, ik had er geen cent aan meebetaald.
De buurtjes lachen zich nu rot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:13
Ik vind het een perfecte oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Ik begrijp niet heel goed wat er nu te splitten valt. Als die muur aan hun kant toch al open ligt zijn de kosten van herstel zo'n beetje verwaarloosbaar. Tientjeswerk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Yucon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:09:
Ik begrijp niet heel goed wat er nu te splitten valt. Als die muur aan hun kant toch al open ligt zijn de kosten van herstel zo'n beetje verwaarloosbaar. Tientjeswerk..
Je gaat bedrading natuurlijk niet doorverbinden in de spouw. Die vervang je van het begin tot einde.

Als je daar een vakman voor laat komen (€50 voorrijdkosten), die nog even moet zoeken waar de leiding dan precies begint en eindigt, die irritante kroonluchter van de centraaldoos af moet halen, en dan nog daadwerkelijk de bedrading moet vervangen, wil ik best geloven dat zoiets je €150 ofzo gaat kosten.

Maar ja, dat is misschien wel minder dan het eigen risico van die aansprakelijkheidsverzekering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus eigenlijk kunnen ze nu gewoon van jouw stroom aftappen om de (bad)kamer te voorzien van verlichting/jacuzzi/plantages/etc.... leuk voor je stroomrekening zo <evil grin>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
[...]

De kabel is dus tijdens het leggen door de spouw heen gegaan en aan de kant van de buren uitgekomen schijnbaar.
Maar wat betekent 'aan de kant van de buren uitgekomen'? Liep jouw kabel in hun muur of liep jouw kabel gewoon door de spouw?

Ik mag namelijk hopen dat ze niet door de muur tot in de spouw hebben lopen frezen, hakken en breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Xander schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:26:
[...]

Je gaat bedrading natuurlijk niet doorverbinden in de spouw. Die vervang je van het begin tot einde.

Als je daar een vakman voor laat komen (€50 voorrijdkosten), die nog even moet zoeken waar de leiding dan precies begint en eindigt, die irritante kroonluchter van de centraaldoos af moet halen, en dan nog daadwerkelijk de bedrading moet vervangen, wil ik best geloven dat zoiets je €150 ofzo gaat kosten.

Maar ja, dat is misschien wel minder dan het eigen risico van die aansprakelijkheidsverzekering.
Er was al een beun bezig..

edit: niet dat die dat met kroonsteentjes moet fixen, maar ik ging er wel vanuit dat hij het zou oplossen. Hoewel dat waarschijnlijk niet het geval is nu ik er nog eens over nadenk, want dan waren ze mogelijk niet eens bij TS uitgekomen maar was het al geregeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Yucon op 17-04-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Yucon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:14:
[...]

Er was al een beun bezig..
Die kan wel even een beunoplossing (lasdoos in de spouw ofzo) maken wil je zeggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:45
Rukapul schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:51:
[...]

Maar wat betekent 'aan de kant van de buren uitgekomen'? Liep jouw kabel in hun muur of liep jouw kabel gewoon door de spouw?

Ik mag namelijk hopen dat ze niet door de muur tot in de spouw hebben lopen frezen, hakken en breken.
Ik vind het ook nogal een vaag verhaal waar je als buitenstaander weinig mee kunt.

Tevens snap ik niet wie het voor elkaar krijgt om, indien er sprake is van een spouwmuur, een leiding/kabel in de muur van de aansluitende woning te leggen. Zo'n bedrijf heeft wat mij betreft geen bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:55

Amphiebietje

In de blubber

Frappuccino schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:26:

Tevens snap ik niet wie het voor elkaar krijgt om, indien er sprake is van een spouwmuur, een leiding/kabel in de muur van de aansluitende woning te leggen. Zo'n bedrijf heeft wat mij betreft geen bestaansrecht.
Sommige aannemers maken er gewoon een zooitje van, of doen aan doelbewust bedrog.

In mijn vorige woonplaats werd bij de bouw van een apartementencomplex in lokale berichtgeving gepocht over hoe geluidsdicht de nieuwe woningen waren, met niet-doorlopende vloeren etc. Dan loop ik er langs tijdens de bouw, en is de verdiepingsvloer 1 betonnen plaat die door alle woningen doorloopt... 8)7 Dat was overigens een grote Nederlandse aannemer, dezelfde die elders in het land een zichzelf met de grond gelijk makende parkeergarage heeft gebouwd... :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
Amphiebietje schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:04:
[...]
Dat was overigens een grote Nederlandse aannemer, dezelfde die elders in het land een zichzelf met de grond gelijk makende parkeergarage heeft gebouwd... :F
Daar zou ik m'n auto nog steeds niet neer zetten, zeker niet als het vriest, deze winter een plak van 1m2 beton naar beneden uit een vloer .. BAM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Perfecte oplossing

Zoals vaker maar helemaal met buren:
“Its sometimes better to lose the argument than to lose the relationship”

En dan vraag ik mij af of je hier uberhaupt een argument verloren hebt. Als de situatie andersom was geweest had ik half tweakers vast gehoord over erfgrens en dat die kabel daar niet hoorde te liggen :+

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 17-04-2021 19:44 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:52

Part

Helemaal niets.....

laurens0619 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:42:
Perfecte oplossing

Zoals vaker maar helemaal met buren:
“Its sometimes better to lose the argument than to lose the relationship”

En dan vraag ik mij af of je hier uberhaupt een argument verloren hebt. Als de situatie andersom was geweest had ik half tweakers vast gehoord over erfgrens en dat die kabel daar niet hoorde te liggen :+
Zou ik bij het in frezen van een water leiding (paar cm diep) er niet eens opkomen dat dit een elektra buis van de buren is. Niet bij een steensmuur en helemaal niet met een spouw muur.

Ik vraag mij dan ook af hoe men er achter gekomen is dat het doorfrezen problemen bij de buren heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Part schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:31:
[...]

Zou ik bij het in frezen van een water leiding (paar cm diep) er niet eens opkomen dat dit een elektra buis van de buren is. Niet bij een steensmuur en helemaal niet met een spouw muur.

Ik vraag mij dan ook af hoe men er achter gekomen is dat het doorfrezen problemen bij de buren heeft gegeven.
Kleine gok:
Je hoort iemand frezen, paf stroom valt uit, je belt aan bij de buren

Zoiets? :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 13:47
Contacteer toch je eigen verzekering? Die horen dat voor je op te lossen.
"De buur is aan het bouwen en heeft mijn kabel doorgesneden". Meer tijd hoef je er niet in te steken :)

Jou verzekering zal dat best wel verhalen op de dader

[ Voor 13% gewijzigd door larsg op 18-04-2021 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:18

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Hoe kan een leiding van jou in de muur van de buren terecht komen? Dat slaat toch nergens op? Zeker met een spouwmuur waar we denk ik wel vanuit mogen gaan, is dit toch onmogelijk?

Of is dit een in het verleden opgeknipte/opgedeelde woning ofzo? Dat van 1 woning meerdere woningen zijn gemaakt?

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:25
Ik begrijp dus dat er zo diep gefreesd is dat de buren in de spouw uitgekomen zijn? Het lijkt mijn iig niet wenselijk dat zij een afvoerbuis in de spouw leggen ivm geluidsoverlast (of lekkage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 10:05
pagina 2 en nog altijd geen idee hoe die muur situatie nou eigenlijk is. @leonbaas kan je dat niet eens verder toelichten want ik ben zo te zien niet de enige die het niet volgt. Ik ben heel benieuwd naar het beun niveau van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:38:
Hoe kan een leiding van jou in de muur van de buren terecht komen? Dat slaat toch nergens op? Zeker met een spouwmuur waar we denk ik wel vanuit mogen gaan, is dit toch onmogelijk?
De huidige manier van bouwen is wat anders dan die van 40 jaar geleden, toen er in rap tempo woningen neergeploft zijn.
Pagina: 1