Krups espresso machine volledig geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-04 13:43
Beste Tweakers,

Once again, I am asking for your support. Deze keer gaat het niet om een computerprobleem, maar wel om een probleem met mijn volautomatische Krups espressomachine. Dit betreft model EA6935.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnRY2iQU7Wp0bXg_wDJ9NUATIag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lANKR98alBrNK2hGVf51LGWL.jpg?f=user_large

Sinds twee dagen blijft deze geblokkeerd staan met de melding "Maak de koffiedikopvangbak schoon" op het display. Uitgebreid schoonmaken lost (uiteraard) dit probleem niet op.
De handleiding is geen grote hulp, ik vind geen instructies hoe ik het toestel volledig kan resetten en ik raak niet in het "setup" menu zolang deze foutmelding verschijnt. Dat doet deze meteen bij het opstarten, dus daar zit ik ook vast...

Dit is een paar jaar geleden ook al eens voorgevallen, toen raakte dit probleem opgelost door de "uitlaat" voor het koffiedik schoon te maken met perslucht. Dit werkt echter niet deze keer, uiteraard wil ik graag voorkomen dat hierdoor het toestel dient vervangen te worden.

Hebben mede-Tweakers praktische tips die ik nog kan testen of ervaring met een soortgelijk probleem? Jullie zouden me hiermee enorm uit de brand helpen.

Alvast bedankt!
Tricolores

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-04 13:43
Dat is voor een Nespresso machine, dus één met Nespresso capsules :) Ik heb een machine die bonen maalt, totaal ander model en opzet waarop deze toetsen dus niet aanwezig zijn.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

The End

!Beginning

Ergens zit een sensor of een palletje die de inhoudt van dat bakje meet. Je kan even zoeken in de buurt van het bakje of er een palletje zit en of die een beetje stroef loopt. Meestal even terugduwen en dan werkt hij weer.