Lenovo Slim 7 update naar Windows 20h2 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19
Hallo, sinds een weekje de bezitter van een Lenovo Slim 7 (14are) met Ryzen 4700u.

Nu wilde ik vandaag een update uitvoeren naar Windows 10 2h02 maar dit weigert hij in alle toonaarden. Idem voor de Windows april patch. Foutmelding die ik telkens ontvang in Windows update is: 0x800f0900. Google, rebooten, update assist en probleemoplosser draaien bieden nog geen soelaas.

Eerder vandaag had ik wel dat het wijzigen van de Brightness via F5/F6 niet werkte maar na een Lenovo update die door Windows update werd binnengehaald werkte dit weer.

Iemand een idee? Zou Lenovo nog niet alle hardware compatible gemaakt hebben voor 2h02? Of is mijn Windows update corrupt geraakt (tijdens een eerdere update raakte de pc in slaapstand (?) en kreeg ik een blauw scherm met alleen de cursor in beeld (dus zonder "smiley" ;)). Maar na een geforceerde reboot leek alles te functioneren.

Of wordt het toch de boel even teruggooien met system restore naar fabrieksinstellingen? Hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens wat de Windows Update Assistant zegt. Een van mijn laptops kreeg 20H2 niet voor elkaar via de normale Windows Update, maar deed het wel goed via de Assistant.

Edit: of is dat de update assist die je hebt geprobeerd?

Is er een virusscanner die in de weg zit?

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 17-04-2021 03:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
gambieter schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 03:04:
Kijk eens wat de Windows Update Assistant zegt. Een van mijn laptops kreeg 20H2 niet voor elkaar via de normale Windows Update, maar deed het wel goed via de Assistant.

Edit: of is dat de update assist die je hebt geprobeerd?

Is er een virusscanner die in de weg zit?
Update assist is inderdaad de update assistent ;). Deze download en installeert maar wanneer de pc opnieuw opstart blijf ik toch op de oude Windows versie zitten.

Virusscanner zat er in eerste instantie inderdaad op. Irritante Mcafee bloatware, maar die had ik er ondertussen ook al afgeworpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
Windows reinstall lijkt het mogelijk te hebben opgelost. Wellicht hing het ook samen met: nieuws: Windows 10-gebruikers melden crashes na recente update en Lenovo die zijn drivers niet helemaal up to date had. We gaan zien hoe het verder gaat. Cased solved (voor nu)