Een deurbel camera of? ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColtCZT
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05 11:16
Hi allen,

Ik zit te orienteren voor een deurbel camera, echter wil ik "inbrekers" ook niet het idee geven dat er een camera aan mijn deur gehangen zit, want? Waarom zou je een camera hebben? Ik heb toch geen goudstaven in huis liggen?

Dus is er een methode om op een (tft) scherm te zien wie er aanbelt? En een hidden/verborgen camera aan mijn voorruit (boven mijn deur) te plaatsen? Zo kan ik mijn camera toch een soort van verbergen...

Iets met motion-detection die verdachte beelden opslaat zou handig zijn...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Elke poffertje pannekoek heeft een camera tegenwoordig.

Was laatst bij mijn ouders in de straat aan het kijken.
Van de 24 huizen hadden er 19 een deurbel camera.

Dus je maakt je zorgen om niks. Je trekt niet meer of minder aandacht.
En wordt niet uitgegaan dat iemand met een deurbel camera goud staven in huis heeft. Je loopt niet meer of minder risico dan de buurman zonder camera.
Zorg er voor dat je hang en sluitwerk beter is als dat van de buren.
Dan is jou huis al minder interessant.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het heeft ook niet zoveel nut want ze trekken zich niets aan van een camera. Mits je zorgt dat je real time gewaarschuwd wordt en actie kan ondernemen heeft het weinig nut. Ze dragen een zwarte hoodie of petje en in het donker wordt herkenning zeer moeilijk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Persoonlijk zou ik er voor zorgen dat hang en sluit werk op orde is, daarnaast als je toch voor een deurbel met camera wilt gaan. Kijk naar een oplossing zonder cloud verplichting. Anders loop er later weer tegenaan dat men de stekker er uit trekt en jij met naar mijn idee over het algemeen veel te dure deurbel blijft zitten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:15
Een deurbel camera is leuk, maar houd inbrekers niet weg..
Familie van ons heeft ook zo'n ding (Ring Doorbell), en die zijn gewoon slachtoffer geworden van inbraak..
Die dingen zijn van grote afstand te herkennen, en hebben een vrij grote dode hoek..
Stukje ducktape erover en je bent helemaal klaar..

Beste oplossing is de camera's buiten bereik plaatsen, denk aan de dakgoot of binnen in de hal die op de voordeur gericht staat..

En denk ook goed aan wat je filmt, een deurbel camera die naar de straat gericht staat mag namelijk niet, want je mag openbare ruimtes niet filmen..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
verstappen33 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:23:
Een deurbel camera is leuk, maar houd inbrekers niet weg..
Familie van ons heeft ook zo'n ding (Ring Doorbell), en die zijn gewoon slachtoffer geworden van inbraak..
Die dingen zijn van grote afstand te herkennen, en hebben een vrij grote dode hoek..
Stukje ducktape erover en je bent helemaal klaar..

Beste oplossing is de camera's buiten bereik plaatsen, denk aan de dakgoot of binnen in de hal die op de voordeur gericht staat..

En denk ook goed aan wat je filmt, een deurbel camera die naar de straat gericht staat mag namelijk niet, want je mag openbare ruimtes niet filmen..
Elke deurbelcamera staat gericht op de straat en het wordt actief aangemoedigd door de politie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:15
Volgens de wet mag het niet, maar er zijn wat "grijze gebieden"

Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.

Bron: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:11
ChinaGeek schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:25:
Elke deurbelcamera staat gericht op de straat en het wordt actief aangemoedigd door de politie.
De politie bepaalt niet wat wel en niet mag. En ook de politie kan de wet overtreden. Ze zijn hierover al teruggefloten door de Autoriteit Persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
CVTTPD2DQ schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:09:
[...]

De politie bepaalt niet wat wel en niet mag. En ook de politie kan de wet overtreden. Ze zijn hierover al teruggefloten door de Autoriteit Persoonsgegevens.
Zeker niet, maar een deurbel die niet gericht is op de openbare weg, wordt in het gros van de gevallen een lastig verhaal.
Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:11
ChinaGeek schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:34:
Zeker niet, maar een deurbel die niet gericht is op de openbare weg, wordt in het gros van de gevallen een lastig verhaal.
Of niet?
Zolang het op je eigen terrein is mag je alles continu filmen. En volgens mij mag je ook de openbare ruimte filmen als je maar zorgt dat het niet continu gebeurt (door te triggeren op geluid, beweging, etc.)

Volgens mij zijn veel beveiligingscamera's trouwens in staat om een gebied te markeren waarvan geen data wordt opgeslagen.
Pagina: 1