Toon posts:

Instellen Ziggo modem geen IP bij geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat in de titel staat is niet mijn doel maar volgens mij wel nodig voor wat ik wil. Laat ik dus eerst uitleggen wat ik uiteindelijk wil.

Ik heb een Ziggo modem in bridge modus met daarachter een eigen router. Op deze router heb ik een 4G USB modem aangesloten in failover modus. Als de primaire verbinding wegvalt dan schakelt de router over op de 4G verbinding.

Deze opstelling heb ik getest door de coax aansluiting los te maken van het Ziggo modem. Ik zie dat de router maar heel kort overschakelt naar de 4G verbinding en dan weer terug naar de primaire verbinding met het Ziggo modem. Dit lijkt te komen doordat het Ziggo modem bij geen verbinding een 192.168.x.x adres doorgeeft. Hierdoor denkt de router dat er weer verbinding is. Ik kan via een 192.168.x.x adres het Ziggo modem ook benaderen.

Wie weet of het mogelijk is om het Ziggo modem zo in te stellen dat deze bij geen verbinding geen 192.168.x.x adres aanneemt?

Of een andere oplossing waardoor de router in dit geval wel overschakelt naar de 4G verbinding. Het is een router van DrayTek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als ik dit lees staat het standaard op arp-detectie. Probeer het eens met ping-detectie naar een populair adres, zoals 8.8.8.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad de oplossing. Kwam het toevallig ook tegen terwijl ik door de settings van router liep.
Dank voor de snelle reply!