Vraag over projecteren beeld van computer naar tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdberg81
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik heb een vraag over het gebruik van de Smart tv als 2e computerscherm.

Ik ken de mogelijkheid om via Wifi Direct het beeld naar mijn Sony smart tv te sturen. Dat werkt.

Echter, de desktop pc waar ik vaak mee werk heeft geen wifi. Nu ziet mijn pc het beeldscherm onder 'devices' staan. Ik zie alleen geen enkele mogelijkheid om het beeld te projecteren naar dit beeldscherm via het LAN netwerk.

Klopt het dat het 'projecteren' van het pc beeld op een tv enkel werkt via Wifi (direct?). Ik weet, ik kan een WIFI adapter kopen :) maar ik vroeg het mij gewoon af. Windows ziet immers een 2e scherm in mijn netwerk. Wanneer ik zoek op internet zie ik alleen maar mogelijkheden voor het draadloos projecteren van het beeld, of het aansluiten van een HDMI kabel :) Ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdberg81
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-10-2023
Trouwens, chromecasten vanuit de google browser werkt wel! Dus hij vind mijn tv. Maar ik Chromecast werkt enkel vanuit de Chrome browser en ik wil windows als geheel casten

[ Voor 11% gewijzigd door jvdberg81 op 16-04-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:28
probeer airparrot 3 te installeren op je pc. Bij mij werkt het naar een Apple tv, weet niet of dit naar een smart tv ook gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
jvdberg81 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:58:
Trouwens, chromecasten vanuit de google browser werkt wel! Dus hij vind mijn tv. Maar ik Chromecast werkt enkel vanuit de Chrome browser en ik wil windows als geheel casten
Hele scherm kan, is een beetje verborgen maar is een optie!

On your computer, open Chrome.
At the top right, click More and then Cast.
At the top, next to 'Cast to', click the Down Arrow.
Click Cast desktop.
Choose the Chromecast device where you want to watch the content.
https://support.google.co...atform%3DDesktop&hl=en-SG