Polynorm kozijnen inzagen voor doorleggen laminaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 21:02
Dag Tweakers!

Momenteel ben ik bezig met het leggen van laminaat in mijn nieuwe woning. Nu wil ik graag doorleggen zonder drempels en het liefst zonder plakplinten. Ik las dat er in deze gevallen vaak wordt gekozen voor het inzagen van de deurkozijnen, zodat het laminaat eronder geschoven kan worden. Ik heb stalen of aluminium Polynorm kozijnen.

Paar filmpjes gekeken, ziet er makkelijk zat uit, dus ik met mijn gloednieuwe Makita multitool met zaagblad met opschrift ''Metal'' aan de slag. Je raadt het vast al. Ging niet al te makkelijk.. :'( . Op nog geen half kozijn twee zaagbladen bot! Zaagjes zijn ook niet goedkoop met een prijs van 8 tot 10 euro per stuk.

Mijn vraag na een rondje Google is helaas nog steeds onbeantwoord. Vandaar dat ik de vraag hier maar stel. Is het uberhaupt mogelijk om dergelijke stalen kozijnen netjes in te korten? Het mooie van die multitool was namelijk dat je deze vlak op het laminaat kan houden en zo de perfecte afmetingen heb. Dit zal niet echt gaan met een haakse slijper vrees ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tyuHow0Rx85iKzequVwgylE3P0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ll27YvHc0OjWXYu99iRYNEFm.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Kromatic op 16-04-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18
Gewoon strak op paar mm afstand erlangs leggen en de ruimte opvullen met kit. Stalen kozijnen wil je niet inzagen, dan worden ze slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kun je ze niet omhoog schuiven? Je betaald wel teveel voor je bladen, bij ecotools bvb zon 2-4€p/s.
Slap worden is alleen aan de orde als je ze verticaal inzaagt.
Maar vibreert het hele kozijn niet mee? Multitool heeft wel een enigsinds “star” werkstuk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
Dit betreffen de originele Makita zaagbladen. In het vervolg wijk ik ook uit naar goedkopere alternatieven. Kozijn is niet omhoog te schuiven helaas. Ik denk dat ik inderdaad maar strak langs de randen ga leggen en kleurkit koop. Ik zag Colorsealant voorbij komen, dat ziet er best veelbelovend uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRsKQCbHC63L6iGy5q3ZccfPQ4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRN3pim7J00f3yZvpKI3q9jH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-09 22:47
Je hebt op maat gemaakte kunststof plinten voor deze kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
Dank voor de suggestie. Kun je me in de juiste richting wijzen? Ik kan niets vinden op het net over kunststofplinten voor Polynorm kozijnen.
Pagina: 1