Afwerking naad schuin dak op muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Zojuist zag ik op de eerste verdieping, onder het schuine dak, in een van de bergingen achter het knieschot daglicht. Vreemd, want volgens mij is dat niet de bedoeling. Er staat wel een suggestie op de bouwtekening met de strekking ‘naden afschuimen’. Ik ben niet zo bekend met het lezen van bouwtekeningen, maar voor zover ik afschuimen als term denk te begrijpen zou daar een streep pur in de naad gespoten moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkYHeCGv1oy-n-bt2V1btdQoE5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ds18HqF93iqzrlyn219Nu0ly.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt mijn aanname, en zou ik de kier inderdaad zelf kunnen verhelpen door het dicht te spuiten met het een of ander, of is er een betere manier?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Beste antwoord (via Ugchel op 18-04-2021 00:06)

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Haal een bus -flexibele- purschuim, bevochtig je naad even voor met de plantenspuit en dan lekker volschuimen. Pak daarna een biertje en mail je aannemer dat het een pannekoek is dat ze dit soort dingen in de bouw nog steeds niet goed opleveren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +8 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Haal een bus -flexibele- purschuim, bevochtig je naad even voor met de plantenspuit en dan lekker volschuimen. Pak daarna een biertje en mail je aannemer dat het een pannekoek is dat ze dit soort dingen in de bouw nog steeds niet goed opleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
deWit schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:06:
Het huis is van 88 dus ik weet niet of de aannemer erg onder de indruk zal zijn :) Morgen maar eens achter alle knieschotten kruipen voor een inspectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:23
Gewoon vol putten, heb ik hier ook gedaan. Hier lag er zelfs een (condens)afvoer van de cv naar de dakgoot door de kier :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:30
Gebanned schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:40:
Gewoon vol putten, heb ik hier ook gedaan. Hier lag er zelfs een (condens)afvoer van de cv naar de dakgoot door de kier :X
Hou dan je dakgoot in de gaten. Condens uit de CV kan nog weleens corrosief zijn en je dakgoot op termijn opvreten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:23
@ybos om die reden heb ik die beun constructie al jaren geleden weggehaald bij het verplaatsen van de cv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Om nog even een kleine opvolging te geven: na het demonteren van de spirobuizen voor de heteluchtverwarming de hoek volgepurd. Ging eigenlijk verrassend makkelijk, en volgens mij zit nu alles dicht. Met beter weer ook de buitenkant nog even afkitten, dan zit het zeker dicht (kon helaas ook niet overal achter het knieschot komen). Gelijk maar wat goede afsluiters in de spirobuis gezet, dus ik ben erg tevreden :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a43VMQZTEX45PyzBvJ3lacZeP7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4uhYcVeWiRSrcekHLEYhiOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DY3-Dil3_mROeK64-9AVl_vD70E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtWbnzHMFC8988e1Q0BMouVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 21:22
Die klep in die spiralobuis is bedoeld voor de debietregeling, waarom zou je die sectie dicht zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Evink schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:32:
Die klep in die spiralobuis is bedoeld voor de debietregeling, waarom zou je die sectie dicht zetten?
Omdat we die ruimte(n) niet (altijd) mee willen verwarmen.

Toevoeging: het liefst zouden we graag alle warmte naar boven afsluiten, maar in de zomer is het voor de ventilatie wel aardig om toch die buizen bruikbaar te houden. Verwarmen op de slaapkamers doen we eigenlijk nooit.

[ Voor 29% gewijzigd door Ugchel op 01-05-2021 17:46 ]

Pagina: 1