Net tijdens gebruik ging mijn monitor opeens uit, een 5 jaar oude Dell U3415WB. Lijkt geen stroom meer op te staan.
Heb met andere kabels getest en nog steeds niks.
Met een andere monitor exact hetzelfde aangesloten geen problemen.
Gezien de aanschafprijs en verder prima ding wil ik nog wel een poging wagen hem te maken.
(er zit geen officiele garantie meer op, ik verwacht eerlijk gezegd geen coulance van de winkel of Dell)
Met behulp van dit filmpje het ding uit elkaar getrokken: YouTube: Dell U3415W Monitor Repair
Bevindingen:
Plastic afdek kapje van het powerboard is gesmolten.
:strip_exif()/f/image/RaIOH0uxJRCbRuiNf23ho9qn.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de powerboard zelf zie ik ook een verbrand onderdeel en wat verkleuring op dezelfde locatie, zou dit de oorzaak kunnen zijn van het niet meer aan gaan?
:strip_exif()/f/image/5DTApvJtEHrosg3e3GjICKgm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan lastig herleiden wat voor onderdeeltje dit is, iets anders erop solderen wordt dus lastig (mits de verkleuring ook geen probleem geeft).
:fill(white):strip_exif()/f/image/dI52sBmNXPpNR5EJUSHCiTNM.png?f=user_large)
Edit: bovenste code lijkt LT4B48, maar krijg geen resultaten.
Als ik alleen google op S2MHA kom ik wel op een mogelijk exemplaar.
https://www.datasheets360...2mha/4245499157859982516/
Blijft wel de vraag of het vervangen hiervan weer een bruikbaar powerboard oplevert.
Ik kan eventueel nog ergens een multimeter op zetten, maar dan heb ik echt geen idee wat ik aan het doen ben, dus hulp benodigd
Verder kan ik geen optische defecten vinden.
Een "nieuw" board kost pakweg 50 euro, dus wilde graag bevestiging voordat ik ga bestellen.
Heb met andere kabels getest en nog steeds niks.
Met een andere monitor exact hetzelfde aangesloten geen problemen.
Gezien de aanschafprijs en verder prima ding wil ik nog wel een poging wagen hem te maken.
(er zit geen officiele garantie meer op, ik verwacht eerlijk gezegd geen coulance van de winkel of Dell)
Met behulp van dit filmpje het ding uit elkaar getrokken: YouTube: Dell U3415W Monitor Repair
Bevindingen:
Plastic afdek kapje van het powerboard is gesmolten.
:strip_exif()/f/image/RaIOH0uxJRCbRuiNf23ho9qn.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de powerboard zelf zie ik ook een verbrand onderdeel en wat verkleuring op dezelfde locatie, zou dit de oorzaak kunnen zijn van het niet meer aan gaan?
:strip_exif()/f/image/5DTApvJtEHrosg3e3GjICKgm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan lastig herleiden wat voor onderdeeltje dit is, iets anders erop solderen wordt dus lastig (mits de verkleuring ook geen probleem geeft).
:fill(white):strip_exif()/f/image/dI52sBmNXPpNR5EJUSHCiTNM.png?f=user_large)
Edit: bovenste code lijkt LT4B48, maar krijg geen resultaten.
Als ik alleen google op S2MHA kom ik wel op een mogelijk exemplaar.
https://www.datasheets360...2mha/4245499157859982516/
Blijft wel de vraag of het vervangen hiervan weer een bruikbaar powerboard oplevert.
Ik kan eventueel nog ergens een multimeter op zetten, maar dan heb ik echt geen idee wat ik aan het doen ben, dus hulp benodigd
Verder kan ik geen optische defecten vinden.
Een "nieuw" board kost pakweg 50 euro, dus wilde graag bevestiging voordat ik ga bestellen.
[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 16-04-2021 18:49 ]