Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Groen groener groenst] Refurbished en tweedehands witgoed

Pagina: 1
Acties:

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Wat zijn de ervaringen van Tweakers met refurbished en tweedehands witgoed?

Toen in 2020 mijn 15 jaar oude Bosch wasmachine opeens "like a Bosch" het washok in een zwembad veranderde (het water liep gewoon letterlijk zowat direct de machine uit) stond ik voor de keuze om deze te laten repareren of wat anders te kopen. Reparatie bleek €150-€200 te kosten. Nieuwe wasmachines kosten al snel €400-€500 dus reparatie leek financieel een goede optie. Tot mijn oog viel op het aanbod refurbished witgoed van "De Witgoed Topper". Besloten om daar voor €180 een refurbished Bosch wasmachine te kopen. Superdeal! Dan heb je voor het zelfde geld niet een gerepareerde wasmachine van 15 jaar oud, maar een gerepareerde wasmachine van 3 jaar oud.

Nu is mijn vaatwasser ook aan het overlijden. Hoe oud die is weet ik niet eens, ik heb 'm 5 jaar geleden voor €50 via Marktplaats gekocht van een particulier. Dus ik ging meteen weer bij de Witgoed Topper kijken... Die hadden wel een breed scala aan inbouw-vaatwassers, maar het aanbod vrijstaande was bedroevend en niet interessant. Dus ik ging elders zoeken, en uiteindelijk zojuist bij BCC een "outlet" model gekocht. Een nieuwe Sharp wasmachine die vanwege een beschadiging (deuk in de zijkant, die toch tegen een muur staat) geen €350 maar €250 kost.

Wat zijn jullie succesverhalen en horror stories omtrent het adopteren van pre-loved weeswitgoed? :D

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:38
Een BCC outlet model is geen refursbished of tweedehands item.

Outlet zoals bij Mediamarkt en BCC prima, gewoon goede producten.

Tweedehands witgoed begin ik niet aan, prijs daarvan is vaak veel te hoog in vergelijking met nieuw waarbij je weer vol op garantie hebt en betere (meestal) specificaties heeft.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Freakie1NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:47:
Een BCC outlet model is geen refursbished of tweedehands item.
Dat ben ik met je eens. Maar zoals gezegd kon ik helaas refurbished geen geschikte vrijstaande vaatwasser vinden. Dan is outlet toch een beetje next best thing.
Tweedehands witgoed begin ik niet aan, prijs daarvan is vaak veel te hoog in vergelijking met nieuw waarbij je weer vol op garantie hebt en betere (meestal) specificaties heeft.
Nou ja, als je dan naar die wasmachine kijkt, heb ik voor €180 een wasmachine waarvan een nieuw equivalent meer dan het dubbele zou kosten, met garantie. En mijn oude defecte is natuurlijk opgehaald door diezelfde toko, wellicht dat ze die kunnen refurbishen en voor €100 verkopen, of onderdelen ervan gebruiken om een andere wasmachine te refurbishen, dan is dat ook weer mooi meegenomen vanuit milieu-oogpunt.

En wat specificaties betreft speelt dat niet zo'n heel grote rol bij witgoed. De meeste mensen gebruiken van alle beschikbare (vaat)wasprogramma's slechts één of twee ervan, denk ik. Dan is het enige wat echt overblijft de energie- en waterzuinigheid, die natuurlijk met elke generatie verbetert. Maar ook daar is het hergebruiken van een oud apparaat, alles bij elkaar genomen, beter dan een nieuwe kopen.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True