Beste medetweakers,
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en krijgen vanuit de bouwer nu een aanbieding voor zonnepanelen. Zij hebben een samen aan de hand van de tekeningen en opties een berekening gedaan voor panelen op ons huis. Helaas is onze ligging niet ideaal en met een dakkapel aan de goede kant kost dit een hoop panelen. Ik ben zelf een totale n00b op dit gebied en weet enkel dat optimisers wel handig zijn met de schaduwwerking van onze dakkapel maar verder niet. De installateurs schrijven het volgende:
Uitbreidingsmogelijkheden
Onder voorbehoud van definitieve posities van optionele dakkapellen en/of dakvensters (indien van toepassing) en definitieve uitwerking van de zonnepanelen kunnen wij in totaal maximaal 26 zonnepanelen plaatsen op uw dak;
10 stuks op het zuidoosten, met een lichtinval van ca. 85%.
16 stuks op het noordwesten, met een lichtinval van ca. 53%.
Aanbod
Het aanbod bestaat uit het volgende:
ü Volledig zwarte Longi 365 zonnepanelen
ü Wanneer een zonnepaneel vermogensverlies lijdt door bijv. schaduw ondervinden de overige zonnepanelen hiervan geen vermogensverlies doordat gebruik wordt gemaakt van een Solaredge omvormer
ü Strakke montage met premium montagemateriaal van Nederlands fabricaat (Van der Valk Solar)
ü De zonnepanelen worden in landscape (horizontaal) geplaatst
ü Uniforme plaatsing door de hele wijk, dit zorgt voor een mooi aangezicht
ü Geen verschillende type zonnepanelen op het dak
ü De bekabeling en stekkers zijn van goede kwaliteit
ü Strakke kabelafwerking in de bouw geïntegreerd
ü De prestaties van de zonnepanelen kunt u volgen met een app of op de computer
ü Bij uitbreiding verzorgt de installateur de BTW teruggave (voor zo lang deze regeling van kracht is) voor u
Voor het uitbreiden van het aantal zonnepanelen bieden wij 1 pakket aan; Small.
Bij deze aanbieding zijn de standaard zonnepaneel(en) al verrekend in de meerprijs.
Het meest gunstige dakvlak (bezonning) zal altijd eerst gelegd worden.
Small
Totaal 10 zonnepanelen (zuidoosten);
Meerprijs: € 4.205,- incl. btw
Geschatte opbrengst: 3.103 kWh per jaar
Terugverdientijd: ca. 5,1 jaar
Rendement: 19,6%
De spullen die men gebruikt welke ik terug kan vinden zijn als volgt:
Panelen: Longi Solar LR4-60HPB-345-365M-V10-PV-LR5 All black en dan de 365 versie
Omvormer: Solaredge (zitten 2 folders bij de mail voor een 1 phase inverter SExxxxH series of 3 phase inverter se4k se10k).
Ik ben vooral benieuwd of dit een redelijke prijs is en of het verstandig is om meer dan 10 panelen te nemen. Dan ga je namelijk naar de noordwestelijke kant waar je maar 51% lichtinval hebt. Is dat rendabel om daar nog een paar duizend euro op stuk te slaan. Ik probeer in tussen nog wat meer informatie te krijgen.
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en krijgen vanuit de bouwer nu een aanbieding voor zonnepanelen. Zij hebben een samen aan de hand van de tekeningen en opties een berekening gedaan voor panelen op ons huis. Helaas is onze ligging niet ideaal en met een dakkapel aan de goede kant kost dit een hoop panelen. Ik ben zelf een totale n00b op dit gebied en weet enkel dat optimisers wel handig zijn met de schaduwwerking van onze dakkapel maar verder niet. De installateurs schrijven het volgende:
Uitbreidingsmogelijkheden
Onder voorbehoud van definitieve posities van optionele dakkapellen en/of dakvensters (indien van toepassing) en definitieve uitwerking van de zonnepanelen kunnen wij in totaal maximaal 26 zonnepanelen plaatsen op uw dak;
10 stuks op het zuidoosten, met een lichtinval van ca. 85%.
16 stuks op het noordwesten, met een lichtinval van ca. 53%.
Aanbod
Het aanbod bestaat uit het volgende:
ü Volledig zwarte Longi 365 zonnepanelen
ü Wanneer een zonnepaneel vermogensverlies lijdt door bijv. schaduw ondervinden de overige zonnepanelen hiervan geen vermogensverlies doordat gebruik wordt gemaakt van een Solaredge omvormer
ü Strakke montage met premium montagemateriaal van Nederlands fabricaat (Van der Valk Solar)
ü De zonnepanelen worden in landscape (horizontaal) geplaatst
ü Uniforme plaatsing door de hele wijk, dit zorgt voor een mooi aangezicht
ü Geen verschillende type zonnepanelen op het dak
ü De bekabeling en stekkers zijn van goede kwaliteit
ü Strakke kabelafwerking in de bouw geïntegreerd
ü De prestaties van de zonnepanelen kunt u volgen met een app of op de computer
ü Bij uitbreiding verzorgt de installateur de BTW teruggave (voor zo lang deze regeling van kracht is) voor u
Voor het uitbreiden van het aantal zonnepanelen bieden wij 1 pakket aan; Small.
Bij deze aanbieding zijn de standaard zonnepaneel(en) al verrekend in de meerprijs.
Het meest gunstige dakvlak (bezonning) zal altijd eerst gelegd worden.
Small
Totaal 10 zonnepanelen (zuidoosten);
Meerprijs: € 4.205,- incl. btw
Geschatte opbrengst: 3.103 kWh per jaar
Terugverdientijd: ca. 5,1 jaar
Rendement: 19,6%
De spullen die men gebruikt welke ik terug kan vinden zijn als volgt:
Panelen: Longi Solar LR4-60HPB-345-365M-V10-PV-LR5 All black en dan de 365 versie
Omvormer: Solaredge (zitten 2 folders bij de mail voor een 1 phase inverter SExxxxH series of 3 phase inverter se4k se10k).
Ik ben vooral benieuwd of dit een redelijke prijs is en of het verstandig is om meer dan 10 panelen te nemen. Dan ga je namelijk naar de noordwestelijke kant waar je maar 51% lichtinval hebt. Is dat rendabel om daar nog een paar duizend euro op stuk te slaan. Ik probeer in tussen nog wat meer informatie te krijgen.