Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnificent7
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-01 13:46
Mijn vraag

Vandaag heb ik geprobeerd mijn gebruikersmappen documenten etc. van de Windows 10 pro C: partitie naar de partitie op de D:\gebruikers[username] te verplaatsen. Met knippen en plakken lukte dit niet, maar wel via eigenschappen en locatie. In de map Documenten bevindt zich een McAfee kluizen. Deze is niet te verwijderen, ook niet als administrator. Het verplaatsen met ctrl+x en Ctrv+v loopt hier op stuk. Ik gebruik McAfee LiveSafe. Hoe wel ik de kluizen niet gebruik heeft elk gebruiker in zijn documentenmap een McAfee Kluizen. Je kunt dat nergens uitschakelen. Van pure ellende heb ik McAfee LiveSave maar verwijderd. Na veel geklooi met rechten overnemen lukte het eindelijk de map "McAfee kluizen" te verwijderen en de bovenliggende map "Documenten" te verwijderen. Gelukkig wijst documenten nu naar de map D:\Gebruikers[username]. Hierna heb ik McAfee LiveSafe opnieuw geïnstalleerd. Er zullen wel meer mensen zijn die McAfee LiveSafe gebruiken, die moet je dan waarschuwen of hebben jullie misschien een oplossing?

Eigenlijk zou ik het liefste hebben dat McAfee LiveSafe de optie zou hebben om de kluizen niet te gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro, McAfee LiveSafe.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
McAfee LiveSafe verwijderderen, rechten overnemen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:47

g0tanks

Moderator CSA
In de titel zeg je dat je een probleem hebt en in de post vraag je of iemand een oplossing heeft, maar het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk wat nou concreet de vraag is.

Je hebt het over het verplaatsen van de Documenten-map, maar dat is uiteindelijk gelukt. Vervolgens heb je het over het verwijderen van de McAfee LiveSafe-map, maar dat lijkt ook te zijn gelukt. Wat is nou het probleem waar je mee zit?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shkthe
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-08-2023
Wie kan mij helpen om de McAfee Kluizen map te verwijderen van mijn computer? Ik heb mijn McAfee virusscanner al verwijderd maar kan nog steeds niet de "Kluizen"- map weghalen?

Iemand misschien een idee? McAfee zelf reageert dat dit onmogelijk is! Handig zo'n organisatie die zomaar, zonder toestemming erin plaatst zonder de mogelijkheid het te verwijderen.

Graag jullie adviezen en hulp. Bijvoorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:06
Die toestemming zal je wel gegeven hebben bij de installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnificent7
g0tanks schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:21:
In de titel zeg je dat je een probleem hebt en in de post vraag je of iemand een oplossing heeft, maar het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk wat nou concreet de vraag is.

Je hebt het over het verplaatsen van de Documenten-map, maar dat is uiteindelijk gelukt. Vervolgens heb je het over het verwijderen van de McAfee LiveSafe-map, maar dat lijkt ook te zijn gelukt. Wat is nou het probleem waar je mee zit?
Ik kwam er achter dat McAfee met de rechten van de gebruikersgroep "Iedereen" heeft gerommeld waardoor zelfs een Administrator geen rechten heeft om die kluis-mappen te verwijderen. Ik had gehoopt dat iemand mij hierbij op weg kon helpen maar heb dit na dagen zelf ontdekt door alle standaard windowsprofielen door te spitten. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog Defender.

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnificent7
shkthe schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:11:
Wie kan mij helpen om de McAfee Kluizen map te verwijderen van mijn computer? Ik heb mijn McAfee virusscanner al verwijderd maar kan nog steeds niet de "Kluizen"- map weghalen?

Iemand misschien een idee? McAfee zelf reageert dat dit onmogelijk is! Handig zo'n organisatie die zomaar, zonder toestemming erin plaatst zonder de mogelijkheid het te verwijderen.

Graag jullie adviezen en hulp. Bijvoorbaat dank.
Herstel het standaard rechten van "Iedereen". Dit heeft McAfee stiekem veranderd.
Pagina: 1