Identiteitscrisis Tweakers en HW.info

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 17:03
Was het niet de bedoeling dat Tweakers en Hardware.info daadwerkelijk andere artikelen gingen posten?

Ik denk dat de helft van de posts op Tweakers en ook op HW.info verschijnen.

Ik vind het nogal tijdverspilling om zaken dubbel te zien, en opteer nog steeds voor een optie om te filteren. Of ten minste een korte check of iets ergens al gepost is.

Hier een aantal voorbeelden die momenteel op beide sites staan:
- Unity krijgt DLSS (TW en HW, dag later)
- Antec P82 Silent (TW en HW, dag later)
- PS5 krijgt update voor opslag (TW en HW)
- MS Surface Duo (TW en HW)

Ik snap het ook wel, dubbel zoveel hits is dubbel zoveel inkomsten maar ik ga dan juist liever ergens anders mijn nieuws halen, of stoppen met eentje lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door MatthiasL op 16-04-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:52

Pazo

Mroaw?

Eens. Ik kom niet eens meer op HWI, sinds de redactie naar Tweakers over is, terwijl ik er voorheen bijna dagelijks kwam.
Ik heb het al eens eerder geroepen: trek de stekker uit HWI. Waarom die site nog in leven houden? Het was een prachtige site, naast Tweakers mijn favoriet, maar er is geen forum meer, geen video's en artikelen worden voor Tweakers geschreven. HWI is nu alleen nog maar een newsfeed. Terwijl dat (o.a.) hier op Tweakers ook allemaal staat. Enige dat er nog is de productvergelijker, die werkt best fijn, maar moet zeggen dat ik de laatste tijd ook alleen nog maar de pricewatch van Tweakers gebruik.
HWI is end of life. En dat wist ik al sinds het eerste bericht van een paar jaar geleden dat HWI werd overgenomen door DPG. Toen dacht ik al, dit is het begin van het einde van HWI. En tot nu toe klopt dat (helaas) nog steeds... ('maar nee, er verandert niets hoor' hoor ik ze nog zeggen)

[ Voor 3% gewijzigd door Pazo op 16-04-2021 11:33 . Reden: Typo ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MatthiasL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:46:
Was het niet de bedoeling dat Tweakers en Hardware.info daadwerkelijk andere artikelen gingen posten?
Jazeker, alleen zijn artikelen andere content dan nieuwsberichten. De mensen die artikelen (waaronder reviews) op Hardware Info schreven, schrijven nu voor Tweakers. De nieuwsredactie van Hardware Info is hier echter geen onderdeel van en werkt nog steeds zelfstandig.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Zolang hardware.info willens en wetens een illegale cookiemuur gebruikt én in de privacypolicy wordt beweerd dat ze wèl zich houden aan de privacyregels/AVG kom ik er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Kickje, ts heeft nog geen echt antwoord gehad op z'n vraag daarom even omhoog, wie weet niet opgevallen.

[ Voor 89% gewijzigd door CyberMania op 21-04-2021 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
CyberMania schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:48:
Kickje, ts heeft nog geen echt antwoord gehad op z'n vraag daarom even omhoog, wie weet niet opgevallen.
:? Het antwoord van XWB is toch heel duidelijk? HW.info heeft blijkbaar nog steeds z'n eigen nieuwsredactie, die los van T.net werkt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Hahn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:55:
[...]

:? Het antwoord van XWB is toch heel duidelijk? HW.info heeft blijkbaar nog steeds z'n eigen nieuwsredactie, die los van T.net werkt.
Een antwoord van een dev'ver inderdaad. Het gaat toch om vragen naar een inhoudelijke reactie op de redactionele keuzes.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 21-04-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:32

Ankh

|true

MatthiasL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:46:

Ik denk dat de helft van de posts op Tweakers en ook op HW.info verschijnen.

Ik vind het nogal tijdverspilling om zaken dubbel te zien, en opteer nog steeds voor een optie om te filteren. Of ten minste een korte check of iets ergens al gepost is.

Hier een aantal voorbeelden die momenteel op beide sites staan:
- Unity krijgt DLSS (TW en HW, dag later)
- Antec P82 Silent (TW en HW, dag later)
- PS5 krijgt update voor opslag (TW en HW)
- MS Surface Duo (TW en HW)

Ik snap het ook wel, dubbel zoveel hits is dubbel zoveel inkomsten maar ik ga dan juist liever ergens anders mijn nieuws halen, of stoppen met eentje lezen.
Ach blijkbaar werkt TW en HW veel vaker samen hoor.. Zie ook:
https://nl.hardware.info/...an-dit-moment---juli-2020
reviews: All-in-one 240mm-waterkoelers - 14 kant-en-klare waterkoelsets verge...
Oftewel de testmethode is identiek aan elkaar, met zelfs hetzelfde plaatje.. Dus ach waarom stoppen ze niet gewoon met een van de twee?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
CyberMania schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:12:
[...]

Een antwoord van een dev'ver inderdaad. Het gaat toch om vragen naar een inhoudelijke reactie op de redactionele keuzes.
Een dev'er die bij Tweakers werkt, ja. En de redactie gaat waarschijnlijk precies hetzelfde zeggen. Maar hé, als je het per se wilt horen van iemand van de redactie, succes met wachten.
Ankh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:18:
[...]

Ach blijkbaar werkt TW en HW veel vaker samen hoor.. Zie ook:
https://nl.hardware.info/...an-dit-moment---juli-2020
reviews: All-in-one 240mm-waterkoelers - 14 kant-en-klare waterkoelsets verge...
Oftewel de testmethode is identiek aan elkaar, met zelfs hetzelfde plaatje.. Dus ach waarom stoppen ze niet gewoon met een van de twee?
Qua reviews enzo is HW.info letterlijk al gestopt, omdat die mensen over zijn gegaan naar Tweakers ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Hahn op 21-04-2021 17:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Hahn schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:19:
[...]

Een dev'er die bij Tweakers werkt, ja. En de redactie gaat waarschijnlijk precies hetzelfde zeggen. Maar hé, als je het per se wilt horen van iemand van de redactie, succes met wachten
Nou het lijkt me wel zo aardig dat als een gebruiker de tijd en moeite neemt ergens op te wijzen, dat de afdeling die daar dan ook echt over gaat wel kan antwoorden. Maar goed als dat te veel gevraagd is, dan heeft TS pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De nieuwsteams van Tweakers en Hardware Info zijn gescheiden en beide maken hun eigen nieuwskeuzes en geven beide op eigen wijze invulling aan het nieuws. HWI is daarbij met name gericht op het brengen van al het relevante hardwarenieuws, nieuws over de core-onderwerpen waar HWI van oudsher een sterke positie mee heeft opgebouwd. De hoeveelheid nieuws is sterk gestegen in vergelijking met voorgaande jaren. Met andere woorden: als je een dagelijks overzicht wil van het hardwarenieuws, kun je bij HWI terecht. Tweakers is veel breder in de technieuwskeuzes. Ook de tone-of-voice tussen de twee sites is verschillend. Dat er enige overlap is, is daarbij logisch, maar er is ruimte voor meerdere techsites met deels hun eigen publiek.
Pagina: 1