Safari - nieuwe, lege pagina opent pas na een paar seconden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hi,

Hetgeen hieronder staat plaats ik omdat ik tegen een probleem opliep en nu een - voor mij prima- oplossing gevonden heb, misschien heeft één van jullie er ook iets aan.

Ik heb sinds de upgrade naar MacOS Big Sur dat het 1-3 seconden duurt voordat safari een nieuwe, lege pagina toont. Daar bedoel ik mee: het favorieten scherm. Dus rechts de favorieten, links de favorieten- of leeslijst.

Sinds Big Sur duurt het dus irritant lang om bijv. middels CMD+T de favorieten pagina te laten tonen (en dus van daaruit een url in te typen of op een favoriet te klikken).

Ik heb diverse malen gegoogeld, maar geen oplossing gevonden: het blijft traag openen.

Nu heb ik zojuist een soort BOING! momentje gehad: als ik binnen safari een website bekijk en daar dan de leeslijst wil openen, duurt het weer 1-3 seconden. Wellicht omdat er één of meerdere sites in staan waar safari iets mee doet, geen idee.

Maar, CMD+T opent bij mij dus een lege pagina en toont daarop favorieten én de leeslijst (links). ik kan er ook voor kiezen om daarop niet de leeslijst maar de favorieten (links dus) te laten tonen.

En dát bleek de uitkomst. Nu opent de favorieten pagina middels CMD+T als vanouds snel!

Mocht iemand dit nog niet weten (ik heb het tijdens mijn googlen niet gevonden), hopelijk helpt het jou.