Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50
Vraagje aan een Asrock DeskminiH470 bezitter.

Ik wil deze barebone ook gaan aanschaffen samen met deze SSD: pricewatch: Gigabyte Aorus Gen4 SSD 2TB

Deze moet aan de onderkant van het mobo geplaatst worden. Dit omdat dit slot geschikt is voor een 4e generatie SSD i.c.m. een 11e generatie cpu.

Nu heb ik wat filmpjes bekeken en ik vraag mij nu af of deze ssd er wel onder kan. Volgens de specs van Gigabyte is de ssd samen met de koellichamen 11,4 mm dik en ben nu bang dat dit niet gaat passen tussen de onderkant van het mobo en de metalen behuizing. Zie: https://www.gigabyte.com/...RUS-Gen4-7000s-SSD-2TB#kf

Zou iemand met deze barebone eens willen kijken hoeveel ruimte er nu eigenlijk zit zodat ik zeker weet dat ik niet iets aanschaf wat niet blijkt te passen.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:58
Ik zie nergens dat het niet zou moeten passen.

De 7000S is ook een M2 2280 formfactor, dus dat zou moeten passen.

11,4mm is echt niet veel en ook Anandtech heeft er zonder moeite een M2 SSD in gekregen.
https://www.anandtech.com...s-lga1200-minipc-platform

Als ik het eindresultaat zie, denk ik dat je meer dan voldoende ruimte moet over hebben

Afbeeldingslocatie: https://images.anandtech.com/galleries/7849/617_575px.JPG

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ehm... Dit is de bovenkant van het mobo ;-)

Om een 4e generatie SSD in te bouwen moet je de M.2 aansluiting gebruiken die aan de onderkant van het mobo zit. Het mobo moet je dus dmv 4 schroeven loshalen van de metalen plaat, omdraaien, SSD monteren, weer omdraaien en met 4 schroeven weer vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Zie hier wat ik bedoel: Afbeeldingslocatie: https://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2021/02/2-Still-3.jpg

Je ziet het mobo gemonteerd op de metalen plaat. Je dient het mobo los te maken (vier schroeven), om te draaien en dan de SSD monteren onder op het mobo en weer omdraaien en terugplaatsen. Ik vraag me dus af of daar voldoende ruimte voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ferret schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:10:
Zie hier wat ik bedoel: [Afbeelding]

Je ziet het mobo gemonteerd op de metalen plaat. Je dient het mobo los te maken (vier schroeven), om te draaien en dan de SSD monteren onder op het mobo en weer omdraaien en terugplaatsen. Ik vraag me dus af of daar voldoende ruimte voor is.
Zonder heatsink komt een M2 niet 'hoger' dan de aansluiting zelf (de connector), als die aan de onderkant zit, zou er voldoende ruimte ook moeten zijn voor de M2.

Al vraag ik me af of dat wel zo fijn in, qua temperatuur.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Hier zie je de onderkant met links bovenin een sticker die je moet verwijderen om de SSD te monteren: Afbeeldingslocatie: https://images.anandtech.com/galleries/7848/599_575px.JPG

Die SSD heeft dus twee koellichamen die totaal 11,4 mm zijn... Ik denk zelf dat het niet gaat passen en inderdaad, raak je de warmte dan wel goed kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Ferret schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:21:
Hier zie je de onderkant met links bovenin een sticker die je moet verwijderen om de SSD te monteren: [Afbeelding]

Die SSD heeft dus twee koellichamen die totaal 11,4 mm zijn... Ik denk zelf dat het niet gaat passen en inderdaad, raak je de warmte dan wel goed kwijt.
Een Gen4 SSD op vol vermogen wil best wat frisse lucht als je geen throttling wilt.
Maar goed, echt een verschil ga je sowieso niet merken met een goeie gen3, alleen in ePeen meetwetstrijden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ga het niet gokken. Ik kies voor deze: pricewatch: Transcend 220S 2TB

Deze ssd kan op de bovenkant geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01
Ferret schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:49:
Ik ga het niet gokken. Ik kies voor deze: pricewatch: Transcend 220S 2TB

Deze ssd kan op de bovenkant geplaatst worden.
Die Gigabyte uit je ts kan ook wel aan de bovenkant geplaatst worden, draait 'ie alleen op PCIe 3.0 ipv 4.0. Vanwaar je keuze voor die Transcend en niet bv de bekendere pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Omdat er twee controllers zijn bij dat model; een snelle en een tragere en omdat je van te voren niet weet welke je krijgt neem ik die gok niet.
Pagina: 1